Strona 1 z 3
Wyrwane ograniczniki drzwi
: 19 lip 2009, 22:07
autor: Colleague
Witam jestem zarówno nowym forumowiczem jak i nowym posiadaczem tytułowego opla forum.
Autku nie mam nic do zarzucenia oprócz jednego mankamentu który mnie przeraził!!! a mianowicie wyrwany ogranicznik tylnych lewych drzwi oraz naderwany ogranicznik tylnych prawych drzwi . Czym to jest spowodowane i ile gdzieś kosztuje naprawa czegoś takiego jeżeli się ktoś z tym spotkał ..
Pozdrawiam
Re: Wyrwane ograniczniki drzwi
: 19 lip 2009, 22:36
autor: Bastion
Colleague pisze:a mianowicie wyrwany ogranicznik tylnych lewych drzwi oraz naderwany ogranicznik tylnych prawych drzwi . Czym to jest spowodowane i ile gdzieś kosztuje naprawa czegoś takiego jeżeli się ktoś z tym spotkał ..
Naderwany ogranicznik? Jezeli dobrze sie domyslam to chodzi o poluzowanie sie sruby mocujacej ogranicznik do slupka pomiedzy drzwiami- koszt zerowy wystarczy to dokrecic kluczem torex (jezeli dobrze pamietam to jest T 40)
Urwany ogranicznik? Zalezy od ktorej strony ogranicznik jest wyrwany jezeli od strony slupka to wystarczy wkrecic nowa srube. Jezeli ogranicznik nie trzyma od strony drzwi to
trzeba rozbierac cale drzwi zdaje sie razem z glosnikami. Roboty na 1-2 godziny wiec koszty nie powinny przekroczyc 100- 200 zl.
Jakie moga byc przyczyny? No nie wiem ale co 50- 70 kkm musze dokrecac torexem srube na slupku w tylnych dzwiach. Niewiem czemu to sie tak luzuje... zaprojektowali zly skok gwintu albo nie dali podkladki. Tak czy inaczej mam w mojej Zosce DTI wlasnie z rocznika 2003 dokladnie podobny problem.
: 19 lip 2009, 23:12
autor: scaniairizar
moze pękło w drzwiach ? ta przelotka ? u mnie tez to jest popękane...
: 19 lip 2009, 23:13
autor: Colleague
U mnie popękała blacha najprawdopodobniej dlatego iż jeździł 4 lata w firmie transportowej ... i drzwi nie były używane a poprzedni 2-gi właściciel Niemiecki opla używał go bardziej do rodzinnych celów i zastałe ograniczniki powyrywały blachę ... nie wiem ale chyba nie obejdzie się bez spawania ... ale widzę że to nie tylko u mnie a już się bałem że coś w nim jest nie tak .
: 19 lip 2009, 23:29
autor: scaniairizar
ja zasponsorowałem blache z dwóch stron i skręciłem śrubą 6tką.
: 20 lip 2009, 18:44
autor: Colleague
Zrobiłem to samo i chyba będzie dobrze ;] bynajmniej mam taką nadzieje bo spawać drzwi nie chcę .. NO dzięki za podpowiedź teraz mój zefir jest idealny.
Pzdr
: 20 lip 2009, 22:05
autor: Bastion
scaniairizar pisze:ja zasponsorowałem blache z dwóch stron i skręciłem śrubą 6tką.
Co to jest to "zasponsorowanie blachy"?
Nigdy sie nie spotkalem z takim terminem a google milcza.
Pozdrawiam
: 21 lip 2009, 07:37
autor: scaniairizar
w sensie ze podłozyłem blache z jednej i z drugiej strony drzwi, odpowiednio naciętą, i skręciłem śrubami które trzymają ogranicznik...
jak tyllko mi auto wróci to zrobie zdjęcie
: 21 lip 2009, 20:16
autor: Bastion
scaniairizar pisze:jak tyllko mi auto wróci to zrobie zdjęcie
O bardzo bym prosil fote!
: 18 sie 2009, 21:09
autor: KOPERNIK
Witam.dziś przeżyłem mękę naprawiając blachy w tylnych dzwiach lewa i prawa strona powyrywana była ale czemu to mi nie wiadomo
zajęło mi to chyba ze 4-5 godz ale powstawiałem blachy i jakoś się na razie trzyma badziewie
zobaczę co będzie dalej się dziać czy będzie ok.pozdrawiam
: 12 paź 2009, 18:44
autor: kris
A czy ograniczniki tylnych drzwi w Zafirze są takie same co w Astra ?
: 20 paź 2009, 22:25
autor: darkp1
U mnie to samo, w tych samych drzwiach.
Planuję z szablonu wyciąć blachę grubości ok. 2mm i wstawić, raczej z dwóch stron.
: 18 lis 2009, 10:30
autor: Trevor
Ja wsadziłem podkładki zwykłe podkładki metalowe z obu stron drzwi i ponad pół roku jest ok.
: 18 lis 2009, 22:18
autor: scaniairizar
darkp1, ja dokładnie tak zrobiłem jak Ty napisałeś.
: 19 lis 2009, 17:33
autor: darkp1
Ja mam tak:
Jak widać blacha dwójka, wewnątrz i zewnątrz, już nawet trochę pordzewiała