Obrotomierz

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

Obrotomierz

#1 Post autor: Mattai »

Czy ktoś się spotkał z problemem lekko przeskakującego obrotomierza? Bo wygląda jakby się zacinal....wskazuje poprawnie, ale zamiast liniowo ... czasem skacze. Dodam ze autko pracuje poprawnie.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

Cosik ma słabe impulsy do niego tylko skąd one idą przypuszczam że czujnika obrotów wału może przeczyść wtyk do niego.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#3 Post autor: Jaymzarf »

Gdyby szwankowały impulsy z czujnika obrotów wału to pojawił by się błąd w ECU. To raczej będzie gdzieś w samym układzie obrotomierza, lub ewentualnie podłączenie obrotomierza do ECU (tak mi wychodzi ze schematu, że jest podłączony do ECU i z niego dostaje sygnał)
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#4 Post autor: Mattai »

To chyba będę musiał komputer odpiąć i styki przeczyścić. może który kabelek to multitimera nie styka. ECU jest jak dobrze pamiętam na nadkolu.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#5 Post autor: Jaymzarf »

Jeśli masz pompę jednowtykową to ECU na nadkolu (i jesteś szczęściarz :lol: ), jeśłi dwuwtykową to w pompie...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#6 Post autor: Mattai »

Nie rozumiem? Co to ma wspólnego pompa z obrotomierzem? Sterowanie idzie zawsze z ECU.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#7 Post autor: Harry200 »

Ale w pompach dwuwtykowych ECU jest zintegrowane z pompą a nie jest w zakolu jak w jednowtykowej..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#8 Post autor: Mattai »

No to przy tym modelu sporo nawymyślali "innowacji", ja nie wiem po co poprawiać niemal doskonałe.
Tak jak jest z TDI. Było dobrze to se wymyślili pompowtryski i ludzi szlag trafia. Ja tu mam mały problem to ze standardowym elektrozaworkiem, to z obrotomierzem, a ludzie stoją w szczerym polu bo w benzynie wał pozamiatało bo przez gówniany czujnik komputer źle dawkował. Ech. Atu już słyszę ze zamierzają wszystkie auta odesłać do kasacji i je wszystkie wymienić na ECO(!)
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#9 Post autor: Harry200 »

I przez tą modernizację pompy dwuwtykowe są ''teoretycznie nienaprawialne''.. :/

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#10 Post autor: Jaymzarf »

H,Łajszczak, dobrze, że dodałeś "teoretycznie" bo praktycznie to nawet w serwisie BOSCH'a (tych bardziej fachowo doposażonych i z douczonymi mechanikami) je naprawiają/regenerują, kłopotem jest jak zachodzi konieczność wymiany ECU...albo całej pompy... tyle OT...

mattai, odepnij aku, wyjmij wtyk z ECU (niezależnie gdzie jest - czy w pompie czy na nadkolu) i przeczyść styki, mój sposób na tego rodzaju złącza to drobny papier ścierny by usunąć utlenioną warstwę a potem najlepsza w świecie wazelinka techniczna lub kontakt spray z wazeliną (lub silikonowy).
To samo (albo od tego bym zaczynał) ze wtyczką przy zegarach...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#11 Post autor: Mattai »

Pewnie problem jest przy ECU , bo pół roku temu robiłem wymianę żarówek w kokpicie, i styki były potraktowane kontaktem więc pewnie tam jest ok.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#12 Post autor: Harry200 »

Jaymzarf pisze: dobrze, że dodałeś "teoretycznie" bo praktycznie to nawet w serwisie BOSCH'a (tych bardziej fachowo doposażonych i z douczonymi mechanikami) je naprawiają/regenerują, kłopotem jest jak zachodzi konieczność wymiany ECU...albo całej pompy... tyle OT...
Ostatnio naprawiałem jedną Vectrę w której padł czujnik obrotów w pompie ,w serwisie BOSCH powiedzieli że do tych pomp nie dostarczane są części zamienne i ją nie naprawią,znalazłem w internecie używany czujnik to dopiero wtedy ją zrobili.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#13 Post autor: Mattai »

Ogólnie polityka nie daj się. Jak mi padł element sterujący nawiewami, to ten nastawnik z silnikiem występuje jako jedna część pomimo ze każda część wewnątrz też ma numer - szczególnie silnik.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#14 Post autor: Jaymzarf »

H,Łajszczak, A ja przy zakupie Zośki byłem na testach w Bosch'u i dokładnie się wypytałem mechanika (pisałem o tym na forum). Części są chociaż trudno dostępne ale gorzej jest w wyposażeniu serwisów w urządzenia do tych pomp. W mojej okolicy przynajmniej 2 serwisy które przeprowadzają pełne regeneracje i naprawy tych pomp. Co prawda Bosch nie zapewnił pełnej gamy części zamiennych, ale są firmy, które je produkują.


mattai, w necie jest kilka opisów jak naprawić ten sterownik bez konieczności wymiany całości - koszt o ile dobrze pamiętam to kilkanaście zł i chwila zabawy lutownicą.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#15 Post autor: Mattai »

Tak znalazlem nawet wzmianke o tym na youtube. Na razie jest ok, a pompa pracuje jak ta lala. Mam małe pocenia na pompie ale to zdaniem speca z piły jest po 10 latach jakaś uszczelka. Ja wymieniałem osobiście pod deklem w TDI. Mam nadzieje ze problemy ze wspomnianym obrotomierzem to tylko kabel nie zakłócenia od zacinającej się pompy.

Właśnie ostatnio sporo się naszukałem żeby mieć kontakt do serwisu który robi takie regeneracje. Najbliższy nie marudzący tylko o elektronice to właśnie piła. Elektronikę to sobie mogę sam naprawić - mam sprzęt i wiedzę.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”