Strona 1 z 2

Obrotomierz

: 21 kwie 2011, 07:47
autor: Mattai
Czy ktoś się spotkał z problemem lekko przeskakującego obrotomierza? Bo wygląda jakby się zacinal....wskazuje poprawnie, ale zamiast liniowo ... czasem skacze. Dodam ze autko pracuje poprawnie.

: 21 kwie 2011, 19:38
autor: Dziadek13
Cosik ma słabe impulsy do niego tylko skąd one idą przypuszczam że czujnika obrotów wału może przeczyść wtyk do niego.

: 23 kwie 2011, 11:31
autor: Jaymzarf
Gdyby szwankowały impulsy z czujnika obrotów wału to pojawił by się błąd w ECU. To raczej będzie gdzieś w samym układzie obrotomierza, lub ewentualnie podłączenie obrotomierza do ECU (tak mi wychodzi ze schematu, że jest podłączony do ECU i z niego dostaje sygnał)

: 23 kwie 2011, 11:43
autor: Mattai
To chyba będę musiał komputer odpiąć i styki przeczyścić. może który kabelek to multitimera nie styka. ECU jest jak dobrze pamiętam na nadkolu.

: 23 kwie 2011, 13:28
autor: Jaymzarf
Jeśli masz pompę jednowtykową to ECU na nadkolu (i jesteś szczęściarz :lol: ), jeśłi dwuwtykową to w pompie...

: 23 kwie 2011, 19:58
autor: Mattai
Nie rozumiem? Co to ma wspólnego pompa z obrotomierzem? Sterowanie idzie zawsze z ECU.

: 23 kwie 2011, 20:20
autor: Harry200
Ale w pompach dwuwtykowych ECU jest zintegrowane z pompą a nie jest w zakolu jak w jednowtykowej..

: 23 kwie 2011, 20:24
autor: Mattai
No to przy tym modelu sporo nawymyślali "innowacji", ja nie wiem po co poprawiać niemal doskonałe.
Tak jak jest z TDI. Było dobrze to se wymyślili pompowtryski i ludzi szlag trafia. Ja tu mam mały problem to ze standardowym elektrozaworkiem, to z obrotomierzem, a ludzie stoją w szczerym polu bo w benzynie wał pozamiatało bo przez gówniany czujnik komputer źle dawkował. Ech. Atu już słyszę ze zamierzają wszystkie auta odesłać do kasacji i je wszystkie wymienić na ECO(!)

: 23 kwie 2011, 20:46
autor: Harry200
I przez tą modernizację pompy dwuwtykowe są ''teoretycznie nienaprawialne''.. :/

: 23 kwie 2011, 21:37
autor: Jaymzarf
H,Łajszczak, dobrze, że dodałeś "teoretycznie" bo praktycznie to nawet w serwisie BOSCH'a (tych bardziej fachowo doposażonych i z douczonymi mechanikami) je naprawiają/regenerują, kłopotem jest jak zachodzi konieczność wymiany ECU...albo całej pompy... tyle OT...

mattai, odepnij aku, wyjmij wtyk z ECU (niezależnie gdzie jest - czy w pompie czy na nadkolu) i przeczyść styki, mój sposób na tego rodzaju złącza to drobny papier ścierny by usunąć utlenioną warstwę a potem najlepsza w świecie wazelinka techniczna lub kontakt spray z wazeliną (lub silikonowy).
To samo (albo od tego bym zaczynał) ze wtyczką przy zegarach...

: 23 kwie 2011, 22:46
autor: Mattai
Pewnie problem jest przy ECU , bo pół roku temu robiłem wymianę żarówek w kokpicie, i styki były potraktowane kontaktem więc pewnie tam jest ok.

: 24 kwie 2011, 12:17
autor: Harry200
Jaymzarf pisze: dobrze, że dodałeś "teoretycznie" bo praktycznie to nawet w serwisie BOSCH'a (tych bardziej fachowo doposażonych i z douczonymi mechanikami) je naprawiają/regenerują, kłopotem jest jak zachodzi konieczność wymiany ECU...albo całej pompy... tyle OT...
Ostatnio naprawiałem jedną Vectrę w której padł czujnik obrotów w pompie ,w serwisie BOSCH powiedzieli że do tych pomp nie dostarczane są części zamienne i ją nie naprawią,znalazłem w internecie używany czujnik to dopiero wtedy ją zrobili.

: 24 kwie 2011, 12:21
autor: Mattai
Ogólnie polityka nie daj się. Jak mi padł element sterujący nawiewami, to ten nastawnik z silnikiem występuje jako jedna część pomimo ze każda część wewnątrz też ma numer - szczególnie silnik.

: 24 kwie 2011, 12:39
autor: Jaymzarf
H,Łajszczak, A ja przy zakupie Zośki byłem na testach w Bosch'u i dokładnie się wypytałem mechanika (pisałem o tym na forum). Części są chociaż trudno dostępne ale gorzej jest w wyposażeniu serwisów w urządzenia do tych pomp. W mojej okolicy przynajmniej 2 serwisy które przeprowadzają pełne regeneracje i naprawy tych pomp. Co prawda Bosch nie zapewnił pełnej gamy części zamiennych, ale są firmy, które je produkują.


mattai, w necie jest kilka opisów jak naprawić ten sterownik bez konieczności wymiany całości - koszt o ile dobrze pamiętam to kilkanaście zł i chwila zabawy lutownicą.

: 24 kwie 2011, 17:38
autor: Mattai
Tak znalazlem nawet wzmianke o tym na youtube. Na razie jest ok, a pompa pracuje jak ta lala. Mam małe pocenia na pompie ale to zdaniem speca z piły jest po 10 latach jakaś uszczelka. Ja wymieniałem osobiście pod deklem w TDI. Mam nadzieje ze problemy ze wspomnianym obrotomierzem to tylko kabel nie zakłócenia od zacinającej się pompy.

Właśnie ostatnio sporo się naszukałem żeby mieć kontakt do serwisu który robi takie regeneracje. Najbliższy nie marudzący tylko o elektronice to właśnie piła. Elektronikę to sobie mogę sam naprawić - mam sprzęt i wiedzę.