[B]Rdza a gwarancja na lakier w zafirze b
-
- Przeglądacz
- Posty: 74
- Rejestracja: 27 paź 2011, 11:57
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bełchatów
- Auto: Opel Zafira1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Witam,
W związku z dniem wolnym od pracy postanowiłem umyć Zosię własnoręcznie. Kiedy wycierałem ją do sucha okazało się, że na tylnej klapie widnieje niewielki bąbel lakieru na którym pojawia się rdzawy nalot. Wycieczka do ASO i zgłoszenie. Pan zrobił ksero ksiązki serwisowej wraz z przeglądami karoserii. W ciągu 3 dni mają dać odpowiedź czy naprawią na gwarancji.
[ Dodano: Wto Kwi 03, 2012 17:27 ]
W związku z tym, że nie mogę edytować wiadomości, piszę kolejny post. Zosia zakwalifikowała się do naprawy gwarancyjnej. Dla mnie było to oczywiste od samego początku. Dla ASO po przestudiowaniu całej książki serwisowej nie do końca. Cała zabawa zakończyła się i decyzją ASO klapa zostanie naprawiona, polakierowana na gwarancji. Pozdrawiam
W związku z dniem wolnym od pracy postanowiłem umyć Zosię własnoręcznie. Kiedy wycierałem ją do sucha okazało się, że na tylnej klapie widnieje niewielki bąbel lakieru na którym pojawia się rdzawy nalot. Wycieczka do ASO i zgłoszenie. Pan zrobił ksero ksiązki serwisowej wraz z przeglądami karoserii. W ciągu 3 dni mają dać odpowiedź czy naprawią na gwarancji.
[ Dodano: Wto Kwi 03, 2012 17:27 ]
W związku z tym, że nie mogę edytować wiadomości, piszę kolejny post. Zosia zakwalifikowała się do naprawy gwarancyjnej. Dla mnie było to oczywiste od samego początku. Dla ASO po przestudiowaniu całej książki serwisowej nie do końca. Cała zabawa zakończyła się i decyzją ASO klapa zostanie naprawiona, polakierowana na gwarancji. Pozdrawiam
witam
tak wyglądają progi mojego samochodu po malowaniu w grudniu w mm cars w Katowicach,
oparzyło lakier pod uszczelką i pojawiają się ogniska rdzy,
to już 2 raz w ciągu roku, (pierwszy raz u środuli w sosnowcu uszczelki nie wymieniono)
byłem zgłosić problem oczywiście samochód do ponownego lakierowania, uszczelki nie wymienią zostanie ta sama.
Mówię że nie mam ochoty i czasu przyjechać za 4 miechy znów malować samochód bo nie wymienicie uszczelki, oczywiście olali mnie.
Powiedziałem też że chcę samochód zastępczy na czas naprawy bo mam teraz dużo jazdy i nie mogę się pozbyć samochodu na tydzień czasu, oczywiście Pan powiedział że mi nie da bo mi się nie należy jedynie odpłatnie.
Czy też mieliście takie przejścia??
Z tego co wiem to w gestii serwisu czy dać samochód zastępczy czy nie??
-
- Przeglądacz
- Posty: 74
- Rejestracja: 27 paź 2011, 11:57
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Bełchatów
- Auto: Opel Zafira1.9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
Jeśli chodzi o naprawy gwarancyjne niestety ASO nie zapewnia klientom samochodu zastępczego za darmo. Nie tylko opel ma takie praktyki. Osobiście nigdy nie otrzymałem samochodu zastępczego od ASO (za samochód prywatny). Otrzymałem natomiast zastępczy za auto, które mam na firmę. W przypadku kolizji.... z OC sprawcy w uzasadnionych przypadkach samochód zastępczy otrzyma każdy. Generalnie trochę to śmieszne i zawiłe....
Witam.
Podepnę się pod temat, niestety mnie też to dotyczy . Mam krajówkę z Gliwic, przeglądy były robione do 2009 roku więc o naprawie gwarancyjnej mogę zapomnieć. Do lakierowania mam dużo: wszystkie drzwi do listw, tylne błotniki i próg do zaprawki dzięki felernej listwie . O dziwo klapa bagażnika jest bez najmniejszego bąbelka (sprawdzona przez lakiernika) . Za całość mam zabulić 1 200 pln (srebrny metalik). Co do felernych listw na progach - po zrobieniu progów mają być na nie naklejone taśmy progowe klejone na gorąco, na nie z powrotem ma być dana felerna listwa i ma to wszystko zapobiec ponownemu uszkodzeniu lakieru. Zobaczymy.
Pozdrawiam.
Podepnę się pod temat, niestety mnie też to dotyczy . Mam krajówkę z Gliwic, przeglądy były robione do 2009 roku więc o naprawie gwarancyjnej mogę zapomnieć. Do lakierowania mam dużo: wszystkie drzwi do listw, tylne błotniki i próg do zaprawki dzięki felernej listwie . O dziwo klapa bagażnika jest bez najmniejszego bąbelka (sprawdzona przez lakiernika) . Za całość mam zabulić 1 200 pln (srebrny metalik). Co do felernych listw na progach - po zrobieniu progów mają być na nie naklejone taśmy progowe klejone na gorąco, na nie z powrotem ma być dana felerna listwa i ma to wszystko zapobiec ponownemu uszkodzeniu lakieru. Zobaczymy.
Pozdrawiam.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 858
- Rejestracja: 11 lip 2018, 08:23
- Imię: KAROLINA
- Auto: Opel Zafira 1.6B
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XEP
- Gender:
u mnie w aucie spod listwy na klapie tylniej po lewej stronie wycieka rdza... no i zrobił się naciek, widziałam że pisaliście że to od śrub które są pod listwą. czy więcej z was miało taki przypadek? jak wykręcę listwę i wymienię śruby na nowe to problem zniknie? jak zabezpieczyć takie coś żeby sytuacja się już więcej nie powtórzyła?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Z trgo co pamietam GM wprowadził później platiki zamiast metalowych wkrętów i takich historii już nie było.zabciaks pisze:u mnie w aucie spod listwy na klapie tylniej po lewej stronie wycieka rdza... no i zrobił się naciek, widziałam że pisaliście że to od śrub które są pod listwą. czy więcej z was miało taki przypadek? jak wykręcę listwę i wymienię śruby na nowe to problem zniknie? jak zabezpieczyć takie coś żeby sytuacja się już więcej nie powtórzyła?
Kup nowe, wymień, a jak stwierdzisz rdzę na starych otworach, to trzeba odczyścić i zabezpieczyć.
Mocowania tylnej listwy ozdobnej:
Nr 10X w zależności od nr nadwozia (dwa zakresy):
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Znalazłem trochę czasu by uporać się z zaciekami spod listwy na tylnej klapie. Po rozebraniu okazało się, że niestety 3 otwory były już delikatnie zajęte rdzą. Oczyściłem odtłuściłem i pomalowałem brązowym hammerite'm;)- miałem akurat puszkę a jako, że tego i tak nie widać to nie ma co przesadzać z kolorem. Listwa sama w sobie też zaczyna korodować, dokładnie to chyba miedź, która jest podkłądem pod chrom.
Jako, że zirytowała mnie koncepcja wydania 100 zł na 8 śrub z plastiku, dla samej zasady postanowiłem poreperować to co było.
Po zdemontowaniu wszystkiego okazało się Najbardziej skorodowane były te duże podkładki. Bardzo ciężko je zdjąć, więc usunąłem je szlifierką kątową i wyrzuciłem. Kwadratowe główki oszlifowałem szlifierką modelarską, rdzy na nich było ok 1 mm -dramat (czas ok 45 min wszystkie ) potem wyczyściłem i zamoczyłem w hammerite'cie głowki do połowy gwintu. Po wyschnięciu na gwint nałożyłem koszulkę termokurczliwą (głownie po to by nawet jeśli w przyszłości rdza śruby chwyci będą odizolowane od blachy klapy.) Jako podkładki zastosowałem twarde uszczelki do instalacji gazowych (4 zł 10 szt.) całość zabezpieczyłem preparatem antykorozyjnym do profili zamkniętych i przy okazji liznąłem też klapę od środka jak i samą listwę- just in case.
efekt
po zamocowaniu okazało się nakrętka nie daje sobie rady z osłonką bo mocowania główki śruby szybciej ustępują więc obciąłem tą końcówkę z gwinta do odpowiedniej długości.
Przy okazji wyszło, że miałem malowaną tylną klapę bo uszczelka listwy (ta od góry) miała srebrny ślad- przy okazji i ją wyczyściłem. Od spodu nie było widać żadnego uszkodzenia blachy więc zakładam, że była to korozja o której wcześniej pisaliście.
Bąble na progach pod listwą tez mam, listwy zdemontowałem no i niestety trzeba będzie malować ale to już raczej nie brązowym hammeritem
Jako, że zirytowała mnie koncepcja wydania 100 zł na 8 śrub z plastiku, dla samej zasady postanowiłem poreperować to co było.
Po zdemontowaniu wszystkiego okazało się Najbardziej skorodowane były te duże podkładki. Bardzo ciężko je zdjąć, więc usunąłem je szlifierką kątową i wyrzuciłem. Kwadratowe główki oszlifowałem szlifierką modelarską, rdzy na nich było ok 1 mm -dramat (czas ok 45 min wszystkie ) potem wyczyściłem i zamoczyłem w hammerite'cie głowki do połowy gwintu. Po wyschnięciu na gwint nałożyłem koszulkę termokurczliwą (głownie po to by nawet jeśli w przyszłości rdza śruby chwyci będą odizolowane od blachy klapy.) Jako podkładki zastosowałem twarde uszczelki do instalacji gazowych (4 zł 10 szt.) całość zabezpieczyłem preparatem antykorozyjnym do profili zamkniętych i przy okazji liznąłem też klapę od środka jak i samą listwę- just in case.
efekt
po zamocowaniu okazało się nakrętka nie daje sobie rady z osłonką bo mocowania główki śruby szybciej ustępują więc obciąłem tą końcówkę z gwinta do odpowiedniej długości.
Przy okazji wyszło, że miałem malowaną tylną klapę bo uszczelka listwy (ta od góry) miała srebrny ślad- przy okazji i ją wyczyściłem. Od spodu nie było widać żadnego uszkodzenia blachy więc zakładam, że była to korozja o której wcześniej pisaliście.
Bąble na progach pod listwą tez mam, listwy zdemontowałem no i niestety trzeba będzie malować ale to już raczej nie brązowym hammeritem
witam,
nie chciałbym nikogo martwic, ale u mnie po zdjęciu listew bocznych okazało się ze próg przerdzewiał w trzech miejscach na wylot. Czekam na odpowiedz od GM w sprawie gwarancji.[scroll][/scroll]
Post przeniosłem - proszę pisać w odpowiednich tematach - Bodek
nie chciałbym nikogo martwic, ale u mnie po zdjęciu listew bocznych okazało się ze próg przerdzewiał w trzech miejscach na wylot. Czekam na odpowiedz od GM w sprawie gwarancji.[scroll][/scroll]
Post przeniosłem - proszę pisać w odpowiednich tematach - Bodek
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2013, 15:15 przez jaxx, łącznie zmieniany 1 raz.