Witam.
Na tym forum jestem nowy, tak że proszę o wyrozumiałość.
Właścicielem Opla Zafiry B, jestem dokładnie od 16 dni (silnik 1600, benzyna+gaz, 2007 rok). Wiele braków wiedzy o tym samochodzie, udało mi się uzupełnić. Jednak nie wszystko się dowiedziałem.
Mam dwa, dla mnie, istotne pytania.
Po pierwsze: Chcę zdjąć z prawego przedniego słupka (przy szybie) plastik osłaniający go, aby pod nim przeprowadzić przewód zasilający do kamerki-rejestratora.
Dowiedziałem się, jak to zrobić, ale autor tej porady, kilkakrotnie zwraca uwagę, aby przy tej czynności odłączyć akumulator w celu zabezpieczenia poduszek przed zadziałaniem.
Wydaje mi się to dziwne. Czyżby układ poduszek był aż tak czuły?
Co Koledzy o tym myślą?
Po drugie: Drugie pytanie dotyczy właściwie innego działu, ale mam nadzieję że nie zostanę zbyt zbesztany. Zauważyłem dużą zmienność w odległości zadziałania pilota, przy otwieraniu lub zamykaniu drzwi. Dla pewności, wymieniłem bateryjkę w kluczyku, lecz objaw pozostał bez zmiany.
Czy w samochodach Kolegów, też można zaobserwować takie działanie?
Z poważaniem.
Włodek
Zdejmowanie plastików tapicerki, a poduszki.
- paweldm
- Zafiromaniak
- Posty: 946
- Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: GST (pomorskie)
- Auto: Peugeot 308SW
- Model: P308
- Oznaczenie silnika: A20DTH
Jak poczytasz zalecenia producenta, to przy dużej ilości czynności zaleca odłączanie akumulatora. Z drugiej strony opel twierdzi, że jeśli auto jest wyłączone, to poduszki są nieaktywne.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308