[B]Oporna zmiana biegów

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
WOWO

[B]Oporna zmiana biegów

#1 Post autor: WOWO »

Od urodzenia mojej zośki mam czasami problem z włożeniem I biegu , ASO oczywiście twierdzi że wszystko OK , a mnie to w........a . Czasem muszę poprzekładać I-II-III żeby wbić
I - wszyscy dawno pojechali spod świateł , a ja kombinuję :lol:
Czy to tylko moja tak ma ?????????
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 10:53 przez WOWO, łącznie zmieniany 1 raz.

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Z wkładaniem problemów nie mam ;)...a jedynka wchodzi u mnie ok.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#3 Post autor: Lorry »

Chyba tylko Ty tak masz....

Ja bym spróbował przeczyścić i nasmarować mechanizm wybieraka i linek z zewnątrz. Może zabrudzone tam jest ;)

kubik_CDTi

#4 Post autor: kubik_CDTi »

U mnie jedynka wchodzi wyraźnie oporniej od innych biegów,ale nie,żeby nie móc go włożyć.
I trójka nie lubi ultra szybkiego wbicia.

WOWO

#5 Post autor: WOWO »

Lorry pisze:Chyba tylko Ty tak masz....

Ja bym spróbował przeczyścić i nasmarować mechanizm wybieraka i linek z zewnątrz. Może zabrudzone tam jest ;)
Jak się dobrać do wybieraka , można to zrobić samemu ???

Anony Mous

#6 Post autor: Anony Mous »

To ja miałem taką przypadłośc ,że wyjechałem z garażu i ruszyłem w trase jak już wbiłem drugi bieg to już tak zostało a lewarek biegów latał jak chciał. Okazało się ,że zerwała się jedna linka pomiędzy lewarkiem a skrzynią. Oczywiście warsztat , wymiana linek i muszę powiedzieć ,że w tej chwili biegi mogę zmieniać jednym palcem. To jakby zupełnie inne auto.
WOWO pisze:Jak się dobrać do wybieraka , można to zrobić samemu ???
trzeba zdjąć plastiki z lewej i prawej strony lewarka, są na zatrzaskach i dobrze to zrobić zaczynając od dołu, potem środek wraz z mieszkiem przykręcony jest na 2 śrubach i wyciąga się go w kierunku rączki hamulca, wszystko jest na śrubach TORX . potem trzeba zdjąć plastik z przodu pod samą rączką hamulca ręcznego i najlepiej wyjąc gniazdo złącza CAN ( jest na zapadkach ) i dostęp mamy elegancki.

Niestety nie robiłem zdjęć bo nie myślałem o tym .
Linki można przesmarować jakimś oleum w płynie bo smar to może tylko w zimniejsze dni przeszkadzać.

WOWO

#7 Post autor: WOWO »

PABLOMAXIM - dzięki , w święta rozbieram i smaruję :piwo:

andwi
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 19 mar 2010, 20:26
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z16XER
Gender:

#8 Post autor: andwi »

Ja mam właśnie podobny problem i na pewno nie jest to kwestia zużycia, bo mam tak od nowości. Oczywiście byłem z tym w ASO, coś tam przesmarowali, ale nic to nie dało. Pytałem jeszcze w dwu innych ASO i w sumie odpowiedź ta sama - ten typ tak ma, a w ogóle to czemu pan narzeka (na to że czasami muszę dwoma rękami wrzucać biegi). Już się poddałem.

WOWO, udało ci się coś z tym zrobić?

smaru

#9 Post autor: smaru »

u mnie w 1.8 szczegolne problemy sa z 2 i R - a najbardziej jak auto sie toczy i chce dwojke bezposrednio wrzucic - cieeeezko wchodzi
w ASO stwierdzili ze skrzynia pracuje idealnie ;)

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

andwi, proponuję ci podjechać do warsztatu na Mikołowskiej . Serwis tam jest niezły , więc może bardziej pomogą niż w ASO. Jak będziesz miał chwilę to możemy zerknąć co tam w trawie piszczy bo temat troszkę przerabiałem.

WOWO

#11 Post autor: WOWO »

andwi pisze:Ja mam właśnie podobny problem i na pewno nie jest to kwestia zużycia, bo mam tak od nowości. Oczywiście byłem z tym w ASO, coś tam przesmarowali, ale nic to nie dało. Pytałem jeszcze w dwu innych ASO i w sumie odpowiedź ta sama - ten typ tak ma, a w ogóle to czemu pan narzeka (na to że czasami muszę dwoma rękami wrzucać biegi). Już się poddałem.

WOWO, udało ci się coś z tym zrobić?
Nie miałem czasu , spróbuję teraz w weekend , dziś znowu k...a musiałem kombinować na światłach . Miałem identycznie , auto od nowości w Oplu opowiadali mi głupoty o smarowaniu a problem nadal pozostał. Będę próbował nasmarować , chociaż obawiam się że ten typ tak ma , podobnie jak rdzewiejąca tylna klapa. Jak zwojuję to dam znać :piwo:

andwi
Przeglądacz
Posty: 53
Rejestracja: 19 mar 2010, 20:26
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Tychy
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z16XER
Gender:

#12 Post autor: andwi »

pablomaxim dzięki, ale narazie nie będę w tym grzebał sam ani do warsztatu, bo auto jeszcze na gwarancji

czarsio

#13 Post autor: czarsio »

Myślałem że tylko ja mam problem z jedynką a tu proszę ....Raz wchodzi bez problemu a raz muszę już wcześniej "mieszać" dźwignią.Chyba się trzeba do tego przyzwyczaić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”