Lusterko wewnętrzne

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#16 Post autor: Flora »

tmw pisze: D2 - dioda (1N4004 to dioda na 400V - rozumiem, ze tutaj też można ją zastosować??)
C1 i C2 - kondensatory (jakieś konkretne typy ?)
R - rezystor/opornik (nic o nim nie piszesz - jaki powinien być ?)
Generalnie wszystko zależy od tego ile prądu ciągnie Twój sprzęt, ale żeby było prosto załóżmy:
-dioda dowolna prostownicza, wytrzymująca pobierany prąd (1N4004 wytrzymuje do 1A, więc z zapasem wystarczy)
-kondensatory o pojemności w okolicy 100 i 1000µF na napięcie co najmniej 16V (najlepiej 25V)
-rezystor o niewielkiej rezystancji, do 3.3Ω, ale mocy co najmniej 0,5W

Jeżeli użyte są dwa kondensatory to jako pierwszy należy podłączyć mniejszy. W przypadku pojedynczego kondensatora należy użyć większej pojemności. Moim zdaniem wystarczy układ uproszczony, zawierający diodę i jeden kondensator. Gdyby nadal występowały problemy należy zwiększyć pojemność kondensatora.
tmw pisze: Rozumiem, ze rozwiązanie oparte o przekaźnik jest gorsze.
Rozwiązanie to działa przypadkiem, wykorzystując bezwładność przekaźnika. W skrajnych przypadkach przekaźnik może się wzbudzić i powodować jeszcze gorsze działanie. Dodatkowo należałoby tu wstawić równolegle diodę, która zabezpieczy RECa przed impulsami z uzwojenia przekaźnika.
tmw pisze: Rozumiem, też, że taki układ nie ma wpływu na CAN i "spalonej żarówki" na desce nie będzie.
Jeżeli zbytnio nie obciążysz obwodu to nic się nie stanie.

tmw
Debiutant
Posty: 27
Rejestracja: 16 paź 2016, 11:55
Lokalizacja: Poznań
Model:

#17 Post autor: tmw »

Dzięki !

ps. fura odebrana - na pierwszy rzut oka to "cena do jakości" - mega udany zakup :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”