Strona 1 z 1

Stukanie klapy

: 26 lut 2013, 12:48
autor: swirusek20
Witam ponownie może trochę śmieszne pytanie ale zapytam. Stukanie klapy bagażnika na nierównościach czy to problem van ów czy idzie ją wyregulować w jakiś prosty sposób.?? to jest mój pierwszy van wiec sie zastanawiam...

: 26 lut 2013, 13:05
autor: GOTI
Powiem szczerze, że u mnie jest podobnie, ale gdy jade bardzo nierówną/podziurawioną drogą.
Wydaje mi sie że to już problem Zafiry. W innych autach jak nie lata klapa to zaś tablica trzaska o nią :lol:

: 26 lut 2013, 13:16
autor: swirusek20
zajechałem taśmą izolacyjną na haku przy karoseri i poprawiło się bo nie ma tak jakby tarcia metal o metal natomiast tak jakby dalej luz był.

: 26 lut 2013, 17:28
autor: Bodek
W ZB nic nie stuka, fakt obijała mi się ramka od tablicy rejestracyjnej, ale podkleiłem i jest OK.

Za to mam wrażenie, że jak stoi pochylona to się klapa dziwnie zamyka ;)

: 26 lut 2013, 19:21
autor: Bartez
W klapie powinieneś mieć takie gumy regulacyjne poszukaj i wykręć troszkę aby wyregulować.

: 26 lut 2013, 19:55
autor: vide84
Bartez pisze:W klapie powinieneś mieć takie gumy regulacyjne poszukaj i wykręć troszkę aby wyregulować.
:ok: zgadzam się

a jeśli po ich wykręceniu klapa by za bardzo odstawała (miałęm tak w Astrze G) to podklej np takim ślizgiem filcowym do mebli odbojniki na karoserii

: 26 lut 2013, 19:56
autor: swirusek20
Bartez pisze:W klapie powinieneś mieć takie gumy regulacyjne poszukaj i wykręć troszkę aby wyregulować.

mam nadzieje że sie uda narazie dzieki :piwo:

[ Dodano: Sob Mar 02, 2013 10:16 ]
Super klapę :lol: wyregulowałem i się nie tłucze ale jeszcze mam dwa mankamenty jeden to siedzenia tylne drgają i je czasami słychać na nierównościach a drugi to jakiś plastik też z tyłu słysze na nierównościach możliwe ze ramka rejestracyjna. jednak gorsza sprawa z tymi siedzeniami ma ktoś jakiś pomysł??? :lol: :lol:

: 03 lis 2017, 12:49
autor: Martinezku
Sorki za odgrzanie kotleta ale w jaki sposób regulowałeś te odbojniki? Jak w mojej poprzednie AG wkręcały się bezproblemowo tak w mojej aktualnej ZB ani drgnął. Widać gwint ale nie da rady ani w jedną ani w drugą stronę kręcić.

: 03 lis 2017, 13:45
autor: tOmki
Są 2 rodzaje odbojników: jedne po prostu wkręcasz lub wykręcasz i drugie które na początku trzeba odblokować i dopiero później można regulować.

: 03 lis 2017, 15:54
autor: Martinezku
tOmki pisze:Są 2 rodzaje odbojników: jedne po prostu wkręcasz lub wykręcasz i drugie które na początku trzeba odblokować i dopiero później można regulować.
Na to wychodzi, że mam te drugie. W odróżnieniu od tych całych gumowych w AG te są plastikowe i tylko grzybek mają gumowy. Jak odblokować te odboje?

: 04 lis 2017, 19:29
autor: tOmki
Nie wiem czy dobrze widać na tym foto. Ale na tej sześciokątnej części masz strzałki/trójkąty, które wskazuję zablokowanie lub odblokowanie. Najlepiej odkręć to kluczem oczkowym/zwykłym lub nasadowym. Wyreguluj, potem zablokuj.


Obrazek

Obrazek

A tak wygląda odbój bez blokady:
Obrazek

: 07 lis 2017, 17:11
autor: Martinezku
A w którą stronę się to odblokowuje? Kręciłem w kierunku jak na zdjęciu i szło w miarę lekko. Podkręciłem grzybek i chcąc zabblokować to już tak lekko nie szło. Niestety coś się wyłąmało w środku i już nie trzyma.

Obrazek

: 07 lis 2017, 20:03
autor: tOmki
Nie martw się, ja swoje oryginalne też połamałem :]

: 07 lis 2017, 20:09
autor: Martinezku
A te z blokadą i bez są takie same? Muszę wymienić więc kupiłbym już te bez blokady. Kolejny genialny pomysł opla tak jak manetka kierunków czy brak wskaźnika temp.