[B] Wyciszenie silnika, drzwi i klapy bagażnika

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
rkanisz
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:01
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

[B] Wyciszenie silnika, drzwi i klapy bagażnika

#1 Post autor: rkanisz »

Witam,

Kilka dni temu doszedłem do wniosku, ze zafunduje sobie dodatkowe wyciszenie komory silnika jakie mają "ropniaki" a nie jest montowane w "benzynach"
Zakupiłem 2 elementy na lewą i prawą stronę i zabrałem się za montowanie.

Obrazek

Włożenie ich nie stanowiło najmniejszego problemu.

Tak było przed montażem:

Obrazek

A tak po zamontowaniu:

Obrazek

Koszt śmieszny, jeden element w ASO ok 30 PLN i nie potrzeba żadnych spinek, taśm itp. Typowe plug&play :mrgreen:

No to powodzenia, komu się chce :lol:
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 23:26 przez rkanisz, łącznie zmieniany 2 razy.
Migacze nie niszczą akumulatora!!!
A więc UŻYWAJMY ICH !!!

Obrazek

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

Dziwne to troszkę bo ja mam benzin, a miałem takie od samiuśkiego początku

rkanisz
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:01
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#3 Post autor: rkanisz »

Lorry pisze:Dziwne to troszkę bo ja mam benzin, a miałem takie od samiuśkiego początku
Widocznie do 2.2 już wkładali, a do 1.8 może nie koniecznie :)
A oprócz tego, co kojarzę, to Ty masz wersję z "zachodu" (jak się mylę to sprostuj), moja była kupiona w PL. Z doświadczenia wiem, że te "zachodnie" zawsze mają więcej i lepiej niż te na krajowy rynek :evil: ;)
Migacze nie niszczą akumulatora!!!
A więc UŻYWAJMY ICH !!!

Obrazek

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#4 Post autor: Lorry »

Wyprodukowana w Gliwicach na PL rynek i od samego początku w Polsce ;)

Za to podobno te robione w Gliwicach są staranniej wykonane

rkanisz
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:01
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#5 Post autor: rkanisz »

Co by w tym samym wątku to jeszcze dodam taki opisik jako mini-manual:

Kupiłem jeszcze takie wyciszenie montowane w przednich nadkolach przy drzwiach:

Obrazek

Cena poniżej 30 PLN, ale tu UWAGA. Lewa i prawa strona różnią się!!!

Montaż to "odkręcenie" przednich chlapaczy i poluzowanie plastykowego nadkola:
Przed:
Obrazek

Obrazek

Tu zaczynają się schody od strony pasażera. Jak widać na fot powyżej jest jakiś plastikowy "komputerek" który utrudnia wsunięcie i ładne ułożenie wyciszenia. Ale nie ma rzeczy niemożliwych są tylko trudne :mrgreen: Trochę gimnastyki i da się :)

A tak wygląda po:
Obrazek

Tu też obyło się bez klejów, taśm czy innych dodatków. Czas montażu ok. 2 godzin bo nie chciało mi się zdejmować kół :D
Migacze nie niszczą akumulatora!!!
A więc UŻYWAJMY ICH !!!

Obrazek

lapm

#6 Post autor: lapm »

rkanisz pisze: Kupiłem jeszcze takie wyciszenie montowane w przednich nadkolach przy drzwiach:
rzeczywiscie jest jakas roznica?

rkanisz
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:01
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#7 Post autor: rkanisz »

lapm pisze:rzeczywiscie jest jakas roznica?
Wiesz co, jakoś mało km jeszcze pokonałem a do tego z "permanentnie nadającymi" dzieciakami na pokładzie :)
Odczucie wstępne jest pozytywne (choć mam drewniane ucho) dla kogoś, kto jest bardziej czuły może mieć większą różnicę.
Sądzę, że przy mokrej nawierzchni bądź przy większych prędkościach będzie miało wpływ.
Migacze nie niszczą akumulatora!!!
A więc UŻYWAJMY ICH !!!

Obrazek

Anony Mous

#8 Post autor: Anony Mous »

Witam,
a czy jest sens montowania do "benzyny" takiej maty wygłuszającej (na maskę) jaką mają fabrycznie "diesle"? czy to ograniczy "hałas" podczas jazdy czy jest montowane w dieslach głównie z myślą o lepszym "komforcie" przy wolnych obrotach?
z góry dzięki.

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#9 Post autor: Lorry »

Ja wygłuszenie pod maską mam, ale moja na postoju jest stosunkowo głośna jak na benzyne, zwłaszcza z otwartą maską, jak zamknięta cichutko. Cztery wtryskiwacze mają trochę roboty :)

rkanisz
Przeglądacz
Posty: 72
Rejestracja: 23 sty 2010, 13:01
Imię: Rafał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#10 Post autor: rkanisz »

Pierwsze co zrobiłem po zakupie Zosi (no prawie pierwsze) to zakupiłem oryginalne wyciszenie za ok 60 PLN + spinki chyba 10 sztuk. Ja różnicę odczułem :)

Wracając do wyciszenia z początku postu, którego zamieściłem mini manual, to przyznam, że już wyłapałem różnicę :mrgreen: - Jest ale nie tak odczuwalna jak mata na maskę.

Zastanawiam się nad osłoną dolną silnika, ale boję się aby nie zrobić mu za gorąco, bo powstanie poduszka od dołu i od góry :mysli:

Benzyniaki jak macie :?: :?: :?: :D
Migacze nie niszczą akumulatora!!!
A więc UŻYWAJMY ICH !!!

Obrazek

tomekuza

#11 Post autor: tomekuza »

W tamtym roku założyłem na maskę wyciszenie od diesla, i dużo ciszej. Do tego nieoryginalną osłonę od dołu, też ciszej, ale na pewno bardziej czysto w komorze, przed założeniem po ulewie lub deszczu, silnik był nieźle usyfiony. Od tamtej pory spokój. Zeby dobrze zamocować pod spodem musiałem wspawać śruby w otwory na spinki, i dopiero wtedy ją porządnie przykręcić, na tych dostarczanych z osłoną bez szans.

Anony Mous

#12 Post autor: Anony Mous »

zamontowałem, faktycznie jest cichszy, zwłaszcza zaraz po odpaleniu, przy zimnym silniku, przy większych prędkościach (120-140 km/h) chyba trochę też, ale to już jest trudniejsze do określenia;
generalnie, jestem zadowolony :D , koszt niewielki (100 pln oryginał GM), moim zdaniem warto!

Golden

#13 Post autor: Golden »

Witam

Masz moze numery GM tych wygluszeń?
Trzeba bylo cos demontowac, czy poprostu udalo sie je wsunac ??

Anony Mous

#14 Post autor: Anony Mous »

Obrazek

jak ktoś jest chętny niech napisze na PW, kilka takich kpl mam w garażu. (nowe)

wygłuszenie pod maskę silnika też się znajdzie ;)

twoj_cien1

#15 Post autor: twoj_cien1 »

Kolego mozesz podac numery czesci tych wygluszen?
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”