Zdejmowanie plastików tapicerki, a poduszki.

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Włodek M.
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 07 lut 2016, 09:02
Imię: Włodzimierz
Lokalizacja: Poznań
Auto: Opel Zafira B 1.6 CNG/LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z16YNG
Gender:

Zdejmowanie plastików tapicerki, a poduszki.

#1 Post autor: Włodek M. »

Witam.

Na tym forum jestem nowy, tak że proszę o wyrozumiałość.
Właścicielem Opla Zafiry B, jestem dokładnie od 16 dni (silnik 1600, benzyna+gaz, 2007 rok). Wiele braków wiedzy o tym samochodzie, udało mi się uzupełnić. Jednak nie wszystko się dowiedziałem.
Mam dwa, dla mnie, istotne pytania.

Po pierwsze: Chcę zdjąć z prawego przedniego słupka (przy szybie) plastik osłaniający go, aby pod nim przeprowadzić przewód zasilający do kamerki-rejestratora.
Dowiedziałem się, jak to zrobić, ale autor tej porady, kilkakrotnie zwraca uwagę, aby przy tej czynności odłączyć akumulator w celu zabezpieczenia poduszek przed zadziałaniem.
Wydaje mi się to dziwne. Czyżby układ poduszek był aż tak czuły?
Co Koledzy o tym myślą?

Po drugie: Drugie pytanie dotyczy właściwie innego działu, ale mam nadzieję że nie zostanę zbyt zbesztany. Zauważyłem dużą zmienność w odległości zadziałania pilota, przy otwieraniu lub zamykaniu drzwi. Dla pewności, wymieniłem bateryjkę w kluczyku, lecz objaw pozostał bez zmiany.
Czy w samochodach Kolegów, też można zaobserwować takie działanie?

Z poważaniem.

Włodek

Awatar użytkownika
paweldm
Zafiromaniak
Posty: 946
Rejestracja: 13 gru 2011, 00:03
Imię: Paweł
Lokalizacja: GST (pomorskie)
Auto: Peugeot 308SW
Model: P308
Oznaczenie silnika: A20DTH

#2 Post autor: paweldm »

Jak poczytasz zalecenia producenta, to przy dużej ilości czynności zaleca odłączanie akumulatora. Z drugiej strony opel twierdzi, że jeśli auto jest wyłączone, to poduszki są nieaktywne.
Jest Peugeot 308SW 2.0Bluehdi i Meriva B 1.7cdti
Była Zafira A 1.8 16v lpg i B 2.0 Turbo +lpg oraz zastawa, polonez, tempra, espace II i IV omega B, tigra, C3, C4 Grand Picasso, Outlander II, Berlingo III, Astra J 2.0cdti, Peugeot 308

Skasowany użytkownik 6483

#3 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Nic nie stoi na przeszkodzie abyś odłączył aku tym bardziej ,że na słupkach chyba nawet są przewody od kurtyn bodajże a zatem gdybyś cos tam zwarł , będzie problem :)

Awatar użytkownika
Flora
Zafiromaniak
Posty: 3178
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:46
Imię: Marcin
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#4 Post autor: Flora »

Najprostszym rozwiązaniem jest odgięcie uszczelki i wsunięcie przewodu pod maskownicę, bez jej demontażu.

Awatar użytkownika
Włodek M.
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 07 lut 2016, 09:02
Imię: Włodzimierz
Lokalizacja: Poznań
Auto: Opel Zafira B 1.6 CNG/LPG
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z16YNG
Gender:

#5 Post autor: Włodek M. »

Flora pisze:Najprostszym rozwiązaniem jest odgięcie uszczelki i wsunięcie przewodu pod maskownicę, bez jej demontażu.
Witam.
To rzeczywiście jest najprostsze rozwiązanie. Zrobi się trochę cieplej, to spróbuję tak ten przewód przeprowadzić. :D

Pozdrawiam.


Włodek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Karoseria i wnętrze”