[TUT] Demontaż plastikowej rączki hamulca ręcznego
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 21 paź 2017, 13:20
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
[TUT] Demontaż plastikowej rączki hamulca ręcznego
Dziś postanowiłem się dobrać do uchwytu hamulca ręcznego.
Potrzebne narzędzia:
plastikowy klinik (śrubokrętem możemy łatwo uszkodzić plastikową rączkę)
oraz śrubokręt torx T20.
No to zaczynamy...
Na samym początku wkładamy klin od wewnętrznej strony w górną szczelinę pomiędzy plastikami
Przesuwamy go do przodu, do tyłu, puki nie usłyszymy trzasku. Spokojnie, to strzeli klejone łączenie. Można podważyć sobie w kilku miejscach, ale z wyczuciem, bo łatwo jest te części połamać.
Następnie robimy to samo w dolnej szczelinie
Jak już wszystkie łączenia puszczą zdejmujemy obudowę ręcznie używając troszeczkę siły, ponieważ jeszcze się trzyma na trzech bolcach
Po zdjęciu, od wewnętrznej strony wygląda to tak (jakby co, zaznaczyłem miejsca klejenia)
Te dwa nity widoczne będą problematyczne w dalszej części rozbiórki.
Całą operację powtarzamy po drugiej stronie, dzięki czemu możemy dobrać się do środkowej części rączki, która też jest klejona. Klin wkładamy od przodu i przesuwamy na boki. To samo robimy z tyłu. Ściągamy ręcznie używając trochę siły, ponieważ górna część środkowej roczki trzyma się jeszcze na dwóch bolcach
Ukazuje się nam mocowanie dolnej części środka
Tutaj potrzebny będzie śrubokręt T20 do usunięcia tych dwóch śrub. I zaczyna się problem...
Na tym etapie demontażu (w montażu z resztą też) zaczynają sprawiać problem wyżej wspomniane nity. Troszeczkę się z nimi naszarpałem, przez co ułamałem "ząbek" z dolnej części rączki
Metodą prób i błędów znalazłem sposób na wyjęcie tej części z "uścisku" nitów.
Tylną część zgiąć ku sobie, tak aby te "ząbki" wyszły z zaczepów z dźwigni, a następnie przednią część pchnąć w dół. Wtedy całość obróci się o 90 stopni i łatwiej będzie wyciągnąć spomiędzy nitów.
No i pozostaje kwestia blokady. To jest najprostsza w całym tym demontażu część. Trzyma się na jednym "ząbku"
którego naciskamy i drugą ręką wysuwamy
Teraz przycisk blokady trzyma się na lince
którą wysuwamy
i gotowe... Wszystko rozebrane
Poprawiłem - rafant4011
Potrzebne narzędzia:
plastikowy klinik (śrubokrętem możemy łatwo uszkodzić plastikową rączkę)
oraz śrubokręt torx T20.
No to zaczynamy...
Na samym początku wkładamy klin od wewnętrznej strony w górną szczelinę pomiędzy plastikami
Przesuwamy go do przodu, do tyłu, puki nie usłyszymy trzasku. Spokojnie, to strzeli klejone łączenie. Można podważyć sobie w kilku miejscach, ale z wyczuciem, bo łatwo jest te części połamać.
Następnie robimy to samo w dolnej szczelinie
Jak już wszystkie łączenia puszczą zdejmujemy obudowę ręcznie używając troszeczkę siły, ponieważ jeszcze się trzyma na trzech bolcach
Po zdjęciu, od wewnętrznej strony wygląda to tak (jakby co, zaznaczyłem miejsca klejenia)
Te dwa nity widoczne będą problematyczne w dalszej części rozbiórki.
Całą operację powtarzamy po drugiej stronie, dzięki czemu możemy dobrać się do środkowej części rączki, która też jest klejona. Klin wkładamy od przodu i przesuwamy na boki. To samo robimy z tyłu. Ściągamy ręcznie używając trochę siły, ponieważ górna część środkowej roczki trzyma się jeszcze na dwóch bolcach
Ukazuje się nam mocowanie dolnej części środka
Tutaj potrzebny będzie śrubokręt T20 do usunięcia tych dwóch śrub. I zaczyna się problem...
Na tym etapie demontażu (w montażu z resztą też) zaczynają sprawiać problem wyżej wspomniane nity. Troszeczkę się z nimi naszarpałem, przez co ułamałem "ząbek" z dolnej części rączki
Metodą prób i błędów znalazłem sposób na wyjęcie tej części z "uścisku" nitów.
Tylną część zgiąć ku sobie, tak aby te "ząbki" wyszły z zaczepów z dźwigni, a następnie przednią część pchnąć w dół. Wtedy całość obróci się o 90 stopni i łatwiej będzie wyciągnąć spomiędzy nitów.
No i pozostaje kwestia blokady. To jest najprostsza w całym tym demontażu część. Trzyma się na jednym "ząbku"
którego naciskamy i drugą ręką wysuwamy
Teraz przycisk blokady trzyma się na lince
którą wysuwamy
i gotowe... Wszystko rozebrane
Poprawiłem - rafant4011
Ostatnio zmieniony 16 lis 2017, 20:00 przez WhiteBoy, łącznie zmieniany 4 razy.
- wampir11111
- Zafiromaniak
- Posty: 3561
- Rejestracja: 09 sty 2016, 12:19
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Domasławice [DOL]
- Auto: Zafira B 340KM/480Nm
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Krzysiek fajny opis szkoda że zdjęć nie widać tylko trzeba klikać
Ale myślę że moderatorzy pomogą
Ale myślę że moderatorzy pomogą
Ostatnio zmieniony 16 lis 2017, 20:04 przez wampir11111, łącznie zmieniany 3 razy.
- rafant4011
- Zafiromaniak
- Posty: 6706
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 15:53
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa Włochy[ESK]
- Auto: Zafira B
- Model: Cosmo
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 18
- Rejestracja: 21 paź 2017, 13:20
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Dziś miałem troszeczkę czasu, więc postanowiłem zrobić trochę fotek z mojej metody ściągania dolnej, środkowej części rączki hamulca. Żeby był komplet.
Tak jak opisywałem wcześniej, ściskamy ku sobie tylną część, tak aby wyskoczyła z zaczepów
Następnie, przednią, wystającą względem dźwigni, część
pchamy w dół
Plastik obróci się na tych przeszkadzający nitach
Całość wysuwamy do tyłu i gotowe.
Tak jak opisywałem wcześniej, ściskamy ku sobie tylną część, tak aby wyskoczyła z zaczepów
Następnie, przednią, wystającą względem dźwigni, część
pchamy w dół
Plastik obróci się na tych przeszkadzający nitach
Całość wysuwamy do tyłu i gotowe.
Ostatnio zmieniony 17 lis 2017, 23:00 przez WhiteBoy, łącznie zmieniany 1 raz.