[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
marcin123

#451 Post autor: marcin123 »

Chłodnica robi się ciepła w momencie kiedy temperatura na wskaźniku się podnosi sprawdzałem to z pomocą drugiej osoby. Jeden z zakupionych termostatów ma fabryczny otwór w tym grzybku po co on jest .

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#452 Post autor: Harry200 »

Jeżeli tak to raczej termostat Ci nie domyka,ja w swoim też mam taki mały otworek ale z luźnym plastikowym kołeczkiem w środku..

marcin123

#453 Post autor: marcin123 »

Dlaczego na postoju jest ok a gdy jadę dość szybko to tej temp. nie może utrzymać na stałe.

cieniassss

#454 Post autor: cieniassss »

marcin123 pisze:Jeden z zakupionych termostatów ma fabryczny otwór w tym grzybku po co on jest .
żeby układ się odpowietrzył

marcin123

#455 Post autor: marcin123 »

Pewnie będę zmuszony zainwestować w porządny termostat i to w obudowie najlepiej oryginalny .

cieniassss

#456 Post autor: cieniassss »

marcin123, wahlera kup

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#457 Post autor: Harry200 »

marcin123 pisze:Dlaczego na postoju jest ok a gdy jadę dość szybko to tej temp. nie może utrzymać na stałe.
Na postoju masz za mały przepływ powietrza przez chłodnicę..

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#458 Post autor: Bodek »

M4R10 pisze:Wczoraj zrobiłem trasę ok 150km :driver: Przy prędkościach 85-100 km/h temp ledwo dobijała do 80° C
Dzisiaj zrobione 150 km przy temp. -12 stopni, temperatura silnika 85-86.

Odpukać to jest zdrowy termostat, a w autku cieplutko :lol:

Ładowanie na aku 14,1 - 14,3.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#459 Post autor: arebuk »

koledzy ile mniej więcej płynu spuszczacie żeby bezproblemowo wymienić termostat??

marcin123

#460 Post autor: marcin123 »

Ja spuściłem ok 3 litrów płynu

[ Dodano: Czw Lut 02, 2012 20:16 ]
Panowie i panie jadąc dzisiaj autem zastanawiałem się nad moim niesprawnym termostatem i niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego przy niesprawnym termostacie z nawiewów leci gorące powietrze ze aż parzy a temp na wskaźniku na początku skali może to nie termostat przecież czujnik temperatury jest przed termostatem w bloku silnika . Jeżeli nie mam racji proszę mi to wytłumaczyć .

Kizar
Świeżak
Posty: 8
Rejestracja: 10 lis 2011, 13:35
Imię: Piotr
Lokalizacja: Nysa
Auto: Opel Zafira A 1.9 DI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z19TH

#461 Post autor: Kizar »

najlepiej otworz korek i wsadz termometr zwykly bedziesz wiedzial.. a gorace moze leciec bo na malym obiegu ciagle jestes a nie na duzym

Awatar użytkownika
arebuk
Bywalec
Posty: 167
Rejestracja: 14 wrz 2010, 11:58
Imię: Marcin
Lokalizacja: Ruda Śląska
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER

#462 Post autor: arebuk »

Termostat wymieniony na Stahler - wkład (POLECAM) wskazówka stoi pionowo :) na 90st. :)

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#463 Post autor: JARO »

witam. wracałem wczoraj w nocy do domu temperatura startowała od -15 a po przejechaniu 330km skończyła na -28 zmarzłem w Zosi jak nie powiem co.... dzisiaj wymiana wkładu termostatu i znowu nic..... Drugi wkład i nic nie wiem już co jest niby na termostacie napisane 92stopnie a wskazówka nie dobija nawet do 90.... trzeciego kupował nie będe bo nie ma sensu. Myślałem nad zamontowaniem jakiejś dodatkowej pompki oczywiście elektrycznej wymuszającej obieg płynu przez nagrzewnice. Czy jest coś takiego mozliwe czy to zda egzamin. Pompki znalazłem na allegro

Kod: Zaznacz cały

http://allegro.pl/pompka-wody-pompa-obiegowa-obiegu-webasto-nowa-i2070537727.html

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#464 Post autor: sobit »

Podłączałem dzisiaj komputer i gdy na wskaźniku pokazywało 80, to rzeczywista też była 80, ale jak była 90, to wskaźnik pokazywał pomiędzy 80 a 90. Więc nie ma się co przejmować, że nie wskazuje 90. Trzeba tylko sprawdzić, czy termostat nie przepuszcza na chłodnicę.

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#465 Post autor: JARO »

A mam jeszcze takie Pytanko czy jest możliwe i jeśli tak to w jaki sposób żeby przy zatkanej chłodnicy (przesłoniętej kartonem) prędkości jazdy w granicy 100km/h, trasie 300km, temperaturze zew. -13stopni, nie załączył się wentylator a tym bardziej nie zagotował sie płyn? temperatura na wskaźniku nie całe 90st. jakieś 87-88. Czy jest jakieś racjonalne wytłumaczenie tej sytuacji?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”