Błędy układu chłodzenia, kontrolka, problemy - porady
Moderator: Sebu$
Witam
Zaniepokoił mnie pewien objaw ,który ujawnił się dzisiaj podczas jazdy a mianowicie zaświecenie się kontrolki (chłodnica z wiatraczkiem) jak w temacie. Sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie najczęściej na wybojach .
Za jakąkolwiek poradę (oprócz wizyty u mechanika ) z góry dziękuję.
Zaniepokoił mnie pewien objaw ,który ujawnił się dzisiaj podczas jazdy a mianowicie zaświecenie się kontrolki (chłodnica z wiatraczkiem) jak w temacie. Sytuacja powtórzyła się kilkukrotnie najczęściej na wybojach .
Za jakąkolwiek poradę (oprócz wizyty u mechanika ) z góry dziękuję.
- gucio1704
- Debiutant
- Posty: 45
- Rejestracja: 24 paź 2011, 00:11
- Imię: Gustaw
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
U mnie niestety też załącza się ta kontrolka. A objawia się to tak ze po uruchomieniu silnika gaśnie by po ok 3-5 s włączyć się i świecić już cały czas. Jednakże problem ten nie zawsze występuje bo czasami uruchomię silnik i wszystko jest o.k. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy, może ktoś z Was miał taką przypadłość.
Pozdrowienia dla wszystkich.
Gucio
Pozdrowienia dla wszystkich.
Gucio
Ludzie zawsze myślą na odwrót .........
- u mnie po wyjęciu wentylatora klimy (mała stłuczka i się lekko osłona wiatraka połamała) i po osiągnięciu przez silnik temperatury ok 90st również pojawia się ta kontrolka. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu i gdy temperatura spadnie kontrolka gaśnie. Dzieje się tak prawdopodobnie dlatego że wentylator klimy wspomaga układ chłodzenia (takie moje przypuszczenie).prawdopodobnie przytarł mi się wentylator od klimy
Witam, ja też mam podobny problem
Mam zafirę A, 1,8 benzyna. Zaczęła mi świecić kontrolka chłodzenia i jest problem. Zacząłem od wymiany termostatu całego, z obudową, gdyż i tak sączył się spod niego płyn. Okazało się niestety, że mam walnięty wentylator od chłodnicy klimy (zjarał się ) i też został wymieniony. Po jednym dniu spokoju problem powrócił. Tzn. w momencie gdy załączają się wentylatory zaświeca kontrolka chłodzenia i temperatura na wskaźniku spada do zera, ale z nadmuchów ciepło leci. Po kilku minutach temperatura znowu wskakuje na normalny poziom a kontrolka raz gaśnie, innym razem nie.
Pozdrawiam i proszę o pomoc
Mam zafirę A, 1,8 benzyna. Zaczęła mi świecić kontrolka chłodzenia i jest problem. Zacząłem od wymiany termostatu całego, z obudową, gdyż i tak sączył się spod niego płyn. Okazało się niestety, że mam walnięty wentylator od chłodnicy klimy (zjarał się ) i też został wymieniony. Po jednym dniu spokoju problem powrócił. Tzn. w momencie gdy załączają się wentylatory zaświeca kontrolka chłodzenia i temperatura na wskaźniku spada do zera, ale z nadmuchów ciepło leci. Po kilku minutach temperatura znowu wskakuje na normalny poziom a kontrolka raz gaśnie, innym razem nie.
Pozdrawiam i proszę o pomoc
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Sprawdzałeś błędy interfejsem troszkę by to ułatwiło diagnozę.jackg2 pisze:Witam, ja też mam podobny problem
Mam zafirę A, 1,8 benzyna. Zaczęła mi świecić kontrolka chłodzenia i jest problem. Zacząłem od wymiany termostatu całego, z obudową, gdyż i tak sączył się spod niego płyn. Okazało się niestety, że mam walnięty wentylator od chłodnicy klimy (zjarał się ) i też został wymieniony. Po jednym dniu spokoju problem powrócił. Tzn. w momencie gdy załączają się wentylatory zaświeca kontrolka chłodzenia i temperatura na wskaźniku spada do zera, ale z nadmuchów ciepło leci. Po kilku minutach temperatura znowu wskakuje na normalny poziom a kontrolka raz gaśnie, innym razem nie.
Pozdrawiam i proszę o pomoc
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Jeszcze nie zdążyłem-weekend.
[ Dodano: Wto Kwi 10, 2012 11:16 ]
Trzy tygodniee bez autka ale się udało.
[ Dodano: Wto Kwi 10, 2012 11:16 ]
Mój problem się rozwiązał. niestety trzeba było wymienić sterownik silnika. Koszt 1100 komplet z immobiliserem i 200 za grzebanie.jackg2 pisze:Jeszcze nie zdążyłem-weekend.
Trzy tygodniee bez autka ale się udało.
A tu się z kolegą nie zgodzę, u mnie taki komunikat odczytałem. Nie pamiętam dokładnie ale było że ciśnienie w układzie klimatyzacji za niskie.oki pisze:Potwierdzam 100% od pustej klimy kontrolka się nie zapali, ba nawet w diagnostyce nie ma błędu o tym fakcie.
Jedynie mozna odczytać wartości liczbowe o ciśnieniu ze jest inne.
Witam , i od razu do rzeczy zapaliła mi się kontrolka układu chłodzenia i cały czas świeci pomimo, że wiatraki pracują i klimatyzacja chłodzi(wiatrak klimatyzacji się załącza po wciśnięciu klimy oraz wyłącza jak klimę wyłączę).komputer nie mógł się połączyć i z tego co zrozumiałem gdzieś jest awaria na linii . proszę o radę mówią że to sterownik do wymiany.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2012, 22:05 przez arus68, łącznie zmieniany 1 raz.
Podpinam się pod temat, bo nie mogę utworzyć nowego wątku.
Dziś (pierwszy dzień z temperaturą 30+ w tym roku) pojawił się w moim autku dziwny problem z klimą. Działała normalnie do wyłączenia silnika; po jego ponowny uruchomieniu zapaliła się kontrolka układu chłodzenia; zdiagnozowany kod błędu 00057 "Żądanie odcięcia systemu klimatyzacji, brak sygnału". Klimatyzacja przestała działać, co ciekawe przy próbie jej wyłączania spadały obroty, a przy włączaniu lekko się podnosiły, dokładnie na odwrót niż przy normalnie działającej klimie (niestety nie sprawdziłem organoleptycznie czy sprzęgło załącza wtedy sprężarkę).
W końcu znalazłem uszkodzony bezpiecznik nr 40 7,5A (w obwodzie sprzęgła elektromagnetycznego?). Wymiana bezpiecznika dwukrotnie skończyła się jego przepaleniem. W końcu odłączyłem wtyczkę sprzęgła na pompie - wszystko OK, oporność cewki niecałe 8 omów, w czasie załączania i wyłączanie nie pali bezpiecznika. Po ponownym wpięci wtyczki w czasie pracy silnika (klima załączona przyciskiem) wszystko poprawnie zadziałało i błąd się nie powtórzył.
Szanowni forumowicze, czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Co mogło być przyczyną, zwarcie w wiązce? Skąd ten spadek obrotów przy wyłączaniu i wzrost przy włączaniu klimy, może chwilowa awaria modułu chłodzenia?
Dziś (pierwszy dzień z temperaturą 30+ w tym roku) pojawił się w moim autku dziwny problem z klimą. Działała normalnie do wyłączenia silnika; po jego ponowny uruchomieniu zapaliła się kontrolka układu chłodzenia; zdiagnozowany kod błędu 00057 "Żądanie odcięcia systemu klimatyzacji, brak sygnału". Klimatyzacja przestała działać, co ciekawe przy próbie jej wyłączania spadały obroty, a przy włączaniu lekko się podnosiły, dokładnie na odwrót niż przy normalnie działającej klimie (niestety nie sprawdziłem organoleptycznie czy sprzęgło załącza wtedy sprężarkę).
W końcu znalazłem uszkodzony bezpiecznik nr 40 7,5A (w obwodzie sprzęgła elektromagnetycznego?). Wymiana bezpiecznika dwukrotnie skończyła się jego przepaleniem. W końcu odłączyłem wtyczkę sprzęgła na pompie - wszystko OK, oporność cewki niecałe 8 omów, w czasie załączania i wyłączanie nie pali bezpiecznika. Po ponownym wpięci wtyczki w czasie pracy silnika (klima załączona przyciskiem) wszystko poprawnie zadziałało i błąd się nie powtórzył.
Szanowni forumowicze, czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim? Co mogło być przyczyną, zwarcie w wiązce? Skąd ten spadek obrotów przy wyłączaniu i wzrost przy włączaniu klimy, może chwilowa awaria modułu chłodzenia?