Ciśnienie w układzie chłodzenia

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jendras

#31 Post autor: jendras »

Wczoraj na zimnym silniku działo się to samo. Można powiedzieć że ten płyn ciągle "wiruje" w zbiorniku wyrównawczym (wygląda jak by się gotował), a tak chyba być nie powinno?
Przejechałem autem już jakieś 350 km, póki co nic nie ubyło. Po odkręceniu korka, delikatnie poziom się podnosi.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#32 Post autor: Jaymzarf »

jendras, wydaje mi się, że masz wszystko ok... Płyn krąży w obiegu zamkniętym, z czego część "przepływa" przez zbiorniczek wyrównawczy... Musi tak się dziać, by całość płynu miała wyrównaną temperaturę... To, że poziom płynu w zagrzanym układzie po odkręceniu korka się podnosi to normalny objaw, to są układy ciśnieniowe, a wyższe ciśnienie zapobiega zagotowaniu się płynu... Ciśnienie niejako wypycha płyn ze zbiornika przy wzroście ciśnienia gdyż węże pęcznieją, gdy odkręcasz korek, ciśnienie się wyrównuje, i płyn "wraca" do zbiorniczka...

Dla spokoju sumienia, podjedź do zaufanego mechanika i niech on to oceni...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”