POMPKA SPRYSKIWACZ ZAFIRA A 2,2 DTI 2002rok

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
FOKS
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 02 gru 2009, 20:38
Lokalizacja: Jaworzno
Model:

POMPKA SPRYSKIWACZ ZAFIRA A 2,2 DTI 2002rok

#1 Post autor: FOKS »

Proszę o pomoc, pompka pracuje bo ją słychać, ale nie ma efektu na wylotach przód i tył.
Wydaje mi się, że do wymiany, tylko jak to zrobić?
Książkę ściągnąłem ale z jakimś błędem, i nie mam gdzie poczytać.
Jeżeli ktoś może mi poradzić , będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
BajBus
Zafiromaniak
Posty: 1367
Rejestracja: 16 kwie 2009, 13:11
Lokalizacja: Wrocław
Model:
Kontakt:

#2 Post autor: BajBus »

a może sie tylko syfy nazbierały w zbiorniczku? albo się gdzieś przewód zapchał, skoro pompka działa
I miejsce naj-tuning Grotniki 2010
III miejsce najładniejsza ZA Grotniki 2010
I miejsce naj-tuning Rzeczka 2011 (n)
I miejsce najładniejsza ZA Rzeczka 2011 (n)

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#3 Post autor: rzadki »

albo zagięty przewód, albo Ci spryski się zatkały. przejrzeć układ zanim zaczniesz wymieniać, bo czuję że sprawa jest prosta.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

darkp1

#4 Post autor: darkp1 »

W zbiorniczku jest filtr. Jak wyjmiesz pompkę ze zbiorniczka, w gnieździe jest filtr. On się często zapycha.

Zdzich

#5 Post autor: Zdzich »

U mnie silniczek też chodził a na wylocie nie pokazał się nawet bąbelek.Pompka była do wymiany. W oplu 140zł a zamiennik w normalnym sklepie 28zł .

Ivo

#6 Post autor: Ivo »

witajcie,
u mnie to samo - pompka pracuje (brzeczy) a płyn na szybki nie leci, zbiornik z płynem zalany do pełna i nie ubywa ani grama..
Jak sie dostac to tej pompki? Widze tylko korek ze zbiorniczka, dalej szyjka idzie jakby w nadkole i tyle ją widziano :/

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#7 Post autor: timi68 »

Mam pytanie czy długo musicie trzymać pompkę zanim pokarze się płyn z tylnego sprysku bo umnie trwa to kilka sekund a czasami kilkanaście, jak jest u Was ?

cbm80

#8 Post autor: cbm80 »

timi68 pisze:Mam pytanie czy długo musicie trzymać pompkę zanim pokarze się płyn z tylnego sprysku bo umnie trwa to kilka sekund a czasami kilkanaście, jak jest u Was ?
U mnie to zajmuje nie wiecej niz 1s. Moze masz zapowietrzony uklad? Albo plyn Ci zamarza w wezykach?

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#9 Post autor: timi68 »

cbm80 pisze:Moze masz zapowietrzony uklad? Albo plyn Ci zamarza w wezykach?
Jednakowo jest latem i zimą, wygląda jak by płyn z wężyka wrócił do zbiornika, czy jest to możliwe ?

Awatar użytkownika
rzadki
Zafiromaniak
Posty: 787
Rejestracja: 06 sty 2009, 17:16
Lokalizacja: Gdańsk
Model:

#10 Post autor: rzadki »

jak się nie mylę to na każdym wężyku jest zaworek zwrotny, który uniemożliwia cofanie się płynu, być może on nawalił.
Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę, aż ciężko czasami ich wyprzedzić. ;)
Obrazek

Andrzej13

#11 Post autor: Andrzej13 »

na pompce jest zawworek plastik,trzeba go wyczyścic,i uszczelnic ,są tam taki dwa oringi,ale one nie uszczelniają i pompka nie daje rade wypchać płynu.też tak miałem. ;)

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#12 Post autor: timi68 »

rzadki pisze:na każdym wężyku jest zaworek zwrotny,
W, którym miejscu może być zaworek do tylnego sprysku ?

FOKS
Świeżak
Posty: 21
Rejestracja: 02 gru 2009, 20:38
Lokalizacja: Jaworzno
Model:

#13 Post autor: FOKS »

Minęły mrozy, więc miałem trochę czasu żeby pogrzebać przy pompce spryskiwacza.
Okazało się, że zapchany był filterek przed pompką. Napisałem filterek bo to taki mały czarny kapturek między zbiornikiem płynu a pompką. Żeby się do niego dostać ściągnąłem przednią część nadkola koła przód lewe. Trzeba wcześniej spuścić płyn bo go stracimy.
To na razie wszystko w temacie POMPKA SPRYSKIWACZA ZAFIRA A 2,2 DTI 2002rok.
MOJEJ ZAFIRY

FOKS

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#14 Post autor: timi68 »

rzadki pisze:jak się nie mylę to na każdym wężyku jest zaworek zwrotny, który uniemożliwia cofanie się płynu, być może on nawalił.

W Zafirce zaworki są przy pompce tak powiedzieli w ASO, ponieważ nie chciało mi się demontoawć zbiorniczka i pompki, kupiłem zaworek zwrotny ( 17zł ) i założyłem go na przewodzie z tyłu tuż przed tylnym spryskiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”