Problemy związane z użytkowaniem klimatyzacji
Moderator: Sebu$
bylem na servisie ktory djagnozuje, i napelnia klime wymienialem u nich osuszacz i chlodnice na nowe i sprawdzenie szczelnosci pojezdzilem 3 miesiace i nie ma srodka chłodzącego wiec pojechalem do nich z reklamacja okazalo sie ze oring sie zawinal i ulotnilo sie wszystko wiec od nowa mi uzupelnili plyny sprawdzili szczelnosc i kazali odpalic sdamochod i wlaczyc klime po 5 min byla do slownie eksplozja osuszacz rozerwany a w chlodnicy zrobila sie taka kompresja ze wessalo ja dosownie do srodka.
i co zrobili zle ?????
i co zrobili zle ?????
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Kolego jedynie co mi przychodzi do głowy to coś wcześniem miałeś kombinowane z tą klimą.
Obstawiam że kompresor był połączony na ostro i zawiódł czujnik ciśnienia klimy lub wiatrak się nie załączył w celu ostudzenia czynnika.
W wyniku tego zwiększyło się ciśnienie i boom.
Ale to jest tylko moja teoria która może być mylna
Obstawiam że kompresor był połączony na ostro i zawiódł czujnik ciśnienia klimy lub wiatrak się nie załączył w celu ostudzenia czynnika.
W wyniku tego zwiększyło się ciśnienie i boom.
Ale to jest tylko moja teoria która może być mylna
wyjasnie ja ta Zoske kupilem od niemca a nie przez handlarza i chodzi mi o to co moglo zawiesc ze tak sie stalo co w klimie moze zawiesc ze bedzie efekt jaki napisalem doslownie wybuch rozerwany osuszacz i wciagnieta do srodka chlodnica klimy
czy jest mozliwosc ze zawor nie zadzialal ??
Posty pisane w krótkim odstępie czasu scalamy - Rybka
czy jest mozliwosc ze zawor nie zadzialal ??
Posty pisane w krótkim odstępie czasu scalamy - Rybka
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2014, 08:30 przez Cassanova, łącznie zmieniany 2 razy.
Posiadam zoche z 2005 z climatronikiem.
W sumie ostatnio rzadko jeździłem z włączoną klimatyzacją. Dzisiaj wracając z grzybków postanowiłem załączyć, ale zauważyłem że coś słabo chłodzi.
Zatrzymałem się silnik na wolnych obrotach, załączam/wyłączam klimatyzacje obroty delikatnie reagują ale chyba mnie jak wcześniej ( o jakieś 100 obrotów)
Podnoszę maskę załączam klimatyzacje, a wentylator od strony chłodnicy klimatyzacji nie reaguje (stoi) . Po chwili się załączył, ale tylko na chwilę i tak co jaki czas załącza się i wyłącza . O ile wiem powinien cały czas chodzić po załączeniu klimatyzacji ?
Dotykam przewodów z klimatyzacji przy płycie grodziowej, obydwa mają podobną temperaturę (ciepłe) . Mam pytanie jak powinna wyglądać temperatura w/w przewodów ? pewnie jeden zimny, a drugi powrotny cieplejszy tylko który ?
Wykręciłem zaślepkę z zaworu ( wentyla) przy chłodnicy i zauważyłem jak by delikatnie przepuszczał. Nakładając ślinę na zaworek, pękał pęcherzyk powietrza.
Sprawdziłem czy w układzie jest jakieś ciśnienie, naciskając delikatnie na "wentylek" i było ciśnienie. Mam pytanie jak to wygląda sprawa z klimatyzacją, kiedy w układzie jest mało gazu. Czy climatronik wyświetla jakąś informację, ewentualnie nie można wyłączyć "ecco"?
W sumie ostatnio rzadko jeździłem z włączoną klimatyzacją. Dzisiaj wracając z grzybków postanowiłem załączyć, ale zauważyłem że coś słabo chłodzi.
Zatrzymałem się silnik na wolnych obrotach, załączam/wyłączam klimatyzacje obroty delikatnie reagują ale chyba mnie jak wcześniej ( o jakieś 100 obrotów)
Podnoszę maskę załączam klimatyzacje, a wentylator od strony chłodnicy klimatyzacji nie reaguje (stoi) . Po chwili się załączył, ale tylko na chwilę i tak co jaki czas załącza się i wyłącza . O ile wiem powinien cały czas chodzić po załączeniu klimatyzacji ?
Dotykam przewodów z klimatyzacji przy płycie grodziowej, obydwa mają podobną temperaturę (ciepłe) . Mam pytanie jak powinna wyglądać temperatura w/w przewodów ? pewnie jeden zimny, a drugi powrotny cieplejszy tylko który ?
Wykręciłem zaślepkę z zaworu ( wentyla) przy chłodnicy i zauważyłem jak by delikatnie przepuszczał. Nakładając ślinę na zaworek, pękał pęcherzyk powietrza.
Sprawdziłem czy w układzie jest jakieś ciśnienie, naciskając delikatnie na "wentylek" i było ciśnienie. Mam pytanie jak to wygląda sprawa z klimatyzacją, kiedy w układzie jest mało gazu. Czy climatronik wyświetla jakąś informację, ewentualnie nie można wyłączyć "ecco"?
Cześć
Da się Op-com zrobić testy poszczególnych elementów? A czy Opel Tech2 też?
Znalazłem dziś jeden problem - po przekręceniu kluczyka na "I", np celem podpięcia interfejsu, potrafi się włączyć wentylator. Niestety nie zdążyłem odczytać jeszcze błędów, ale co odpowiada za taką sytuację - np czujnik temperatury?
pozdrawiam
Da się Op-com zrobić testy poszczególnych elementów? A czy Opel Tech2 też?
Znalazłem dziś jeden problem - po przekręceniu kluczyka na "I", np celem podpięcia interfejsu, potrafi się włączyć wentylator. Niestety nie zdążyłem odczytać jeszcze błędów, ale co odpowiada za taką sytuację - np czujnik temperatury?
pozdrawiam
- Rybka
- Zafiromaniak
- Posty: 2733
- Rejestracja: 11 lut 2012, 19:53
- Imię: ROBERT
- Lokalizacja: Wólka Ogryzkowa[RPZ]
- Auto: ZAFIRA B
- Model: CDTI
- Oznaczenie silnika: Z19DTL
- Gender:
Op comem da się zrobić test załączania sprężarki i chyba test wiatraków.
Jeśli po załączeniu zapłonu załączają ci się wiatraki to czujnik temp masz walnięty lub z przewodami coś nie tak.
Jeśli po załączeniu zapłonu załączają ci się wiatraki to czujnik temp masz walnięty lub z przewodami coś nie tak.
Mam Zafirę A z climatronikiem. Jakiś miesiąc temu nabijałem czynnik, bo klima nie chodziła. Z wydruku z maszyny wynikało, że było go około 240 gram (nie wiem kiedy ostatnio było nabijane). Przy nabijaniu zrobili próbę szczelności podciśnieniem i wyszło że szczelne. Miesiąc czasu ładnie chłodziło i teraz przestało. Pojechałem do serwisu, a w klimie tylko 20 gram czynnika. Nabili w instalację 15 bar azotu i po pól godziny stan się zgadzał. Nabili jeszcze raz z czynnikiem uv. Zobaczymy co się będzie działo. Miał ktoś kiedyś taki przypadek, że niby wszystko szczelne a ubywa czynnika?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Norma. Małe nieszczelności są trudne do zdiagnozowania, ale UV pomoże. Może sprężarka już puszcza bardzo delikatnie. U mnie tak było - nabicie klimy przed sezonem a po sezonie już ledwo chodziła... Nieszczelność trudno było znależć, w końcu podejrzenia padły na sprężarkęluken66 pisze:Miał ktoś kiedyś taki przypadek, że niby wszystko szczelne a ubywa czynnika?
Janusz
Panowie .
Klimatyzacja nabita, odgrzybiona, WYMIENIONA CHŁODNICA , OSUSZACZ , w aucie nawet chłodzi aczkolwiek wydaje mi się że zbyt słabo dmucha. Filtr kabinowy oczywiście wymieniony.
Problem polega na tym iż ciśnienie na maszynie pokazuje 12 barów , co gorsza utrzymuje się tak cały czas.
Nie spada nie rośnie .
Wentylator od strony zderzaka przykręcony do chłodnicy klimy , startuje wraz z przyciśnięciem guzika klimatyzacji i kręci się ze stałą prędkością ... czyli najprawdopodobniej na pierwszym biegu - kręci się dość wolno , oraz najprawdopodobniej startuje również wentylator od strony silnika przykręcony do chłodnicy cieczy.
Co jest powodem tych 12barów , powinno to spadać i rosnąć.
Jak to do końca jst z tymi wentylatorami , i czy mam wymieniać czujnik ciśnienia ? może tu jest problem
Klimatyzacja nabita, odgrzybiona, WYMIENIONA CHŁODNICA , OSUSZACZ , w aucie nawet chłodzi aczkolwiek wydaje mi się że zbyt słabo dmucha. Filtr kabinowy oczywiście wymieniony.
Problem polega na tym iż ciśnienie na maszynie pokazuje 12 barów , co gorsza utrzymuje się tak cały czas.
Nie spada nie rośnie .
Wentylator od strony zderzaka przykręcony do chłodnicy klimy , startuje wraz z przyciśnięciem guzika klimatyzacji i kręci się ze stałą prędkością ... czyli najprawdopodobniej na pierwszym biegu - kręci się dość wolno , oraz najprawdopodobniej startuje również wentylator od strony silnika przykręcony do chłodnicy cieczy.
Co jest powodem tych 12barów , powinno to spadać i rosnąć.
Jak to do końca jst z tymi wentylatorami , i czy mam wymieniać czujnik ciśnienia ? może tu jest problem
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 21:53 przez tomek.kos3n, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Czujnik ciśnienia - to raz. Aczkolwiek czujnik ciśnienia odpowiada bardziej za pracę wentylatorów właśnie niż samo zachowanie zmian ciśnienia w układzie. Zmiany ciśnienia w układzie zależą od obrotów (wydajności) kompresora, ilości czynnika oraz różnic temperatury pomiędzy skraplaczem a atmosferą. Natomiast raczej jedno jest pewne - ciśnienie powinno oscylować.
Nie wiem czy w Zafira nie ma jeszcze czegoś takiego jak zawór rozprężny - może w tym jest problem.
Nie wiem czy w Zafira nie ma jeszcze czegoś takiego jak zawór rozprężny - może w tym jest problem.
Janusz