[A] Zaparowane szyby
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Jak klima chodzi to komorze wokół parownika skrapla się para wodna. Jeżeli otwory odwadniające są pozatykane, to w klimie cały czas będziesz miał wilgoć. Pewnym sposobem zmniejszającym ten efekt, jest wyłączanie klimy przed zakończeniem jazdy, tak aby dmuchawa miała okazję osuszyć/nagrzać parownik. W dłuższej perspektywie pomaga i nieczuć tak zapachu starych zgniłych szmatluka28071982 pisze:A skąd ten zapach po wyłaczeniu klimy i parują wszystkie szyby . czy może nieć to zwiazek z klimą ?
Janusz
Witam
Chyba znalazłem powód parowania szyb.
Okazało sie że gąbka pod dywanikem koło mumeru VIN jest cała mikra - chyba mam nieszczelność w nagrzewnicy tylko zadziwia mnie fakt że nie zauważyłe praktycznie ubytku płynu.
Czy to może mieć jakiś związek z klimą ?
EDIT
Czy lepiej jest wymienić nagrzewnicę na nową czy kupić zestaw naprawczy do starej , a jeśli nowa to jaką możecie polecić?
Chyba znalazłem powód parowania szyb.
Okazało sie że gąbka pod dywanikem koło mumeru VIN jest cała mikra - chyba mam nieszczelność w nagrzewnicy tylko zadziwia mnie fakt że nie zauważyłe praktycznie ubytku płynu.
Czy to może mieć jakiś związek z klimą ?
EDIT
Czy lepiej jest wymienić nagrzewnicę na nową czy kupić zestaw naprawczy do starej , a jeśli nowa to jaką możecie polecić?
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 17:57 przez luka28071982, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Witam, czy lepiej kupić nową nagrzewnice czy naprawiać starą to zależy co jest uszkodzone jeśli tylko oringi to naprawiać, a jeśli jest dziurawa to wymieniać. Jeśli nie ubywa ci płynu to znaczy ze układ jest szczelny, i nie ma się co zajmować nagrzewnicą, musisz w pierwszej kolejności się upewnić czy dywanik jest mokry od płynu chłodniczego, czy od zwykłej wody. I dopiero jak odpowiesz na to pytanie będzie możliwa dalsza pomoc. Pozdrawiam.
Moja rada wysusz dobrze dywaniki i usuń problem jak najszybciej, poprzedni właściciel w mojej Zafirce bagatelizował problem wody pod dywanikiem , i ja teraz muszę walczyć z dziurą w podłodze (rdza).
Moja rada wysusz dobrze dywaniki i usuń problem jak najszybciej, poprzedni właściciel w mojej Zafirce bagatelizował problem wody pod dywanikiem , i ja teraz muszę walczyć z dziurą w podłodze (rdza).
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 19:00 przez Mariusz 79, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Może być woda skraplająca się wokół parownika klimy. Może być jakaś nieszczelność i woda dostaje się do kabiny. Szyby parują bo woda z pod dywaników też minimalnie ale paruje...luka28071982 pisze:Witam
Chyba znalazłem powód parowania szyb.
Okazało sie że gąbka pod dywanikem koło mumeru VIN jest cała mikra - chyba mam nieszczelność w nagrzewnicy tylko zadziwia mnie fakt że nie zauważyłe praktycznie ubytku płynu.
Czy to może mieć jakiś związek z klimą ?
Janusz
Zdarza się, że woda dostaje się do kabiny przez nieszczelną uszczelkę przedniej szyby. Zwróć uwagę czy przypadkiem w czasie opadów nie pojawia się jej więcej. Słyszałem o takim przypadku w śród znajomych przynajmniej dwa razy. Właśnie w aucie rodziców najprawdopodobniej jest ten problem-woda pod nogami pasażera, płynu chłodniczego nie ubywa a woda smakuje jak woda. Powodzenia.
Koledzy, nie kombinujcie skąd może lecieć woda do wnętrza auta, bo:
1. Kolega Łukasz już sam znalazł skąd cieknie
2. Nie czytacie wcześniejszych postów albo tylko po łebkach
3. Jeżeli ktoś pisze, że po umyciu szyb parują i robią się tłuste to na pewno jest nieszczelna nagrzewnica - płyn chłodzący jak paruje to na "tłusto" i szukać trzeba wycieku z nagrzewnicy (nieszczelna/uszkodzona/oringi itp.) co oczywiście wiąże się z demolką w aucie niestety
Wracając do tematu - Łukasz, współczuję problemu i radzę tak jak Mariusz - sprawdź skąd cieknie i jeżeli oringi to tylko ich wymiana, jeżeli nagrzewnica to wymień na nową i problem z głowy. Jeżeli chodzi o sprawdzenie skąd cieknie to zastosuj prostą, banalną metodę - rozłóż gazety po stronie pasażera, najlepiej zwykłe czarno-białe... jeszcze lepszy efekt jeżeli wywalisz dywaniki i wykładzinę, ale to już trochę roboty... zacznij od zdemontowania schowka (raptem 4 śrubki) i obserwacji z latarką, może już tam coś zauważysz, a zobaczysz napewno jak odchylisz tapicerkę z podłogi
Powodzenia dobry człowieku
1. Kolega Łukasz już sam znalazł skąd cieknie
2. Nie czytacie wcześniejszych postów albo tylko po łebkach
3. Jeżeli ktoś pisze, że po umyciu szyb parują i robią się tłuste to na pewno jest nieszczelna nagrzewnica - płyn chłodzący jak paruje to na "tłusto" i szukać trzeba wycieku z nagrzewnicy (nieszczelna/uszkodzona/oringi itp.) co oczywiście wiąże się z demolką w aucie niestety
Wracając do tematu - Łukasz, współczuję problemu i radzę tak jak Mariusz - sprawdź skąd cieknie i jeżeli oringi to tylko ich wymiana, jeżeli nagrzewnica to wymień na nową i problem z głowy. Jeżeli chodzi o sprawdzenie skąd cieknie to zastosuj prostą, banalną metodę - rozłóż gazety po stronie pasażera, najlepiej zwykłe czarno-białe... jeszcze lepszy efekt jeżeli wywalisz dywaniki i wykładzinę, ale to już trochę roboty... zacznij od zdemontowania schowka (raptem 4 śrubki) i obserwacji z latarką, może już tam coś zauważysz, a zobaczysz napewno jak odchylisz tapicerkę z podłogi
Powodzenia dobry człowieku
- gRZENIU
- Zafiromaniak
- Posty: 2136
- Rejestracja: 17 maja 2015, 03:30
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Błonie
- Auto: Signum
- Model: Polift
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
Nie znalazł skąd cieknie a tylko skutek dostającego się jakiegoś płynu, sam dokładnie nie jest pewny z jakiego powodu jest mokry dywanik... Tylko przypuszcza ...kacza1982 pisze:Kolega Łukasz już sam znalazł skąd cieknie
Rafał właśnie czytamy całe posty i kolaga stwierdził, brak ubytku płynu... a że parują na tłusto to mogą być różne przyczyny ...kacza1982 pisze:Nie czytacie wcześniejszych postów albo tylko po łebkach
Może kiedyś kolega lub jego poprzednik miał problemy z nagrzewnicą już kiedyś i pozostałości glikolu zostały w dywaniku. Druga sprawa to taka ,że mogą to być skropliny z klimy , a trzecia opcja to może być zatkane odprowadzenie wody z podszybia ... Czwarta to dziura w podłodze...
To są typowe usterki jeżeli nie ma ubytku płynu ...
Witam
jeśli mogę to wtrące się w dyskusje.
u mnie szyby parują "bardzo" szczególnie zimą, w okresach deszczowych troche mniej. problem polega na tym że wtedy zwykle mam sporo wilgoci pod dywanikiem od strony kierowcy(zimą bywa tak że naciskając wykładzine pod dywanikiem normalnie wypływa kałuża wody). Musze znależć którędy woda dostaje się do środka. pod samochodem nie widze żadnej dziury w podłodze a kanaliki w podszybiu nie wyglądają na zatkane. Planuję rozebrać całą wykładzine pod dywanikiem, może wtedy znajde co jest nie halo. i stąd moje pytanie: czy miał już ktoś tą przyjemność rozbierać wykładzine pod dywanikiem? czy dużo jest przy tym zabawy? jeśli ktoś może coś poradzić to z góry dziękuje pozdrawiam
jeśli mogę to wtrące się w dyskusje.
u mnie szyby parują "bardzo" szczególnie zimą, w okresach deszczowych troche mniej. problem polega na tym że wtedy zwykle mam sporo wilgoci pod dywanikiem od strony kierowcy(zimą bywa tak że naciskając wykładzine pod dywanikiem normalnie wypływa kałuża wody). Musze znależć którędy woda dostaje się do środka. pod samochodem nie widze żadnej dziury w podłodze a kanaliki w podszybiu nie wyglądają na zatkane. Planuję rozebrać całą wykładzine pod dywanikiem, może wtedy znajde co jest nie halo. i stąd moje pytanie: czy miał już ktoś tą przyjemność rozbierać wykładzine pod dywanikiem? czy dużo jest przy tym zabawy? jeśli ktoś może coś poradzić to z góry dziękuje pozdrawiam
-
- Mieszkaniec
- Posty: 231
- Rejestracja: 15 mar 2015, 14:42
- Lokalizacja: Kielce
- Model:
Witam, ja jak wyciągałem dywanik to:
1. Odłączyć akumulator ( pamiętaj że rozkodujesz radio)
2. Odłączyć przewody elektryczne i odkręcić przednie siedzenia,
3. Demontaż wszystkich maskownic progu wewnętrznego, tunel itp.
Reszta sama wyjdzie ( w praniu). Zabawy trochę jest, ale to nic skomplikowanego.
1. Odłączyć akumulator ( pamiętaj że rozkodujesz radio)
2. Odłączyć przewody elektryczne i odkręcić przednie siedzenia,
3. Demontaż wszystkich maskownic progu wewnętrznego, tunel itp.
Reszta sama wyjdzie ( w praniu). Zabawy trochę jest, ale to nic skomplikowanego.
Witam wszystkich, odświeże temat. Jak włącze nawiew to parują odrazu jak włącze klime to troche lepiej ale jak stoi auto bo jak zaczynam jechać to po kilku minutach nic nie widzę. jeżdze na TAXI i to jest tragedia to parowanie. filtr wymieniony Węglowy, wczoraj gadałem z kolegą co ma zafire to on normalnie nadmuch włacza i bez klimy i nic nie paruje. Wogle to jakiś dziwny zapach jest jak włącze nadmuch na ciepło np. bez klimy, taką stęchlizną czuć. co trzeba zrobić? udać się gdzieś gdzie się zajmują klimatyzacją żeby przeczyścili , odgrzybili czy co oni tam robią. poprostu niemam pojęcia co robić. może ktoś podpowie. Tak sie nieda jeżdzić.