[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
- black_fort
- Przeglądacz
- Posty: 99
- Rejestracja: 17 maja 2013, 08:14
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Białystok
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
ja także jestem po wymianie termostatu.
moje objawy: dosyc wolne dochodzenie wskazówki do ok 85-90* i brak gorącego powietrza, powiedzmy, że leciało ciepławe.
Upewniłem się na 100% że to zacięty termostat w pozycji półotwartej w następujący sposób: odpalamy samochód i czekamy aż wskazówka temperatury zaczyna iść do góry np w okolicach 70* zaglądamy pod maskę i chwytamy 2 grube węże od chłodnicy lewy i prawy. OBA muszą być ZIMNE(oznacza to że jest ok i termostat jest zamknięty i pracuje tylko mały obieg) u mnie już były ciepłe, co oznaczało, otwarty termostat za wcześnie.
rozwiązanie: wymiana całego kompletu obudowa z wkładem i czujnikiem na taki: https://opelczesci.com.pl/pl/p/TERMOSTA ... -16V-/1125
po wymianie wszystko gra!!!
moje objawy: dosyc wolne dochodzenie wskazówki do ok 85-90* i brak gorącego powietrza, powiedzmy, że leciało ciepławe.
Upewniłem się na 100% że to zacięty termostat w pozycji półotwartej w następujący sposób: odpalamy samochód i czekamy aż wskazówka temperatury zaczyna iść do góry np w okolicach 70* zaglądamy pod maskę i chwytamy 2 grube węże od chłodnicy lewy i prawy. OBA muszą być ZIMNE(oznacza to że jest ok i termostat jest zamknięty i pracuje tylko mały obieg) u mnie już były ciepłe, co oznaczało, otwarty termostat za wcześnie.
rozwiązanie: wymiana całego kompletu obudowa z wkładem i czujnikiem na taki: https://opelczesci.com.pl/pl/p/TERMOSTA ... -16V-/1125
po wymianie wszystko gra!!!
Witam mam taki problem że nie mam obiegu małego i silnik się nie dogrzewa,
przez cały czas jak jeździłem miałem 90stopni i wszytko było oki
ostatniej zimy silnik bardzo długo się nagrzewał ale już nigdy do 90stopni, na duży obieg w ogóle się nie przełączał, przez to oczywiście większe trochę spalanie. Postanowiłem się zając problemem oczywiście termostat do wymiany. gdy go zmieniłem poprawy nie było. Oddałem samochód do mechanika który wymieniał mi rozrząd 3lata temu ponieważ niema małego obiegu na duży w ogóle się nie przełącza to może pompa wody siadła którą w teorii mi wymienił.
A mechanik że wszystko jest oki tak mam być na postoju złapał w końcu 90 i otworzył duży obieg płyn przelatywał w zbiorniku tylko przy gazie wciśniętym A mechanik zwala wszystko na termostat że ch***wy kupiłem. to wymieniłem jeszcze raz termostat ale poprawy jak nie było tak niema.
Wcześniej jak zapalałem silnik to obieg był od razu czy silnik był ciepły czy zimny a teraz na postoju jak się nagrzeje cudem do 90 to łaskawie się przełączy i trochę przeleje tego płynu.
Wcześniej tak było że płyn był gorący w zbiorniczku i było większe ciśnienie a teraz jak się nie przełączy to płyn jest zimny ciśnienia niema a jak się przełączy na chwilkę to płyn jest lekko ciepły i malutkie ciśnienie
przez cały czas jak jeździłem miałem 90stopni i wszytko było oki
ostatniej zimy silnik bardzo długo się nagrzewał ale już nigdy do 90stopni, na duży obieg w ogóle się nie przełączał, przez to oczywiście większe trochę spalanie. Postanowiłem się zając problemem oczywiście termostat do wymiany. gdy go zmieniłem poprawy nie było. Oddałem samochód do mechanika który wymieniał mi rozrząd 3lata temu ponieważ niema małego obiegu na duży w ogóle się nie przełącza to może pompa wody siadła którą w teorii mi wymienił.
A mechanik że wszystko jest oki tak mam być na postoju złapał w końcu 90 i otworzył duży obieg płyn przelatywał w zbiorniku tylko przy gazie wciśniętym A mechanik zwala wszystko na termostat że ch***wy kupiłem. to wymieniłem jeszcze raz termostat ale poprawy jak nie było tak niema.
Wcześniej jak zapalałem silnik to obieg był od razu czy silnik był ciepły czy zimny a teraz na postoju jak się nagrzeje cudem do 90 to łaskawie się przełączy i trochę przeleje tego płynu.
Wcześniej tak było że płyn był gorący w zbiorniczku i było większe ciśnienie a teraz jak się nie przełączy to płyn jest zimny ciśnienia niema a jak się przełączy na chwilkę to płyn jest lekko ciepły i malutkie ciśnienie
Ostatnio zmieniony 06 maja 2018, 00:22 przez Sebu$, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
No to wychodzi ze jednak pompa wody siadła, zmień mechanika
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
- waltherp99
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 lut 2018, 14:53
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam a ja mam taki problem . Im szybciej tym wyższa temperatura ,bo z tego co czytam to wszystkim nie dogrzewa a mi się przegrzewa ! możliwe to że termostat się nie otwiera do końca?
- waltherp99
- Debiutant
- Posty: 26
- Rejestracja: 24 lut 2018, 14:53
- Imię: Arkadiusz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Auto: Zafira 2.0 dti
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
problem rozwiazany
- dany1107
- Mieszkaniec
- Posty: 333
- Rejestracja: 13 lis 2016, 22:02
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: UK.Bydgoszcz.
- Auto: Zafira B VXR 2.0 241KM
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LEH
- Gender:
Witam, mam termostat do wymiany, silnik LEH, czy wie ktoś może na co zwrócić uwagę lub co zdemontować żeby było w miarę łatwo? Może jakieś foto. Pozdrawiam
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
- Imię: Rob
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Panowie pytanie może poboczne ale nie wiem czy nie pomoże w ustaleniu sprawności lub niesprawności termostatu i jego położenia.
W zbiorniku wyrównawczym mojego samochodu (silnik Y20DTH czyli 2.0 diesel) znajdują się 3 króćce. Dwa o mniejszej średnicy, którymi wlatuje płyn chłodniczy do zbiorniczka i jeden większej którym płyn z powrotem wraca do układu chłodzenia.
I tu się zastanawiam czy nie jest prze przypadek tak, że jeżeli płyn przepływa przez mały obieg to płyn przelewa się przez jeden króciec (ten z lewej strony patrząc od góry zbiornika wyrównawczego) zaś gdy otwiera się duży płyn zaczyna płynąć prze ten dolny?
Bo z macaniem tej rury, która idzie do chłodnicy to różnie bywa. Niby chłodna, niby ciepła (cześć ciepła zapewne przekazuje sama obudowa termostatu).
Jeśli piszę herezję to mnie naprostujcie.
W zbiorniku wyrównawczym mojego samochodu (silnik Y20DTH czyli 2.0 diesel) znajdują się 3 króćce. Dwa o mniejszej średnicy, którymi wlatuje płyn chłodniczy do zbiorniczka i jeden większej którym płyn z powrotem wraca do układu chłodzenia.
I tu się zastanawiam czy nie jest prze przypadek tak, że jeżeli płyn przepływa przez mały obieg to płyn przelewa się przez jeden króciec (ten z lewej strony patrząc od góry zbiornika wyrównawczego) zaś gdy otwiera się duży płyn zaczyna płynąć prze ten dolny?
Bo z macaniem tej rury, która idzie do chłodnicy to różnie bywa. Niby chłodna, niby ciepła (cześć ciepła zapewne przekazuje sama obudowa termostatu).
Jeśli piszę herezję to mnie naprostujcie.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Witajcie,
mam następujący problem:
świeżo wymieniłam termostat, czujnik temperatury i płyn chłodzący. Zafira A Z16XE.
Niestety nadal jest problem z temperaturą, bo silnik długo się nagrzewa, osiąga temp. 85-87 stopni, po czym spada poniżej 80 i znów rośnie do 85. Nie wiem, czy ma to związek, ale dmuchawa ogrzewania wnętrza samochodu po włączeniu na pierwszy bieg powoduje, że silnik niemal gaśnie. Mam klimatronika z wyświetlaczem i pokrętłem płynnej regulacji, opronik/rezystor typu "jeż" (jeśli to ma jakieś znaczenie). Jest też Webasto, niedziałające, bo z przerdzewiałymi przewodami i plątaniną kabli, teraz odłączone poprzez wyjęcie trzech bezpieczników.
Proszę o pomoc, bo zęby dzwonią w czasie jazdy
mam następujący problem:
świeżo wymieniłam termostat, czujnik temperatury i płyn chłodzący. Zafira A Z16XE.
Niestety nadal jest problem z temperaturą, bo silnik długo się nagrzewa, osiąga temp. 85-87 stopni, po czym spada poniżej 80 i znów rośnie do 85. Nie wiem, czy ma to związek, ale dmuchawa ogrzewania wnętrza samochodu po włączeniu na pierwszy bieg powoduje, że silnik niemal gaśnie. Mam klimatronika z wyświetlaczem i pokrętłem płynnej regulacji, opronik/rezystor typu "jeż" (jeśli to ma jakieś znaczenie). Jest też Webasto, niedziałające, bo z przerdzewiałymi przewodami i plątaniną kabli, teraz odłączone poprzez wyjęcie trzech bezpieczników.
Proszę o pomoc, bo zęby dzwonią w czasie jazdy
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Problem częściowo został rozwiązany. Silnik nie nagrzewał się z powodu przytkanego kolanka w chłodzeniu inst. gazowej. Teraz silnik osiąga właściwą temperaturę, ale z ogrzewaniem wnętrza kłopot pozostał. Sprawę opiszę pod jakimś bardziej odpowiednim tematem. Tutaj chciałam tylko dać mały update. Trzymajcie się!
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witam wszystkich.
W mojej Zafirce wystąpił problem niedogrzewania silnika(1,8 prod 125km 10/2003 benzyna).
Mianowicie po odpaleniu samochodu temperatura bardzo mozolnie rośnie, po przejechaniu kilku kilometrów dochodzi do 80-82 a jak załączam ogrzewanie to spada do 75 po czym znowu powoli rośnie. Wcześniej musiałem mieć jakiś wyciek (przy łączeniu termostatu z silnikiem widać było różowy nalot po płynie). Dziwne jest też to , iż zaczął mi brać płyn chłodniczy- ale ostatnio specjalnie zrobiłem nim z 50km, włożyłem przed chłodnicę dyktę (żeby sprawdzić czy jak osiągnie 90-92st to się uruchomi wentylator i nie będzie tryskać płyn). Sprawdziłem i wszędzie sucho.
O dziwo przy 75-80st jak włączę nagrzewnicę to od razu leci ciepłe powietrze.
Nie wiem czy to ma znaczenie. W zeszłym roku był wymieniany kompletny rozrząd z pompą wody (Continental).Dodam, że w grudniu podczas ruszania uszkodziłem sobie chłodnicę klimatyzacji- najechałem podczas ruszania zderzakiem na wystający korzeń i jak cofałem to "odpiąłem zderzak , i z nim oderwał się razem dolny jeden rządek "radiatorów" od chłodnicy- fakt że z klimy ogólnie od x czasu nie korzystałem. mimo wszystko później pojawił się naciek na chłodnicy silnika na górze (różowy nalot).. A dzisiaj jak odkręciłem pokrywę od silnika to zauważyłem wokół termostatu różowy naciek (ale wysuszony)i kawałem jakby utlenionego- taki zielonkawy kolor.
Pytanie do wszystkich- czy ten termostat może być przyczyną tych problemów? Czy przy zakupie termostatu od razu wymienić wąż od wody (gruby i ten od przepustnicy (chudy- zauważyłem tka jak by miał powierzchowną rysę))
I czy kupić oryginalny termostat czy jakieś rzemiosło (oczywiście w jednym i drugim przypadku nowy kompletny).
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Rafał
W mojej Zafirce wystąpił problem niedogrzewania silnika(1,8 prod 125km 10/2003 benzyna).
Mianowicie po odpaleniu samochodu temperatura bardzo mozolnie rośnie, po przejechaniu kilku kilometrów dochodzi do 80-82 a jak załączam ogrzewanie to spada do 75 po czym znowu powoli rośnie. Wcześniej musiałem mieć jakiś wyciek (przy łączeniu termostatu z silnikiem widać było różowy nalot po płynie). Dziwne jest też to , iż zaczął mi brać płyn chłodniczy- ale ostatnio specjalnie zrobiłem nim z 50km, włożyłem przed chłodnicę dyktę (żeby sprawdzić czy jak osiągnie 90-92st to się uruchomi wentylator i nie będzie tryskać płyn). Sprawdziłem i wszędzie sucho.
O dziwo przy 75-80st jak włączę nagrzewnicę to od razu leci ciepłe powietrze.
Nie wiem czy to ma znaczenie. W zeszłym roku był wymieniany kompletny rozrząd z pompą wody (Continental).Dodam, że w grudniu podczas ruszania uszkodziłem sobie chłodnicę klimatyzacji- najechałem podczas ruszania zderzakiem na wystający korzeń i jak cofałem to "odpiąłem zderzak , i z nim oderwał się razem dolny jeden rządek "radiatorów" od chłodnicy- fakt że z klimy ogólnie od x czasu nie korzystałem. mimo wszystko później pojawił się naciek na chłodnicy silnika na górze (różowy nalot).. A dzisiaj jak odkręciłem pokrywę od silnika to zauważyłem wokół termostatu różowy naciek (ale wysuszony)i kawałem jakby utlenionego- taki zielonkawy kolor.
Pytanie do wszystkich- czy ten termostat może być przyczyną tych problemów? Czy przy zakupie termostatu od razu wymienić wąż od wody (gruby i ten od przepustnicy (chudy- zauważyłem tka jak by miał powierzchowną rysę))
I czy kupić oryginalny termostat czy jakieś rzemiosło (oczywiście w jednym i drugim przypadku nowy kompletny).
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Rafał
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
-Pompa do oglądu czy szczelna
-Węże o ile uszkodzone -sparciałe to wymiana
-Zakup tester i zrób próbę spalin ,wówczas dowiesz się czy czasami uszczelka pod głowicą nie jest do wymiany.
-Węże o ile uszkodzone -sparciałe to wymiana
-Zakup tester i zrób próbę spalin ,wówczas dowiesz się czy czasami uszczelka pod głowicą nie jest do wymiany.
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
-
- Mieszkaniec
- Posty: 233
- Rejestracja: 04 kwie 2015, 01:34
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel Zafira A 1.8 NJOY
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Witaj.
1) pompę sprawdzę- ale wymieniana rok temu-
2)węże nie wyglądają na sparciałe- jedynie ten "chudzy od przepustnicy ma poziomą rysę" . Ale tak naprawdę widać pozostałości płynu przy termostacie- ale na spokojnie jeszcze raz sprawdzę
3) piszesz np. o takim testerze?
https://allegro.pl/oferta/tester-uszcze ... 7818338725
A jeśli okaże się że uszczelka to chyba szykować większą ilość kasy?
I tak z ciekawości- jak okaże się jednak termostat to kupić oryginalny (120zł) czy jakieś rzemniosło (40-50zł)?
z góry dzięki za odpowiedzi
Rafał
1) pompę sprawdzę- ale wymieniana rok temu-
2)węże nie wyglądają na sparciałe- jedynie ten "chudzy od przepustnicy ma poziomą rysę" . Ale tak naprawdę widać pozostałości płynu przy termostacie- ale na spokojnie jeszcze raz sprawdzę
3) piszesz np. o takim testerze?
https://allegro.pl/oferta/tester-uszcze ... 7818338725
A jeśli okaże się że uszczelka to chyba szykować większą ilość kasy?
I tak z ciekawości- jak okaże się jednak termostat to kupić oryginalny (120zł) czy jakieś rzemniosło (40-50zł)?
z góry dzięki za odpowiedzi
Rafał
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2279
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Tak to ten tester co do termostatu tu twa rzecz jaki zakupisz lecz zamienniki też są niezłej jakości
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253