Ubytek płynu chłodniczego

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#406 Post autor: Dziadek13 »

Chyba puściły oringi na rolnetce. Odpływ jest na boki przednich błotników tam gdzie przykręcasz chlapacze odkręć w tym miejscu nadkole i zobaczysz ile tam masz błota zgniłych liści przez które robi się tam rdza i żre dolny przedni błotnik,należy tam to wyczyścić z obu stron.A z wodą to raczej oringi, powąchaj tą wode i porównaj z tą z chłodnicy jak masz zimowy płyn to sprawdź czy w lodówce zamarznie jak nie to oringi.

JASTRZAB101010
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2016, 08:17
Imię: PIOTREK
Lokalizacja: NOWY ŻMIGRÓD
Auto: OPEL ZAFIRA A OPC 2.0T
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET

#407 Post autor: JASTRZAB101010 »

Witam pisze tutaj, bo może ktoś przechodził coś podobnego i wie jak pomóc, sprawa wydaje się być banalna, a spędza mi sen z powiek. Mam problem z wyciekiem płynu chłodzącego na połączeniu przewodu elastycznego i rurki turbo, ostatnio założyłem silikonowy wąż elastyczny i dość solidną, szeroką opaskę metalową, a problem pozostał, zauważyłem ,że płyn sączy się tylko gdy samochód stygnie, gdy jest nagrzany płyn nie wycieka.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#408 Post autor: SD72 »

JASTRZAB101010 pisze: 17 paź 2018, 08:25 zauważyłem ,że płyn sączy się tylko gdy samochód stygnie, gdy jest nagrzany płyn nie wycieka.
Moze poprostu dlatego ze na rozgrzanym nie widac bo szybko sie "ulatnia" :mysli:

Zrob jakies fotki ogolne i miejsca wycieku bedzie latwiej w ocenie i ewentualnej pomocy ;)
Ostatnio zmieniony 17 paź 2018, 10:54 przez SD72, łącznie zmieniany 1 raz.
bazyliszek72

JASTRZAB101010
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2016, 08:17
Imię: PIOTREK
Lokalizacja: NOWY ŻMIGRÓD
Auto: OPEL ZAFIRA A OPC 2.0T
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET

#409 Post autor: JASTRZAB101010 »

Jutro zrobię foty i wrzucę

JASTRZAB101010
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2016, 08:17
Imię: PIOTREK
Lokalizacja: NOWY ŻMIGRÓD
Auto: OPEL ZAFIRA A OPC 2.0T
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET

#410 Post autor: JASTRZAB101010 »

Witam , niestety nie dałem rady zrobić zdjęć , bo rano żona porwała zafirkę , ale wczoraj wieczorem po jeździe poluzowałem na chwilkę korek zbiorniczka wyrównawczego i dziś po całej nocy plamy pod autem nie było, może to wina korka....
Ostatnio zmieniony 18 paź 2018, 19:03 przez JASTRZAB101010, łącznie zmieniany 1 raz.

JASTRZAB101010
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2016, 08:17
Imię: PIOTREK
Lokalizacja: NOWY ŻMIGRÓD
Auto: OPEL ZAFIRA A OPC 2.0T
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET

#411 Post autor: JASTRZAB101010 »

Problem rozwiązany. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#412 Post autor: Tazz »

JASTRZAB101010 pisze: 22 paź 2018, 19:52 Problem rozwiązany. Pozdrawiam
Wymieniłeś korek od zbiorniczka?
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#413 Post autor: janekW67 »

JASTRZAB101010 pisze: 22 paź 2018, 19:52 Problem rozwiązany. Pozdrawiam
Pochwal się!
Oczywiście!

JASTRZAB101010
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 22 gru 2016, 08:17
Imię: PIOTREK
Lokalizacja: NOWY ŻMIGRÓD
Auto: OPEL ZAFIRA A OPC 2.0T
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z20LET

#414 Post autor: JASTRZAB101010 »

Korek został stary, dokręcilem mocniej opaskę na wężu chłodzenia turbo, kluczem, a nie śrubokrętem, którym nie można było już mocniej tego zrobić, poza tym wymieniłem wąż między chłodnicą , a blokiem silnika ( ten na samej górze po stronie pasażera) na nowy oryginalny, stary mocno pęczniał pod wpływem temperatury , a potem podczas stygnięcia wracał do normalnych rozmiarów i też puszczał na łączeniu. Nie wiem czy stary wąż był przyczyną, ale myślę, że podczas gdy pęczniał, a potem stygł mógł robić większe ciśnienie w układzie i stąd te wycieki. Dodam że 2 miesiące temu zmieniłem chlodnicę na nową. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 23 paź 2018, 11:13 przez JASTRZAB101010, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Axtiff
Posty: 4
Rejestracja: 27 cze 2019, 19:15
Imię: Adam
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira A 1.8 16v + lpg
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe

#415 Post autor: Axtiff »

Witam serdecznie, czytałem różne posty na temat ubytku płynu chłodniczego itp. ale chciałbym Was zapytać o konkretnie mój przypadek gdyż pojutrze wyjeżdzam i nie mam możliwości jechać na warsztat, musze mieć moje auto....
Płyn chłodniczy cały wymienony rok temu, razem z innymi wszelkimi pynami i filtrami.
Dolewałem płynu miesiąc temu do kreski, nie było jakiegoś ubytku wiekszego.
Wczoraj zauważyłem brak płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym.... były upały ponad 30 stopni a auto krótkie trasy.
Dolałem wczoraj płynu do kreski, dziś zauważyłem ubytek około 2 cm od lini.
Pojechałem na bruk aby zobaczyć czy gdzieś kapie.
Zostawiłem auto, wracam a tam z dwóch stron chłodnicy na końcach długości 2 plamki, wg mnie to płyn chłodniczy. -foto

W zbiorniczku syf - foto na patyczku
Korek z osadem - foto

Auto nie kopci na biało, nie ma też spadku mocy.... dywanik od pasażera przy VIN suchy.... temperatura jak zawsze w połowie...
Co może byc przyczyną? czy dam radę przelecieć 200km w jedną stronę i wrócić? mając ze sobą płyn na dolewki i być czujnym? jestem w kropce, nie mam wyjścia ani9 innego środka lokomocji... poproszę o poradę
https://zapodaj.net/3bf67ad007569.jpg.html
https://zapodaj.net/904b9bb35695a.jpg.html
https://zapodaj.net/37d7bb17a8165.jpg.html
https://zapodaj.net/c147df2a9744a.jpg.html
Ostatnio zmieniony 27 cze 2019, 19:46 przez Axtiff, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4086
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#416 Post autor: janekW67 »

Zrobiłbym test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia.
Oczywiście!

Awatar użytkownika
Axtiff
Posty: 4
Rejestracja: 27 cze 2019, 19:15
Imię: Adam
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira A 1.8 16v + lpg
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe

#417 Post autor: Axtiff »

janekW67 pisze: 27 cze 2019, 21:12 Zrobiłbym test na zawartość CO2 w układzie chłodzenia.
Dzięki za odpowiedź, z racji zamiłowania domowym warzeniem piwa czy też robienia wina, widzę że wystarczy korek i rurka fermentacyjna, ale co do środka? widzę że tam jakiś płyn reakcyjny się wlewa, a w domowych warunkach? można czymś zastąpić? ew. inaczej rozpoznać co2? będzie bulgotać czy coś?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3066
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#418 Post autor: Tazz »

Koszt testera to około 20 zł, jest sens szukać jakiegoś zamiennika?
Może wystarczy wymienić korek od zbiorniczka wyrownawczego?
Ostatnio zmieniony 27 cze 2019, 22:00 przez Tazz, łącznie zmieniany 1 raz.
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Axtiff
Posty: 4
Rejestracja: 27 cze 2019, 19:15
Imię: Adam
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira A 1.8 16v + lpg
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe

#419 Post autor: Axtiff »

Tazz pisze: 27 cze 2019, 21:59 Koszt testera to około 20 zł, jest sens szukać jakiegoś zamiennika?
Może wystarczy wymienić korek od zbiorniczka wyrownawczego?
Witaj, nie chodziło mi o koszta tylko o dostępność na "już" :) nie wiem czy stacjonarnie od ręki taki płyn gdzieś dostanę, a jak mówiłem jestem kilkanaście godzin przed planowanym wyjazdem i allegro itp odpada... korki i rurki to mam na pęczki chciałem tylko coś wlać co zastąpi płyn ten :) nawet teraz bym już poszedł test robić żeby głowę mieć spokojną... od tego zacznę bo z tego co czytam test ten w 100% potwierdza lub wyklucza uszczelkę. Dobrze wiedzieć już jestem do przodu z wiedzą

Powiedzcie mi proszę, na zdjęciu co dodałem link widać przód auta i 2 świeże plamy ich na 100% nie było bo po to pojechałem aby to zobaczyć, skąd może ciec? patrząc po plamach?
Ostatnio zmieniony 27 cze 2019, 22:19 przez Axtiff, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Axtiff
Posty: 4
Rejestracja: 27 cze 2019, 19:15
Imię: Adam
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Opel Zafira A 1.8 16v + lpg
Model: ZA
Oznaczenie silnika: z18xe

#420 Post autor: Axtiff »

Zrobiłem test kolor lekko zielony.... panikować? uszczelka natychmiast do wymiany?
Pod autem się położyłem i cyknąłem fotki chłodnicy z obu stron... nie wygąda ciekawie, mokre.
fotki w linkach
https://zapodaj.net/2b86865abe3cf.jpg.html
https://zapodaj.net/86937ce58b0ac.jpg.html
https://zapodaj.net/6c04ecfc60cbb.jpg.html

zapobiegawczo wlałem k2 na uszczelnianie chłodnic... nic innego nie mogę zrobić...
po powrocie oddam do mechanika, wymiana wszystkiego co trzeba + rozrząd kompet przy okazji, coś jeszcze warto razem w "pakiecie" zrobić?
Mam nadzieję że dojadę tam i spowrotem....
Ostatnio zmieniony 28 cze 2019, 11:14 przez Axtiff, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”