brak nawiewu ciepłego powietrza
Moderator: Sebu$
- Piko
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 22 sty 2015, 08:01
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Witam.
Dziękuję koledze Dziadek13 za bardzo obszerną i wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie. Wydaje mi się że teraz wiem wszystko... za kilka dni będzie cieplej i w dodatku wolne dni sobota/niedziela, więc obejrzę jak to wygląda u mnie w autku i podejmę konkretne decyzje.
Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam Piko.
Dziękuję koledze Dziadek13 za bardzo obszerną i wyczerpującą odpowiedź na moje pytanie. Wydaje mi się że teraz wiem wszystko... za kilka dni będzie cieplej i w dodatku wolne dni sobota/niedziela, więc obejrzę jak to wygląda u mnie w autku i podejmę konkretne decyzje.
Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam Piko.
Witam,
Ostatnio wymieniłem termostat, iż nie działał. Zakupiłem termostat firmy BEHR (92ºC), po odpowietrzeniu całego układu
i przejechaniu 10km temperatura wzrasta do około 83ºC i spada do 80ºC, a z kratek leci słabe ciepłe powietrze. Co jest grane ?
#Edit
Z pod schowka wydobywa się również dziwny, ale słabo słyszący dźwięk silniczka czy czegoś tam...
_____________________
Opel Zafira A 1.6 16v 101KM 2000R
Ostatnio wymieniłem termostat, iż nie działał. Zakupiłem termostat firmy BEHR (92ºC), po odpowietrzeniu całego układu
i przejechaniu 10km temperatura wzrasta do około 83ºC i spada do 80ºC, a z kratek leci słabe ciepłe powietrze. Co jest grane ?
#Edit
Z pod schowka wydobywa się również dziwny, ale słabo słyszący dźwięk silniczka czy czegoś tam...
_____________________
Opel Zafira A 1.6 16v 101KM 2000R
Ostatnio zmieniony 20 sty 2019, 17:23 przez Espex, łącznie zmieniany 1 raz.
OPEL, ZAFIRA-A
Samochód Osobowy, van
1598 cm3, benzyna
Samochód Osobowy, van
1598 cm3, benzyna
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 21 sie 2016, 18:35
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Władysławowo
- Auto: Zafira OPC
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z20LET
Witam. Ja podobnie jak kolega. U mnie wszystko bylo ok tylko termostat(obudowa) przeciekał. Wymienilem komplet i teraz zaczely sie jaja. Samochod nie osiaga temperatury nawet po przejechaniu 20 km (na wskazniku deski). Nawiew na 4 biegu jest slaby i letnie powietrze leci. Stan chlodziwa ok.
Wymienilem czujnik temperatury znajdujacy sie w bloku miedzy silnikiem a aku. Nic to nie pomogło.
Zauwazylem ze na postoju silnik rozgrzewa sie do około 92 st i wtedy nawiew jest taki jaki powinien (sila i temperatura). Autko posiada klimatronik stad powiazanie miedzy temperatura plynu i nawiewem. No ok.
Gdy jednak rusze, temperatura na desce spada (nawiew jest slabszy) i czasami zapala sie kontrolka bledu w ukladzie chlodzenia (chlodnica z wentylatorem) i kontrolka awarii (samochód z kluczem) jednocześnie. Po kilku minutach gasna obie.
Teraz co moze byc przyczyna takich jaj?
Trafiony nowy termostat (caly czas otwarty), bo od tego sie zaczelo. Czy moze jakies inne doswiadczenia.
Silnik z20let 2.0T OPC
Dodam jeszcze, że czeka mnie zmiana oleju bo juz czas, jak rowniez dlatego, ze silnik byl nie dogrzewany bo jest troche masła. Zona ujezdza i robi krotkie trasy do pracy i spowrotem(w sumie ok 10 km). Teraz sie zamieniamy na jakis czas autami bo ja robie minimum 45 dziennie
Wysłane z mojego S31 przy użyciu Tapatalka
Wymienilem czujnik temperatury znajdujacy sie w bloku miedzy silnikiem a aku. Nic to nie pomogło.
Zauwazylem ze na postoju silnik rozgrzewa sie do około 92 st i wtedy nawiew jest taki jaki powinien (sila i temperatura). Autko posiada klimatronik stad powiazanie miedzy temperatura plynu i nawiewem. No ok.
Gdy jednak rusze, temperatura na desce spada (nawiew jest slabszy) i czasami zapala sie kontrolka bledu w ukladzie chlodzenia (chlodnica z wentylatorem) i kontrolka awarii (samochód z kluczem) jednocześnie. Po kilku minutach gasna obie.
Teraz co moze byc przyczyna takich jaj?
Trafiony nowy termostat (caly czas otwarty), bo od tego sie zaczelo. Czy moze jakies inne doswiadczenia.
Silnik z20let 2.0T OPC
Dodam jeszcze, że czeka mnie zmiana oleju bo juz czas, jak rowniez dlatego, ze silnik byl nie dogrzewany bo jest troche masła. Zona ujezdza i robi krotkie trasy do pracy i spowrotem(w sumie ok 10 km). Teraz sie zamieniamy na jakis czas autami bo ja robie minimum 45 dziennie
Wysłane z mojego S31 przy użyciu Tapatalka
ZA 2.0T Z20LET
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
- Imię: Rob
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Witam. Mam jedno pytanie.
Czym jest sterowane otwarcie lub zamknięcie zaworu na"lornetce" aby przez nagrzewnicę leciał płyn chłodniczy lub też nie?
Jest gdzieś styk, który uruchamia mechanizm jak tylko przekręcimy troszeczkę pokrętło ogrzewania z minimum i wtedy zaczyna wpływać płyn chłodniczy do nagrzewnicy?
Czym jest sterowane otwarcie lub zamknięcie zaworu na"lornetce" aby przez nagrzewnicę leciał płyn chłodniczy lub też nie?
Jest gdzieś styk, który uruchamia mechanizm jak tylko przekręcimy troszeczkę pokrętło ogrzewania z minimum i wtedy zaczyna wpływać płyn chłodniczy do nagrzewnicy?
- Mariusz
- Zafiromaniak
- Posty: 2474
- Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: ZB OPC Line
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
Wydaje mi się że sterowanie jest klapką, która kieruje powietrze przez nagrzewnicę lub ją omija. W dzisiejszy autach nie ma już takich rozwiązań jak we fiacie 125p.robertgl17 pisze: ↑11 lut 2019, 22:00 Witam. Mam jedno pytanie.
Czym jest sterowane otwarcie lub zamknięcie zaworu na"lornetce" aby przez nagrzewnicę leciał płyn chłodniczy lub też nie?
Jest gdzieś styk, który uruchamia mechanizm jak tylko przekręcimy troszeczkę pokrętło ogrzewania z minimum i wtedy zaczyna wpływać płyn chłodniczy do nagrzewnicy?
- siwykomar
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 21 mar 2017, 12:23
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Auto: Opela Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Mariusz dokładnie. Jest tylko klapkamariusz131 pisze: ↑11 lut 2019, 22:20Wydaje mi się że sterowanie jest klapką, która kieruje powietrze przez nagrzewnicę lub ją omija. W dzisiejszy autach nie ma już takich rozwiązań jak we fiacie 125p.robertgl17 pisze: ↑11 lut 2019, 22:00 Witam. Mam jedno pytanie.
Czym jest sterowane otwarcie lub zamknięcie zaworu na"lornetce" aby przez nagrzewnicę leciał płyn chłodniczy lub też nie?
Jest gdzieś styk, który uruchamia mechanizm jak tylko przekręcimy troszeczkę pokrętło ogrzewania z minimum i wtedy zaczyna wpływać płyn chłodniczy do nagrzewnicy?
Dodano po 1 minucie 31 sekundach:
Jeśli Ci nie wieje ciepłe powietrze, to możesz mieć zapowietrzony układ lub zapchany jeśli używałes uszczelniacza do chlodnicrobertgl17 pisze: ↑11 lut 2019, 22:00 Witam. Mam jedno pytanie.
Czym jest sterowane otwarcie lub zamknięcie zaworu na"lornetce" aby przez nagrzewnicę leciał płyn chłodniczy lub też nie?
Jest gdzieś styk, który uruchamia mechanizm jak tylko przekręcimy troszeczkę pokrętło ogrzewania z minimum i wtedy zaczyna wpływać płyn chłodniczy do nagrzewnicy?
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 lis 2009, 08:56
- Imię: Roman
- Lokalizacja: bialystok
- Auto: Zafira 1.8 125km z18xe
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Miałem podobne objawy.coraz słabiej grzało i zaparowane szyby.plukanka i wymiana termostatu nic nie dała .więc wymieniłem nagrzewnicę alu za 80 zl na nową plus nowe uszczelki za 30 zl.lornetka byla juz bez zaworu wiec pewnie ktos juz zmienial wczesniej.calosc zajęła ok 3h .ale teraz grzeje super.satysfakcja pełna.
calkiem fajna bryczka
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 lis 2019, 15:38
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Opole
- Auto: 1.8 16v
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z-8xe
Podepne sie.
Pacjent zafira a 1.8 16v 2003
Ogrzewanie raz dziala raz nie.
Podczas jednej trasy 25km od poczatku wieje zimnem by np w polowie drogi grzac bardzo cieplo z 5 min i znowu zimne.
Temperatura caly czas stala.
Mozliwe ze np na dziurze cos sie odblokowuje czy cos?
No zimno mi;)
Pacjent zafira a 1.8 16v 2003
Ogrzewanie raz dziala raz nie.
Podczas jednej trasy 25km od poczatku wieje zimnem by np w polowie drogi grzac bardzo cieplo z 5 min i znowu zimne.
Temperatura caly czas stala.
Mozliwe ze np na dziurze cos sie odblokowuje czy cos?
No zimno mi;)
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A zawór na rolnetce jest? jak jest to czy sprawny jest on elektryczny lub czy czasem jest problem z jego zasilaniem.Na poprzedniej stronie masz go na fotkach .
A pytanie jeśli to nie podchodzi pod rodo bo nie piszesz jaką masz klimatyzacje climatronik czy manual.
A pytanie jeśli to nie podchodzi pod rodo bo nie piszesz jaką masz klimatyzacje climatronik czy manual.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2019, 17:14 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 lis 2019, 15:38
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Opole
- Auto: 1.8 16v
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z-8xe
Manual. Wybacz ja swiezakDziadek13 pisze: ↑14 lis 2019, 17:09 A zawór na rolnetce jest? jak jest to czy sprawny jest on elektryczny lub czy czasem jest problem z jego zasilaniem.Na poprzedniej stronie masz go na fotkach .
A pytanie jeśli to nie podchodzi pod rodo bo nie piszesz jaką masz klimatyzacje climatronik czy manual.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie ma co wybaczać to jest forum i trza pomagać. W takim razie sprawdź czy działa ten silniczek na rolnetce odkręć boczek trza się troche pogimnastykować ktoś musi ci pokręcić pokrętłem klimy na ciepło i na zimno a ty posłuchasz czy chodzi czy np terkocze. Pokrętła regulują klapami poprzez linki może któraś wypadła z zaczepów trza to sprawdzić.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2019, 18:41 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 lis 2019, 15:38
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Opole
- Auto: 1.8 16v
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z-8xe
Dzieki. Najdziwniejsze jest ze jak dziala to dziala. 10 min i pyk nie dziala samo podczas jazdy bez dotykaniaDziadek13 pisze: ↑14 lis 2019, 18:33 Nie ma co wybaczać to jest forum i trza pomagać. W takim razie sprawdź czy działa ten silniczek na rolnetce odkręć boczek trza się troche pogimnastykować ktoś musi ci pokręcić pokrętłem klimy na ciepło i na zimno a ty posłuchasz czy chodzi czy np terkocze. Pokrętła regulują klapami poprzez linki może któraś wypadła z zaczepów trza to sprawdzić.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Może jakiś słaby kontakt nierówność na drodze i przerwa.Teraz pytanie czy jak nastąpi brak ogrzewania to następuje od razu czy powoli traci się ogrzewanie?.
Ostatnio zmieniony 14 lis 2019, 20:10 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 14 lis 2019, 15:38
- Imię: Szymon
- Lokalizacja: Opole
- Auto: 1.8 16v
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z-8xe
Od reki wieje zimne powietrze. Od reki tez nagle wieje cieple. Nie ustalilem zadnego zwiazku przyczynowo skutkowego. Galki przekrecone na maksa na grzanie wentylator na 2 slychac chodzi, klapki kierunku nawiewu chodza