[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
termostat do zaf 2.0dti najlepszy z firmy wahler. Po wymontowaniu najlepiej sprawdzić czy nie ma wżerów wystarczy czasem wlać w niego trochę wody i już cieknie. Nawet maleńkie wżery powodują złą prace termostatu(wymiana wkładu jest wtedy bez sensu) .Najlepiej wymienić całość a nie sam wkład tym bardziej że wkłady są lipnie produkowane.Test na sprawne działanie termostatu to wlaczyc zimny silnik na jałowym biegu i dotykać tej grubej gumowej rury przy termostacie. Chłodnica i rura nagrzewa sie juz po paru minutach to znaczy, ze termostat przepuszcza i nalezy go wymienic.Chłodnica powinna zrobić się ciepła po nagrzaniu do ok.92st.wtedy termostat puszcza ciepło na duży obieg.Niżej (pod grubą rurą od termostatu)idą dwie cieńsze(gumowa i metalowa)to one mają być ciepłe po rozruchu silnika do osiągnięcia zadanej temp.
mam podobną sytuację jak cinek a jestem świeżo po wymianie termostatu, dlatego zastanawiam się nad pompą wody. jakie mogą być inne objawy, zanim zacznę kupować nową?
nówka, właśnie cały termostat wymieniłem. ale myślę że to może mieć związek z tym że póki auto nie złapie tych 88*C to przez "włączanie" ciepłego nadmuchu temperatura nieobciążonego silnika będzie spadała. muszę poobserwować. ogólnie pompa wody zdaje się że oryginalna - czyli ma już 8 lat i tak rozmyślam nad nią
ja się do tego już przyzwyczaiłem. Termostat był wymieniany w tamtym roku. Jak był stary to w mroźne dni przy zjeżdżaniu z większego wzniesienia można było zaobserwować znaczny spadek temperatury. Teraz przy nowym auto łapie 80*C po jakiś 10km (jazda do 2 tyś obr/min). Jak stoi na postoju przy nadmuchu na 3, 4 to też temperatura spada. Sprawdzałem już chłodnicę, ale nie czuć, aby się grzała do momentu otwarcia... darkp1 może byś rozwinął swoją wypowiedź na ten temat, bo masz ten 'zimnolubny' silnik 2.0.
Witam ,jaki polecacie wkład termostatu ? ten z płaskim grzybkiem czy ten z okrągłym np taki http://allegro.pl/nowy-termostat-opel-a ... 06682.html
I ile mniej więcej trzeba spuścić cieczy chłodzącej z układu ,i chyba przez ten kranik po lewej stronie chłodnicy ? .
Zastanawiam się właśnie nad wymianą wkładu ,bo po około 10 kilom mam około 85* i bardzo rzadko jest więcej,ale ciepłe powietrze leci już po około 2 kilom.
I ile mniej więcej trzeba spuścić cieczy chłodzącej z układu ,i chyba przez ten kranik po lewej stronie chłodnicy ? .
Zastanawiam się właśnie nad wymianą wkładu ,bo po około 10 kilom mam około 85* i bardzo rzadko jest więcej,ale ciepłe powietrze leci już po około 2 kilom.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ja po kupnie auta wymieniałem termostat okazało sie że ten stary jest dobry nie przepuszczał te silniki nie nagrzewają sie szybko więc przysłoniłem chłodnice płytką z pianki pod panele wyciałem tylko otwór na dolot zimnego powietrza do filtra jest lepiej ale nie tak jak ze silnikiem benzynowym.Czytałem że te silniki dużo schładza turbo stąd ciężko je nagrzać.Co do kupna ja kupiłem z grzybkiem jak założysz to staraj sie dmuchnąć czy ci nie przepuszcza tego powietrza bo u mnie przepuszczał ten nowy a stary nie więc go troszke dotarłem pastą ślifierską do zaworów i potem trzymał dobrze jak stary no ale jak kupiłem nowy to musiałem wymienić,płynu mi weszło około 3l.