Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#106 Post autor: bykmark »

Witam.
Mam pytanie czy w ZA 1.8 92 kW z 1 wentylaotrem 2 biegowym włącza się ( powieni pracować) on przy odpowiedniej temperaturze cieczy przy wyłączonym zapłonie?

Mam taka sytuację, że temp cieczy ok. 90 C powoduje włączenie wentylatora na 1 bieg a ja skończyłem jazdę i wyłączam zapłon. Gdy włączę zapłon wentylator urychamia się ponownie.
W innym poprzednim Oplu VB wentylator kręcił się nawet po wyłączeniu zapłonu.

A jak u Was i jak winno być ?

Skasowany użytkownik 6483

#107 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Według mnie to normalny objaw , skoro masz taka temp cieczy , która wymusza właczenie wentylatora to , gdy ponownie właczysz zapłon , małą chwile po zgaszeniu, wentylatory Ci sie załączają gdyż ciecz nadal jest w zakresie temp 90st i wtedy załacza sie wentylator. ja tak miałem w poprzednich autach czyli Vectrze B , natomiast w mojej zosi to jeszcze nie słyszałem aby wentylator musiał schłodzić ciecz w rechocie :lol: a jeżdżę nią juz dwa sezony :piwo: .

kurczatow

#108 Post autor: kurczatow »

Zapaliła mi się kontrolka układu chłodzenia (zafira 1.8 b+gaz 2002r.). Byłem na dwóch komputerach i nie ma żadnych błędów. Wentylatory się załączają, klima działa. Ktoś stwierdził, że może to być padnięty moduł sterowania wentylatorami. Może ktoś ma jakiś pomysł, bo ja już jestem bezradny.

Awatar użytkownika
bykmark
Mieszkaniec
Posty: 354
Rejestracja: 04 lip 2011, 21:51
Imię: Marek
Lokalizacja: Małopolska
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#109 Post autor: bykmark »

kurczatow pisze:moduł sterowania wentylatorami
Kolego jestes pewny że masz Za wyposażoną w ten moduł ??

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#110 Post autor: chabretti »

kurczatow pisze:Zapaliła mi się kontrolka układu chłodzenia (zafira 1.8 b+gaz 2002r.). Byłem na dwóch komputerach i nie ma żadnych błędów. Wentylatory się załączają, klima działa. Ktoś stwierdził, że może to być padnięty moduł sterowania wentylatorami. Może ktoś ma jakiś pomysł, bo ja już jestem bezradny.
Na początek zadam pytanie bo jak dobrze czytam masz dwa wentylatory.
Dopóki nie zapali się kontrolka od układu chłodzenia przy włączonej klimie pracuje wentylator od klimy. Po zapaleniu się kontrolki zaczyna pracować wentylator chłodzenia cieczy :?:
Jeżeli tak to rozbierz wentylator od klimy i sprawdź szczotki silnika wentylatora (są cztery). Mi u jednej po prostu ugnił przewód. Po wymianie szczotki hula już 2 rok bez problemu. :)

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#111 Post autor: kibic997 »

a u mnie taki probem:
jak jest gorąco i włączę klimatyzacje,wiatrak klimatyzacji startuje po chwili pracy klimy OD RAZU na drugim biegu,pomijając pierwszy który nie wiadomo czemu nie działa...
W serwisie jak mi nabijał pokazywał na tym swoim urządzeniu jak ciśnienie rośnie do 25 jednostek czegoś tam ;) a jak wiatrak się włączył to gwałtowny spadek tego ciśnienia.
I tak wkoło.Sugerował aby to zrobić bo może na trasie to się schłodzi dodatkowo pędem powietrza ale w mieście nie kazał używać-sugreował uszkodzenie klimy.
Jeszcze jeden efekt-na klimie poza miastem zdarza się że mam wrażenie jakby nagle słyszał wiatrak klimy i odczuwał przy około 3-4 tys. obrotów jakbym dodawał gazu a on ten gaz przepuszczał(coś jakby jazda na pół sprzęgle). :(
Gdzie w Wałbrzychu zgłośić się z tym bo mój mechanik nie podejmie się tego (przynajmniej uczciwy).

Fintosz

#112 Post autor: Fintosz »

Witam,
ostatnio naprawiłem klimatyzacje(kupiłem Zośke z uszkodzoną), i od tego czasu podczas przekręcenia kluczyka do zapłonu, włącza się chłodnica na około 5-10sekund. Dzieje się tak tylko podczas porannego startu lub dłuższym postoju. Co to może być? Jakiś czujnik?

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#113 Post autor: kibic997 »

A u mnie taka akcja :>
Wywaliło CHECK ENGINE oraz wiatrak zaczął pracować na najwyższych obrotach i chłodzić ZIMNY SILNIK :? Mimo to jechałem dalej-bo musiałem,wskazówka temperatury silnika ani drgnie i tak 20 km,ogrzewanie jest,silnik gorący pod maską a on ciągle wyje wiatrakiem i zero na temperaturze.
Do diagnosty i:
P0115-obwód temperatury płynu chłodzącego silnika
P0100-obwód przepływu masy lub objętości powietrza
P0170-ubogi skład spalin.
Skasowano błędy i przyjedź jak się znowu pojawi-ok,pojawiło się dziś rano.
Ponowna diagnoza i ponownie to samo.
Wyrok-czujnik temperatury płynu chłodzącego,dałem w sklepie 39 zł a diagnoście musiałem wciskać 20 zł na piwo bo nie chciał kasy(LPG u niego zakładałem) :)
Ze świeczką szukać teraz takich :piwo:
Jutro jadę do mechanika na wymianę czujnika-obaczym co będzie dalej.
...continue :lol:

Awatar użytkownika
kibic997
Mieszkaniec
Posty: 223
Rejestracja: 15 kwie 2013, 10:42
Lokalizacja: wałbrzych
Model:

#114 Post autor: kibic997 »

więc tak.
skończyło się na 39 zł za czujnik temperatury wody a CHECK sam znkł i wszystko gra-wymiana gratis była :lol:

zabora

#115 Post autor: zabora »

Witam

Zazwyczaj staram się nie zawracać głowy na forum swoimi problemami i korzystać z bogatej historii tego forum natomiast na rozwiązanie tego problemu nie jestem w stanie wpaść od dłuższego czasu.

Mój problem dotyczy wentylatorów klimy/silnika w Zoście 1.6 16v LPG z 2002 roku. Problem jest taki, że nie działają obydwa. Problem objawia się tym, że się nie kręcą ( co jest raczej oczywiste ) oraz wyświetleniem kontrolki " Usterka układu chłodzenia [*] ". Kontrolka zapala się jak temperatura płynu chłodzącego przekroczy 100 stopni albo po włączeniu klimatyzacji podczas postoju auta. Po podłączeniu komputera, wyświetla się komunikat " BRAK BŁĘDÓW "

W związku z zaistniałą sytuacją pojechałem do poleconego elektryka. Elektryk będąc pod znacznym wpływem alkoholu po całym dniu diagnozy stwierdził, że do wymiany jest sterownik wentylatorów i oznajmił mi, że będzie mnie to kosztować 800 zł plus 150 wymiana. Śmiejąc się w duchu z zuchwałej próby wyłudzenia znacznej sumy pieniędzy, zamówiłem z allegro sterownik za 120 zł z wysyłką i zamontowałem samemu. Nic nie pomogło.

Dodam, że problem z wentylatorami pojawiał się w przeszłości. Natomiast w przypadku zapalenia kontrolki, po wyłączeniu i włączeniu silnika załączał się wentylator klimy na drugim biegu. Później wentylatory działały normalnie.

Ja nie mam pomysłu co to może być bo jeżeli chodzi o elektrykę jestem w tym zielony :) )

Czekam na podpowiedzi :)

alek_jan

#116 Post autor: alek_jan »

A jakim programem sprawdzałeś błędy ??

Bo błędy układu chłodzenia/klimatyzacji są w dziale układ chłodzenia, a nie silnik. Trzeba dokładniej sprawdzić błędy programem (np. OP-COM) ale w układzie chłodzenia !!

Jeżeli jest kontrolka to jest i błąd.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#117 Post autor: miodzik »

zabora, a jesteś pewien, że sterownik masz dobrze i odpowiednio dobrany?
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

zabora

#118 Post autor: zabora »

Sterownik, kupiłem identyczny jak poprzedni. A poprzedni kiedyś działał :D

Nazwy programu nie pamiętam, ale inne błędy np. brak sygnału z czujnika temp. zas powietrza wyskakiwały.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2015, 15:22 przez zabora, łącznie zmieniany 1 raz.

alek_jan

#119 Post autor: alek_jan »

Bo ten błąd dotyczy silnika. W OP-COM aby sprawdzić błędy z lampki chłodzenia trzeba wejść w odpowiedni dział. W dziale silnik tego błędu nie pokaże

zabora

#120 Post autor: zabora »

Op-com mi nie działa :(((. Ktoś dysponuje w trójmieście takim ustrojstwem czy mam jechać do "fachowców" ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”