Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
vloso

#121 Post autor: vloso »

Witam!
Podepnę się trochę pod temat :)

Przeglądam forum już kilka dni i mam totalny mętlik w głowie.

Mam zafirkę z klimatronikiem wyposażoną w jeden wentylator. I moje pytanie brzmi: czy wentylator powinien się załączyć na pierwszym biegu od razu po uruchomieniu klimy, czy dopiero po jakimś czasie?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

cicero28

#122 Post autor: cicero28 »

Witam
Zafira A 2005 r. czy wiecie ile jest stopni/biegów wentylatora. Dwa czy trzy?

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#123 Post autor: Janus »

cicero28 pisze:Witam
Zafira A 2005 r. czy wiecie ile jest stopni/biegów wentylatora. Dwa czy trzy?
Przynajmniej 4 tak mi się wydaje, o ile masz moduł sterujący układem chłodzenia. Nie wiem czy Zafiry A ale Astry G niektóre miały sterowanie przekaźnikami przez ECU i tam były 2 biegi.
Moduł teoretycznie zapewnia sterowanie 2 wentylatorami na co najmniej 4 sposoby. Wiatraki mogą być załączane każdy z osobna, razem w szereg, jeden równolegle a drugi przez rezystor, oba razem równolegle (maksymalna moc).
Janusz

cicero28

#124 Post autor: cicero28 »

Janus pisze:
cicero28 pisze:Witam
Zafira A 2005 r. czy wiecie ile jest stopni/biegów wentylatora. Dwa czy trzy?
Przynajmniej 4 tak mi się wydaje, o ile masz moduł sterujący układem chłodzenia. Nie wiem czy Zafiry A ale Astry G niektóre miały sterowanie przekaźnikami przez ECU i tam były 2 biegi.
Moduł teoretycznie zapewnia sterowanie 2 wentylatorami na co najmniej 4 sposoby. Wiatraki mogą być załączane każdy z osobna, razem w szereg, jeden równolegle a drugi przez rezystor, oba razem równolegle (maksymalna moc).
Tylko że u mnie jest jeden wentylator, samochód oddalem do serwisu dzisiaj zobaczę jaką odp. otrzymam, odnosnie usterek

Arczi

#125 Post autor: Arczi »

Sa 2 predkosci. Sterowanie z modulu za zderzakiem. Wtyczka jest 3-przewodowa : stala masa i zamiennie podaqany + na jednym z pozostalych przewodow.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#126 Post autor: Janus »

cicero28 pisze: Tylko że u mnie jest jeden wentylator, samochód oddalem do serwisu dzisiaj zobaczę jaką odp. otrzymam, odnosnie usterek
Na pewno tylko jeden? Jeden jest za zderzakiem a drugi między chłodnicą a silnikiem. Nie masz wiatraka między zderzakiem a chłodnicą?
Nie wiem czy w takim wypadku (1 wentylator) występował moduł sterujący...
Janusz

Arczi

#127 Post autor: Arczi »

Janus pisze:Jeden jest za zderzakiem
To wiatrak klimy. Kazdy z nich ma 2 predkosci a nie jak
Janus pisze:Przynajmniej 4 tak mi się wydaje
4 to moga byc jak opisales kombinacje ich lacznego "przedmuchu" w zaleznosci od temp plynu w chlodnicy jesli chlodnica klimy oddaje duzo ciepla.

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#128 Post autor: Janus »

Arczi pisze:4 to moga byc jak opisales kombinacje ich lacznego "przedmuchu" w zaleznosci od temp plynu w chlodnicy jesli chlodnica klimy oddaje duzo ciepla.
Dokładnie to miałem na myśli :)
Janusz

Painball

#129 Post autor: Painball »

Witam serdecznie.

Mam dwa problemy. Załącza mi się kontrolka układu chłodzenia. Szukamy przyczyny. Byłem u elektryka ale nie jest zbyt tęgą głową chyba i na nic nie wpadł. Wentylator chodzi ale jakby nie miał jednego biegu. Mam zosię 1.8 125koni 2001r. Dwa wentylatory (klimy i chłodnicy). Mam moduł czy zwykły opornik wentylatora? Vin: WOLOTGF7512172041. Ewentualnie gdzie znajduje się opornik, bo moduł powinien być w nadkolu - to doczytałem. Przy wymianie chłodnicy klimy widziałem opornik wentylatora klimy, ale to chyba nie o ten chodzi:) Pozdrawiam!

Painball

#130 Post autor: Painball »

Dziś rozpakowałem zderzak :) Moduł CG. Pytanie: Posiadam moduł "CG 0501". Na alledrogo jest kilka modułów CG ale tylko jeden 0501. Czy ta cyfra jest istotna? Czy tylko oznaczenie CG?

Pozdrawiam.

Painball

#131 Post autor: Painball »

Jeszcze jedno pytanie: Chciałem sprawdzić wentylator chłodnicy (model z dwoma wentylatorami). Jak najłatwiej wymontować wentylator? Gdyby nie LPG dałbym radę (może) wyciągnąć go górą. A tak chyba trzeba zderzak i zdemontować chłodnicę, czy się mylę? :)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#132 Post autor: Janus »

Painball pisze:(...)Na alledrogo jest kilka modułów CG ale tylko jeden 0501. Czy ta cyfra jest istotna? Czy tylko oznaczenie CG?

Pozdrawiam.
kiedyś gdzieś wujek Google mi powiedział, że istotna jest wersja literowa. Numery mogą się różnić. Ale osobiście tego tematu nie przerabiałem jeszcze więc nie dam Ci gwarancji na 100%...
Janusz

Arczi

#133 Post autor: Arczi »

Janus pisze:
Painball pisze:(...)Na alledrogo jest kilka modułów CG ale tylko jeden 0501. Czy ta cyfra jest istotna? Czy tylko oznaczenie CG?

Pozdrawiam.
kiedyś gdzieś wujek Google mi powiedział, że istotna jest wersja literowa. Numery mogą się różnić. Ale osobiście tego tematu nie przerabiałem jeszcze więc nie dam Ci gwarancji na 100%...
Z tego co wiem literki nie maja takiego znaczenia jak kolor obudowy.
Biale sa od dyszelkow z klima, szare od tych bez klimy a czarne od benzyny. Takie info kiedys dostalem od mechanika.
U mnie kiedys sprawdzalem 2 biale z innymi literkami i oba dzialaly ok wsensie klima dzialala ok.
Painball pisze:Jeszcze jedno pytanie: Chciałem sprawdzić wentylator chłodnicy (model z dwoma wentylatorami). Jak najłatwiej wymontować wentylator? Gdyby nie LPG dałbym radę (może) wyciągnąć go górą. A tak chyba trzeba zderzak i zdemontować chłodnicę, czy się mylę? :)
Niewiem na ile w Pb bedzie inaczej ale w dyszlu trzeba zdjac praktycznie caly przod, wytargacchlodnice bo tak jest najbezpieczniej w/g mnie.
Ostatnio zmieniony 06 lip 2015, 22:20 przez Arczi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
miodzik
Zafiromaniak
Posty: 3090
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
Imię: Marcin
Lokalizacja: Świdwin ZSD
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:
Kontakt:

#134 Post autor: miodzik »

Przedni wentylator od chłodnicy klimatyzacji bez problemu wyciągałem i montowałem powrotne bez ściągania zderzaka. Od góry wyjdzie bez trudu. Do odkręcenia są dwie nakrętki mocujące i ewentualnie do popuszczenia jeden zaczep.
moja Zafira
Obrazek
Bogu na chwałę, ludziom na pożytek

Painball

#135 Post autor: Painball »

Arczi pisze:Niewiem na ile w Pb bedzie inaczej ale w dyszlu trzeba zdjac praktycznie caly przod, wytargacchlodnice bo tak jest najbezpieczniej w/g mnie.
No w końcu zderzak i tak już rozebrany więc :P Tego się bałem. Oh well.
miodzik pisze:Przedni wentylator od chłodnicy klimatyzacji bez problemu wyciągałem i montowałem powrotne bez ściągania zderzaka. Od góry wyjdzie bez trudu. Do odkręcenia są dwie nakrętki mocujące i ewentualnie do popuszczenia jeden zaczep.
Ten od klimatyzacji owszem :) Wiem bo wymieniałem dwa miesiące temu chłodnicę klimatyzacji. Ten od chłodnicy jest trudniejszy :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”