Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji
Moderator: Sebu$
Witam!
Podepnę się trochę pod temat
Przeglądam forum już kilka dni i mam totalny mętlik w głowie.
Mam zafirkę z klimatronikiem wyposażoną w jeden wentylator. I moje pytanie brzmi: czy wentylator powinien się załączyć na pierwszym biegu od razu po uruchomieniu klimy, czy dopiero po jakimś czasie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Podepnę się trochę pod temat
Przeglądam forum już kilka dni i mam totalny mętlik w głowie.
Mam zafirkę z klimatronikiem wyposażoną w jeden wentylator. I moje pytanie brzmi: czy wentylator powinien się załączyć na pierwszym biegu od razu po uruchomieniu klimy, czy dopiero po jakimś czasie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Przynajmniej 4 tak mi się wydaje, o ile masz moduł sterujący układem chłodzenia. Nie wiem czy Zafiry A ale Astry G niektóre miały sterowanie przekaźnikami przez ECU i tam były 2 biegi.cicero28 pisze:Witam
Zafira A 2005 r. czy wiecie ile jest stopni/biegów wentylatora. Dwa czy trzy?
Moduł teoretycznie zapewnia sterowanie 2 wentylatorami na co najmniej 4 sposoby. Wiatraki mogą być załączane każdy z osobna, razem w szereg, jeden równolegle a drugi przez rezystor, oba razem równolegle (maksymalna moc).
Janusz
Tylko że u mnie jest jeden wentylator, samochód oddalem do serwisu dzisiaj zobaczę jaką odp. otrzymam, odnosnie usterekJanus pisze:Przynajmniej 4 tak mi się wydaje, o ile masz moduł sterujący układem chłodzenia. Nie wiem czy Zafiry A ale Astry G niektóre miały sterowanie przekaźnikami przez ECU i tam były 2 biegi.cicero28 pisze:Witam
Zafira A 2005 r. czy wiecie ile jest stopni/biegów wentylatora. Dwa czy trzy?
Moduł teoretycznie zapewnia sterowanie 2 wentylatorami na co najmniej 4 sposoby. Wiatraki mogą być załączane każdy z osobna, razem w szereg, jeden równolegle a drugi przez rezystor, oba razem równolegle (maksymalna moc).
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Na pewno tylko jeden? Jeden jest za zderzakiem a drugi między chłodnicą a silnikiem. Nie masz wiatraka między zderzakiem a chłodnicą?cicero28 pisze: Tylko że u mnie jest jeden wentylator, samochód oddalem do serwisu dzisiaj zobaczę jaką odp. otrzymam, odnosnie usterek
Nie wiem czy w takim wypadku (1 wentylator) występował moduł sterujący...
Janusz
Witam serdecznie.
Mam dwa problemy. Załącza mi się kontrolka układu chłodzenia. Szukamy przyczyny. Byłem u elektryka ale nie jest zbyt tęgą głową chyba i na nic nie wpadł. Wentylator chodzi ale jakby nie miał jednego biegu. Mam zosię 1.8 125koni 2001r. Dwa wentylatory (klimy i chłodnicy). Mam moduł czy zwykły opornik wentylatora? Vin: WOLOTGF7512172041. Ewentualnie gdzie znajduje się opornik, bo moduł powinien być w nadkolu - to doczytałem. Przy wymianie chłodnicy klimy widziałem opornik wentylatora klimy, ale to chyba nie o ten chodzi:) Pozdrawiam!
Mam dwa problemy. Załącza mi się kontrolka układu chłodzenia. Szukamy przyczyny. Byłem u elektryka ale nie jest zbyt tęgą głową chyba i na nic nie wpadł. Wentylator chodzi ale jakby nie miał jednego biegu. Mam zosię 1.8 125koni 2001r. Dwa wentylatory (klimy i chłodnicy). Mam moduł czy zwykły opornik wentylatora? Vin: WOLOTGF7512172041. Ewentualnie gdzie znajduje się opornik, bo moduł powinien być w nadkolu - to doczytałem. Przy wymianie chłodnicy klimy widziałem opornik wentylatora klimy, ale to chyba nie o ten chodzi:) Pozdrawiam!
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
kiedyś gdzieś wujek Google mi powiedział, że istotna jest wersja literowa. Numery mogą się różnić. Ale osobiście tego tematu nie przerabiałem jeszcze więc nie dam Ci gwarancji na 100%...Painball pisze:(...)Na alledrogo jest kilka modułów CG ale tylko jeden 0501. Czy ta cyfra jest istotna? Czy tylko oznaczenie CG?
Pozdrawiam.
Janusz
Z tego co wiem literki nie maja takiego znaczenia jak kolor obudowy.Janus pisze:kiedyś gdzieś wujek Google mi powiedział, że istotna jest wersja literowa. Numery mogą się różnić. Ale osobiście tego tematu nie przerabiałem jeszcze więc nie dam Ci gwarancji na 100%...Painball pisze:(...)Na alledrogo jest kilka modułów CG ale tylko jeden 0501. Czy ta cyfra jest istotna? Czy tylko oznaczenie CG?
Pozdrawiam.
Biale sa od dyszelkow z klima, szare od tych bez klimy a czarne od benzyny. Takie info kiedys dostalem od mechanika.
U mnie kiedys sprawdzalem 2 biale z innymi literkami i oba dzialaly ok wsensie klima dzialala ok.
Niewiem na ile w Pb bedzie inaczej ale w dyszlu trzeba zdjac praktycznie caly przod, wytargacchlodnice bo tak jest najbezpieczniej w/g mnie.Painball pisze:Jeszcze jedno pytanie: Chciałem sprawdzić wentylator chłodnicy (model z dwoma wentylatorami). Jak najłatwiej wymontować wentylator? Gdyby nie LPG dałbym radę (może) wyciągnąć go górą. A tak chyba trzeba zderzak i zdemontować chłodnicę, czy się mylę?
Ostatnio zmieniony 06 lip 2015, 22:20 przez Arczi, łącznie zmieniany 1 raz.
- miodzik
- Zafiromaniak
- Posty: 3090
- Rejestracja: 23 lut 2013, 18:26
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Świdwin ZSD
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
- Kontakt:
Przedni wentylator od chłodnicy klimatyzacji bez problemu wyciągałem i montowałem powrotne bez ściągania zderzaka. Od góry wyjdzie bez trudu. Do odkręcenia są dwie nakrętki mocujące i ewentualnie do popuszczenia jeden zaczep.
No w końcu zderzak i tak już rozebrany więc Tego się bałem. Oh well.Arczi pisze:Niewiem na ile w Pb bedzie inaczej ale w dyszlu trzeba zdjac praktycznie caly przod, wytargacchlodnice bo tak jest najbezpieczniej w/g mnie.
Ten od klimatyzacji owszem Wiem bo wymieniałem dwa miesiące temu chłodnicę klimatyzacji. Ten od chłodnicy jest trudniejszymiodzik pisze:Przedni wentylator od chłodnicy klimatyzacji bez problemu wyciągałem i montowałem powrotne bez ściągania zderzaka. Od góry wyjdzie bez trudu. Do odkręcenia są dwie nakrętki mocujące i ewentualnie do popuszczenia jeden zaczep.