[ZA] Z18XE - Wymiana termostatu i czujnika temperatury

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Espex
Przeglądacz
Posty: 54
Rejestracja: 15 maja 2016, 10:53
Lokalizacja: WTA
Model:

#121 Post autor: Espex »

Mam pytanie !!!
Jaki Termostat mam kupić do X16XEL 2000r
chodzi mi przy ilu stopni Celsjusza ma otwierać się ten grzybek ??
OPEL, ZAFIRA-A
Samochód Osobowy, van
1598 cm3, benzyna

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#122 Post autor: Bodek »

Espex pisze:Mam pytanie !!!
Jaki Termostat mam kupić do X16XEL 2000r
chodzi mi przy ilu stopni Celsjusza ma otwierać się ten grzybek ??
http://e-autoparts.pl/advanced_search_r ... 8&numer=oe

95517668 - nr części
1338434 - nr katalogowy
TERMOSTAT I KOŁNIERZ, ZESP., Z USZCZELKĄ

wygląda, że 92 stopnie
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

tomason
Świeżak
Posty: 13
Rejestracja: 01 kwie 2017, 14:48
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Leszno
Auto: Opel Zafira 1.8
Model: Z
Oznaczenie silnika: Z18XE

#123 Post autor: tomason »

Witam zakupiłem tydzień temu Zafirkę 1.8 16V 2001 i niestety zapala mi się kontrolka żółta z wiatrakiem ale temperatura szybko osiąga 90 stopni i jak przekroczy 90 to zapala sie kontrolka i włacza wentylator i chłodzi temperatura spada do 90 ale kontrolka dalej sie swieci zgasnie dopiero jak wyłącze zapłon i odpalę ponownie proszę o parade gdzie szukać przyczyny nie znam jeszcze dobrze tego samochodu

tomini
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 28 lip 2019, 22:41
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: ZAFIRA A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#124 Post autor: tomini »

Czy ten termostat będzie pasować ? https://allegro.pl/oferta/behr-termosta ... 6615085099 ma dodatkowo chyba odpowietrznik (w założonym termostacie nie ma go)
ZA 2001r. 1.8 125 km
Ostatnio zmieniony 03 lis 2019, 16:16 przez tomini, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#125 Post autor: janekW67 »

Będzie pasować.
Oczywiście!

tomini
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 28 lip 2019, 22:41
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: ZAFIRA A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#126 Post autor: tomini »

Z tym odpowietrznikiem coś się robi ?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#127 Post autor: janekW67 »

Jeżeli układ Ci się nie odpowietrzy sam, możesz użyć tego odpowietrznika.
Oczywiście!

Mag
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
Imię: Mag
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
Model: Z16XE
Oznaczenie silnika: Z16XE

#128 Post autor: Mag »

Witajcie,

świeżo wymieniłam termostat, czujnik temperatury i płyn chłodzący. Zafira A Z16XE.
Nadal jest problem z temperaturą, bo silnik długo się nagrzewa, osiąga temp. 85-87 stopni, po czym spada poniżej 80 i znów rośnie do 85. Nie wiem, czy ma to związek, ale dmuchawa ogrzewania wnętrza samochodu po włączeniu na pierwszy bieg powoduje, że silnik niemal gaśnie. Mam klimatronika z wyświetlaczem i pokrętłem płynnej regulacji, opronik/rezystor typu "jeż" (jeśli to ma jakieś znaczenie). Jest też Webasto, niedziałające, bo z przerdzewiałymi przewodami i plątaniną kabli, teraz odłączone poprzez wyjęcie trzech bezbieczników.
Co robić?
Ostatnio zmieniony 16 lut 2020, 08:26 przez Mag, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#129 Post autor: Tazz »

A czy jak dasz klime na ECO to też jest tak samo? Może kompresor klimy już jest na wykończeniu i robi takie obciążenie
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#130 Post autor: Mariusz »

A może pompka w Webasto blokuje przepływ płynu?

Mag
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
Imię: Mag
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
Model: Z16XE
Oznaczenie silnika: Z16XE

#131 Post autor: Mag »

Tazz - nie mam kiedy sprawdzić, chcę zdjąć schowek i mieć na widoku dmuchawę. Jak tylko grzebnę, to dam znać.
Mariusz131 - czy pompka od Webasto może blokować przepływ także w sytuacji, kiedy webasto jest odłączone od zasilania? Nie mam pojęcia jak ono jest dołączone do systemu.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3059
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#132 Post autor: Tazz »

Ale sprawdzić kompresor klimatyzacji to wystarczy odpalić silnik, włączyć klime i nacisnąć eco :) nic nie trzeba rozkręcać
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Mag
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
Imię: Mag
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
Model: Z16XE
Oznaczenie silnika: Z16XE

#133 Post autor: Mag »

Wreszcie sprawdziłam ECO/brak eco. Wyszło, że przy ECO trochę mniej spadają obroty. Generalnie jednak dmuchawa dmucha.
Ciekawsze obserwacje mam z termometru. Temperatura silnika (mierzona wetkniętym OBD i apką) dobija do 86 i tak trwa, dopóki nie wyjadę na obwodnicę i nie dam gazu. Podczas szybszej jazdy spada do 80 stopni. Jak się zatrzymam i silnik pracuje na postoju udaje się osiągnąć 105 stopni i włącza się wentylator. Nawiew w kabinie włączony podczas postoju był letni, mimo, że ustawiłam na 25 stopni.
Oba węże przy chłodnicy są gorące. Płyn chłodzący płynie też przez Webasto, które elektrycznie jest odłączone. Węże webastowe wydają się ciepłe, choć są głęboko i trudno je dobrze zmacać.

Zastanawiam się, czy może brakuje mi jakiejś osłony z przodu, skoro pęd powietrza nie pozwala odpowiednio nagrzać silnika?
No i nie mam pomysłu, czemu nie wieje ciepłym, jak silnik ma ponad 92 stopnie, czyli termostat jest otwarty...

Mag
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
Imię: Mag
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
Model: Z16XE
Oznaczenie silnika: Z16XE

#134 Post autor: Mag »

Temat z ogrzewaniem silnika ogarnięty - w instalacji gazowej było zatkane kolanko przewodu płynu chłodzącego. Z ogrzewaniem w kabinie nadal się borykam, choć powoli idę naprzód w diagnozowaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”