I tutaj źle myślisz Kolego. Nagrzewnica to mały obieg chłodzenia silnika - tutaj jak włączysz ogrzewanie na maksa i dmuchawę, to tak jakbyś uruchomił silnikowi drugą chłodnicę. Termostat wpływa tylko na otwieranie tzw dużego obiegu - czyli chłodnicy silnika.Pablo84K pisze:(...)Ale tak sobie myślę że temp. przy włączonym ogrzewaniu na postoju nie powinna spaść poniżej temperatury otwierania się termostatu.
(...)]
Spadająca temp. przy włączonym ogrzewaniu!
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Janusz
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 23 kwie 2015, 22:27
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Łódź
- Auto: Opel Zafira A 1.8 16V
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
No dobra, ja wszystko rozumiem, ale mały obieg powinien zapewnić odpowiednią temp. Nagrzewnica to swego rodzaju chłodnica, ok. Ale. W starym fiacie temp. nie drgnęła na postoju, a przy minus 10 miałem ukrop. Tu leci po chwili lekko ciepłe powietrze. No nie wmawiajcie że to normalne, tym bardziej że w Corsie identyczne objawy kończyły się masłem w silniku i spalaniem o litr większym jak normalnie.