[A] Przegrzewanie się silnika

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Oficer
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:19
Imię: Dawid
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Opel Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#16 Post autor: Oficer »

Wymień czujnik najpierw. Zrobisz to sam. Zobacz w temacie o wymianie termostatu.

lukiopo

#17 Post autor: lukiopo »

hmm nawet jeśli rok temu wymieniałem chłodnice?? czy to nie ma nic wspólnego z czujnikiem ?? kojarzycie koszt takiego czujnika ??

EDIT:
zajrzałem dzisiaj pod maskę. Czy jak odrkęcę czujnik to rozumiem żę wyleci płyn chłodzący??

EDIT:
A czy wyższa temperatura silnika może być spowodowana zaślepionym zaworem EGR ?? Co do wymiany czujnika zabieram się w poniedziałek. Mam zamiar wymienić czujnik, a także przeczyścić układ polecacie jakiś preparat ?? I drugie jak wcześniej spytałem co z zaworem EGR ma to jakiś wpływ??
Ostatnio zmieniony 10 maja 2017, 20:06 przez lukiopo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#18 Post autor: SD72 »

Mowimy i piszemy o wskazaniach temperatury plynu chlodniczego a nie temperaturze silnika :!:

Moze to czasami wprowadzac w blad :idea:
Ostatnio zmieniony 10 maja 2017, 20:15 przez SD72, łącznie zmieniany 2 razy.

lukiopo

#19 Post autor: lukiopo »

Czyli nabieranie dużej temperatury nie może być spowodowane EGR-em?? Tak pytam bo właśnie gdzieś przeczytałem o EGRze i temp silnika ;).

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#20 Post autor: SD72 »

Nie wiem bo mam benynowy silnik , chcialem tylko zasegurowac ze temperatura dotyczy czujnika cieczy chlodzacej a nie silnika ( bo w ZA nie ma niczego mierzacego temperature silnika)
Ostatnio zmieniony 10 maja 2017, 20:38 przez SD72, łącznie zmieniany 3 razy.

lukiopo

#21 Post autor: lukiopo »

Też mam benzynke 1.6 16v ;) Z racji że termostat wymieniałem niedawno to wymienie sam czujnik chyba że oddzielnie nie dostanę to wymienie zestaw ;)

Awatar użytkownika
SD72
Zafiromaniak
Posty: 5940
Rejestracja: 18 lip 2017, 18:21
Imię: Sylwek
Lokalizacja: Drawsko Pomorskie
Auto: Zafira A 1.8 Elegance automatic
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:
Kontakt:

#22 Post autor: SD72 »

Też mam benzynke 1.6 16v ;)
Zapomnialem o modelach benzynowychz EGR :oops:
bazyliszek72

lukiopo

#23 Post autor: lukiopo »

taki mały psikus ;)

lukiopo

#24 Post autor: lukiopo »

A dobrze sie dzieje że wraz ze startem wentylatora chłodnicy, załącza sie wentylator który znajduję sie przy chłodnicy klimatyzacji ??

lukiopo

#25 Post autor: lukiopo »

Napisze Wam tak. Właśnie wróciłem z mojego miasta rodzinnego. Gdzie wymieniłem czujnik temperatury ten koło termostatu, a także sam termostat. Dodatkowo wylałem większość starego płynu i wlałem świeżutki taki sam. Przejechałem trasę 300 km i jak widać na zdjęciu temperatura na zewnątrz ok 22 stopnie Celsjusza a temp silnika prawie że 100 stopni masakra... Nic szybciej nawet nie próbowałem jechać by nie stanąć na autostradzie z maską do góry :( A czy jeżeli np nagrzewnica jest nieszczelna to może być taka temp ?? Czy są jeszcze jakieś czujniki które powinienem wymienić??

Obrazek

Awatar użytkownika
Irek_S.
Bywalec
Posty: 177
Rejestracja: 17 paź 2016, 18:53
Imię: Irek
Lokalizacja: Hajnówka
Auto: Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: Irek_S. »

Kiedyś, w innym samochodzie miałem problem z przegrzewaniem się silnika i wyrzucaniem płynu chłodniczego z układu. Wymieniłem chłodnice, czujniki, zbiornik płynu, korek, sam płyn, pompę wody, właściwie chyba wszystko i problem ciągle pozostawał. Dopiero mądry mechanik stwierdził, że to uszczelka pod głowicą. Wymienił i problem zniknął na dobre. Może warto sprawdzić ten trop, mechanicy mają taki środek, który bada spaliny w płynie chłodniczym. Powiem tylko, że u mnie to badanie nie stwierdzało uszkodzonej uszczelki, przedmuch był bardzo niewielki.

Awatar użytkownika
misio
Bywalec
Posty: 160
Rejestracja: 17 lis 2016, 18:41
Imię: Michał
Lokalizacja: LBI
Auto: Zafira 2.0 opc
Model: A
Oznaczenie silnika: Z20LET
Gender:

#27 Post autor: misio »

Miałem przypadek, że z powodu uszkodzonych kabli nie załączał się wentylator i przegrzewał się silnik aż wywaliło cały płyn chłodniczy.
Kiedy zabijemy ostatnie zwierzę, złowimy ostatnią rybę, zetniemy ostatnie drzewo, zatrujemy ostatnią rzekę - zrozumiemy, że pieniędzy nie da się jeść.... howk !!!

Skasowany użytkownik 6483

#28 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Możesz mieć również zapchany układ chłodzenia kamieniem. Być może chłodnica wymaga oczyszczenia . jesli to nie pomoże , warto pomyslec o tej uszczelce pod głowicą.

lukiopo

#29 Post autor: lukiopo »

Czyli co radzicie ?? Zacząć od uszczelki pod głowicą czy oddać do czyszczenia układu ?? Orientujecie sie jakie to mogą być koszta ??

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#30 Post autor: Janus »

lukiopo pisze:Czyli co radzicie ?? Zacząć od uszczelki pod głowicą czy oddać do czyszczenia układu ?? Orientujecie sie jakie to mogą być koszta ??
Jak jest wywalona uszczelka to widać/czuć obecność spalin w obiegu wody. Puchną wężę, masz pęcherze w zbiorniczku wyrównawczym itp. Uszczelkę też można sprawdzić za pomocą pomiaru stopnia sprężania - jeżeli tracisz "kompresję" do kanałów wodnych, to wyjdzie to w postaci niskich wartości na pomiarze.

Ja stawiam na starą chłodnicę (zakamienioną). Trudne do zdiagnozowania. Można ręką albo lepiej termometrem - pomiar na kilku poziomach wysokości żeber chłodnicy. Najlepiej - kamerą termowizyjną - wyjdzie momentalnie. Tyle że koszt takiego pomiaru to pewnie cena nowej chłodnicy ;-) Dodam że taki sam przypadek miałem kiedyś jeszcze w swojej VA. Wymieniłem wszystko - w końcu pomogła wymiana starej w końcu chłodnicy...
Janusz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”