Ciepławe powietrze z nadmuchu

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#16 Post autor: dzarko »

Jeszcze raz zdjąłem. Koniec kołnierza linki przechodzi przez ocynkowaną blaszkę pod sam koniec. Wygląda że jest OK.

Jeśli to nie to, to w takim razie sam zawór może być nieszczelny, tak? A w takim przypadku co?
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

Awatar użytkownika
dzarko
Mieszkaniec
Posty: 450
Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
Imię: Jarek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: Z16XE

#17 Post autor: dzarko »

Odświeżę temat, proszę scalić, jeśli jest taka konieczność, ale może nie od razu.

Póki były upały, jakoś się nie zauważało tego, ale teraz, kiedy na dworze jest wyraźnie chłodniej, problem znowu dał o sobie znać. Zauważyłem coś takiego, że powietrze jest bardziej ciepłe po odpaleniu samochodu po krótkim postoju. Czyli samochód jest zagrzany, jedziemy, powietrze z nadmuchu jest ok. Samochód zostaje zaparkowany na pół godziny i po odpaleniu powietrze z nadmuchu jest wyraźnie cieplejsze od zewnętrznego, pomimo skręcenia pokrętła na niebiesko. Tak, jakby instalacja się nagrzewała i dmuchała nieco cieplejszym powietrzem. Jakieś pomysły?

Cięgno, jak pisałem wcześniej, jest OK. Pozostaje sprawdzić zawór. Pytanie tylko, gdzie on jest i czy da radę taki laik ja go sprawdzić? Pomoże ktoś?

Taką informację znalazłem na OPEL24:

"W astrze układ ogrzewania jest skonstruowany w ten sposób że płyn cały czas przepływa przez nagrzewnicę. Nawiew ciepłego powietrza uzyskuje się jedynie poprzez otwieranie i zamykanie przepływu ogrzewanego i nieogrzewanego. Ponieważ klapki które odpowiadają za przepływ powietrza nie są szczelne a elementy sąsiadujące z nagrzewnicą nagrzewają się od niej to nawet przy ustawieniu zimnego nawiewu powietrze będzie trochę cieplejsze niż to płynące z zewnątrz. Dodatkowo dyskomfort potęguje nagrzewająca się konsola środkowa (jeżeli dotkniesz plastiku w okolicy pokręteł sterowania temp. to poczujesz ciepło pochodzące od nagrzewnicy) stąd też nagrzewanie się radia.


Minusy tego rozwiązania juz poznałeś ;) plus jest taki że nagrzewnica się rzadziej psuje .
Istnieje możliwość że w Twoim przypadku dodatkowo któraś klapka od ciepłego powietrza sie nie domyka (zatarte cięgno etc.) ale objawy podobne do Twoich występują we wszytkich astrach F które znam. U mnie trochę pomaga zamknięcie środkowego nawiewu".

Wygląda na to, że tak musi być....
Błękitna Zocha z Białołęki
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”