Sprężarka klimatyzacji - problemy związanem z działaniem
Moderator: Sebu$
cześć
do cewki najlepiej od dołu się dostaniesz.jeżeli wyjdzie że ma przerwe zdemontuj ją w następujący sposób.odkręć spężarke od bloku silnika opuść ja na przewodach na dół.odkręć centralną śrube od tarczy sprzęgła,powinna zejść gładko(uważaj zeby nie zgubić podkładek dystansowych).po zdjęciu tarczy rozepniesz pierścień zegera który trzyma koło pasowe sprężarki.tu mogą być problemy ze zdjęcie koła.w razie czego do pomocy weź młoteczek i bardzo delikatnie stuknij.jak nie to ściągacz.po zdjęcu koła pasowego rozepniesz zegera od cewki.po wyjęciu cewki usuń plastikową osłonke od termika on na 100% jest uszkodzony.w jego miejsce wlutuj miedziany drucik.w ten sposób ominiesz uszkodzony termik i zaoszczędzisz pare plnów.po wlutowaniu zabezpiecz miejsce lutowania jakimś klejem.tylko nie tym na ciepło.miłej pracy
do cewki najlepiej od dołu się dostaniesz.jeżeli wyjdzie że ma przerwe zdemontuj ją w następujący sposób.odkręć spężarke od bloku silnika opuść ja na przewodach na dół.odkręć centralną śrube od tarczy sprzęgła,powinna zejść gładko(uważaj zeby nie zgubić podkładek dystansowych).po zdjęciu tarczy rozepniesz pierścień zegera który trzyma koło pasowe sprężarki.tu mogą być problemy ze zdjęcie koła.w razie czego do pomocy weź młoteczek i bardzo delikatnie stuknij.jak nie to ściągacz.po zdjęcu koła pasowego rozepniesz zegera od cewki.po wyjęciu cewki usuń plastikową osłonke od termika on na 100% jest uszkodzony.w jego miejsce wlutuj miedziany drucik.w ten sposób ominiesz uszkodzony termik i zaoszczędzisz pare plnów.po wlutowaniu zabezpiecz miejsce lutowania jakimś klejem.tylko nie tym na ciepło.miłej pracy
Śliczne dzięki janko79. przerwa jest napewno bo jakoś powyginałem paluchy i udało mi się rozpiąć kostkę do pomiaru.Ciekaw jestem ile dostał ten co wymyślił ten termik ,bo w więszości przypadków wymiana cewki to chyba niepotrzebnie.Mam nadzieję że u mnie to samo bo jak nie to znajdę w starych zbiorach odpowiedni drut i sam nawinę niezawodną cewkę.
gdzies czytalem opis jak sprawdzic - ze mozna na krotko podlaczyc na krotko sprezarke i sprawdzic czy chodzi.
w dieslu tez jest odczuwalne zalaczenie klimy. u mnie z ZB jest to delikatne i jakos obrotow zwiekszonych nie zaobserwowalem, no moze ciut ciut ale juz w mondeo diesel byly podwyzszone o ok 50 obr/min
moze byc tak ze masz malo chlodziwa i pracuje z maksymalna moca, a jak jest za malo to moze nie chciec pracowac (zalacza sie i wylacza). byc moze to problem z kabelkami (cos zle kontaktuje, np pod wplywem wilgoci)
czy przy wlaczonym nadmuchu na przednia szybe efekt jest ten sam?
w dieslu tez jest odczuwalne zalaczenie klimy. u mnie z ZB jest to delikatne i jakos obrotow zwiekszonych nie zaobserwowalem, no moze ciut ciut ale juz w mondeo diesel byly podwyzszone o ok 50 obr/min
moze byc tak ze masz malo chlodziwa i pracuje z maksymalna moca, a jak jest za malo to moze nie chciec pracowac (zalacza sie i wylacza). byc moze to problem z kabelkami (cos zle kontaktuje, np pod wplywem wilgoci)
czy przy wlaczonym nadmuchu na przednia szybe efekt jest ten sam?
- timi68
- Zafiromaniak
- Posty: 794
- Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
- Model: II
- Oznaczenie silnika: D5-2.4
- Gender:
jacek2308 pisze:nie wiem jak w dieslu ztymi obrotami ale w Pb to owszem po zał. skaczą a potem opadają bo silniczek krokowy działa u ciebie reg.
Ja jeżdżę z włączoną cały czas, nie widzę żadnych różnic ja włączałem i wyłączałem.darkp1 pisze:W dieslu to samo jest.