Sprężarka klimatyzacji - problemy związanem z działaniem

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
j

#16 Post autor: j »

cześć
do cewki najlepiej od dołu się dostaniesz.jeżeli wyjdzie że ma przerwe zdemontuj ją w następujący sposób.odkręć spężarke od bloku silnika opuść ja na przewodach na dół.odkręć centralną śrube od tarczy sprzęgła,powinna zejść gładko(uważaj zeby nie zgubić podkładek dystansowych).po zdjęciu tarczy rozepniesz pierścień zegera który trzyma koło pasowe sprężarki.tu mogą być problemy ze zdjęcie koła.w razie czego do pomocy weź młoteczek i bardzo delikatnie stuknij.jak nie to ściągacz.po zdjęcu koła pasowego rozepniesz zegera od cewki.po wyjęciu cewki usuń plastikową osłonke od termika on na 100% jest uszkodzony.w jego miejsce wlutuj miedziany drucik.w ten sposób ominiesz uszkodzony termik i zaoszczędzisz pare plnów.po wlutowaniu zabezpiecz miejsce lutowania jakimś klejem.tylko nie tym na ciepło.miłej pracy :piwo:

jeryyy

#17 Post autor: jeryyy »

Śliczne dzięki janko79. przerwa jest napewno bo jakoś powyginałem paluchy i udało mi się rozpiąć kostkę do pomiaru.Ciekaw jestem ile dostał ten co wymyślił ten termik ,bo w więszości przypadków wymiana cewki to chyba niepotrzebnie.Mam nadzieję że u mnie to samo bo jak nie to znajdę w starych zbiorach odpowiedni drut i sam nawinę niezawodną cewkę.

j

#18 Post autor: j »

w sprężakach opla są dwie usterki albo cewka albo urwany kabelek od wtyczki.termik będziesz miał od czoła sprężarki.śróbokrętem rozwal tą osłonke bo inaczej nie da się.

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#19 Post autor: sobit »

jak sprawdzić czy sprężarka działa?? zawsze jak załączałem klimę to podskakiwały mi obroty na wolnych... Dzisiaj było coś kole 10 stopni i jak ją załączyłem to podskoczyły obroty i zaraz opadły.

Cezar

#20 Post autor: Cezar »

1.6 i klimatyzacja włączona KATASTROFA predkosc rozwija jak maluch :((

darkp1

#21 Post autor: darkp1 »

W dieslu to samo jest.

jurek 1771

#22 Post autor: jurek 1771 »

witam ! kupilem cos w aerozolu do odswiezania klimy wlozylem wezyk dosc gleboko do otworow nawiewu i tak jak w instrukcji nalezalo wlaczyc dmuchawe i ....wciskac plyn i ...przeciez to wszystko wylatuje na zewnatrz ??1! jak to sie fachowo robi ? kto wie ??

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#23 Post autor: sobit »

...no właśnie nie słyszałem, chyba że coś z moimi uszami. Jedyne co zauważyłem, to załączający się co jakiś czas wentylator z klimy.

kicaj

#24 Post autor: kicaj »

gdzies czytalem opis jak sprawdzic - ze mozna na krotko podlaczyc na krotko sprezarke i sprawdzic czy chodzi.
w dieslu tez jest odczuwalne zalaczenie klimy. u mnie z ZB jest to delikatne i jakos obrotow zwiekszonych nie zaobserwowalem, no moze ciut ciut ale juz w mondeo diesel byly podwyzszone o ok 50 obr/min
moze byc tak ze masz malo chlodziwa i pracuje z maksymalna moca, a jak jest za malo to moze nie chciec pracowac (zalacza sie i wylacza). byc moze to problem z kabelkami (cos zle kontaktuje, np pod wplywem wilgoci)
czy przy wlaczonym nadmuchu na przednia szybe efekt jest ten sam?

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#25 Post autor: sobit »

w piątek odstawiam ją do warsztatu na wymianę półosi, więc powiem, żeby sprawdzili, czy działa klima... u mnie zawsze było widać jak się załączało klimę (tak samo jak w mondeo, o którym kicaj piszesz). Teraz obroty podskakują i zaraz opadają.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#26 Post autor: timi68 »

jacek2308 pisze:nie wiem jak w dieslu ztymi obrotami ale w Pb to owszem po zał. skaczą a potem opadają bo silniczek krokowy działa u ciebie reg.
darkp1 pisze:W dieslu to samo jest.
Ja jeżdżę z włączoną cały czas, nie widzę żadnych różnic ja włączałem i wyłączałem.

darkp1

#27 Post autor: darkp1 »

U mnie jest wyraźne "tąpnięcie" obrotami.

arkadiusz0

#28 Post autor: arkadiusz0 »

mam pytanko, jeśli cewka będzie uszkodzona to sprężarka nie będzie działać

jeryyy

#29 Post autor: jeryyy »

Nie będzie się załączać. To jest elektromagnes w kole pasowym.Jeżeli przy zapalonym silniku i włączonej klimie kręci się tylko koło bez tej blachy obok to albo nie dochodzi prąd do cewki albo uszkodzona.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#30 Post autor: Harry200 »

Witam,tak jak powiedział kolega Jeryyy cewka ta to jest sprżęgło elektromagnetyczne sprężarki i bez niej sprężarka nię będzie miała napędu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”