Klimatyzacja - montaz

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Mihó

#16 Post autor: Mihó »

bagat pisze:Panowie a jak bym chciał zamienić manualną klime na klimatronik w ZA, to bedzie jakaś spora komplikacja?
Spoko, temat do ogarnięcia. Zdejmujesz deskę, wykręcasz belkę, wymieniasz nagrzewnicę kompletną, panel sterujący, montujesz dodatkowy czujnik w podszybie. Pozostaje tylko dołączenie instalacji samochodowej do sterownika klimy. Albo kupujesz sterownik z wtyczką i dołączasz to do istniejącej instalacji, albo wymieniasz całą wiązkę pod deską.

Jak się (boisz/nie umiesz/nie masz do tego cierpliwości) lutowania, kup przekładkę:
http://moto.allegro.pl/opel-zafira-kons ... 60873.html
Wyciągasz co potrzebujesz, zostawiasz swoje, wszystko sprzedajesz. Jak się uda, to wyjdziesz na 0. Przy własnej robocie do ogarnięcia w 100 PLN :)

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#17 Post autor: Mattai »

Wersja silnikowa to nie wielki problem piny w EPC da się wyciągnąć....
Mnie bardziej martwi wymiana układu wentylacji na wersję z parownikiem. Troszkę mnie przeraża ponowne wyciąganie tego wszystkiego.. (wcześniej miałem problemy z oring-ami nagrzewnicy)
obawiam się też połączeń na scianie grodziowej, bo reszta to tylko prace kowalskie, podłączenia elektryki to zmiana pinów z tego co widzę we wtyczce do panelu. Inne są ponoć rezystory...O czymś zapomniałem?
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Mihó

#18 Post autor: Mihó »

Kup kompletną nagrzewnicę, będziesz miał przecież rezystor w śroku. Upewnij się, że Twój moduł chłodzenia da się przeprogramować pod wersję z klimą.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#19 Post autor: Mattai »

Wracam do tematu, po małym rozpoznaniu w wolnej chwili .....

Mam już
-cały układ nawiewu z klimą.
-rurki, osuszacz, parownik, wentylatory już są na miejscu, czujnik ciśnienia
-całą wiązkę
-chęci i troszkę skanów w EPC

Mam też kila pytań.
Po dociągnięciu linii z silnika i regulatora temperatury, do złącza kabinowego na ścianie grodziowej, wymianie wiązk w kabinie i do klimy, zamontowaniu elementów "kowalskich" klimatyzacji coś trzeba jeszcze zmodyfikować?
.
Mój komputer usilnie twierdzi że ma klimę - więc chyba ingerencja będzie zbędna w tym miejscu
Nabijanie układu to rzecz jasna.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#20 Post autor: Mattai »

Odświeżę troszkę temat.
W opisach występuje przekaźnik który jest montowany w skrzynce czarnej na podszybiu - czy on w Y20DTH jest również - w schematach go nie widać?
Dodatkowo pewną nieścisłością jest reakcja układu na brak czynnika - czy da się to jakoś zasymulować tak żeby pojawiło się napięcie na stykach sprzęgła klimy?
Mam oryginalnie dwa wentylatory i intercooler (rozumiem że wersja skraplacza jest krótka, tak to opisuje EPC)- czy ten przedni wentylator powinien się załączyć przy włączeniu klimy?

Instalacja wewnątrz jest oryginalnie zrobiona. Wszystko dociągnięte - teraz tylko sprawdzić załączenie i zainstalować rurki do końca. Chciałbym to sprawdzić zanim zabuduję resztę części.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2016, 22:58 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#21 Post autor: Janus »

Mattai pisze:(...)
Instalacja wewnątrz jest oryginalnie zrobiona. Wszystko dociągnięte - teraz tylko sprawdzić załączenie i zainstalować rurki do końca. Chciałbym to sprawdzić zanim zabuduję resztę części.
W klimie masz 3-pinowy czujnik ciśnienia (+5V, masa, Vout) gdzie Vout to napięcie o ile dobrze pamiętam rosnące wraz z ciśnieniem w układzie. Wystarczy że między piny gdzie masz +5V i masę wlutujesz szeregowo 5 oporników powiedzmy po 1kohm każdy i podasz napięcie z różnych punktów pomiędzy opornikami na 3 pin Vout - moduł powinien załączyć wentylatory a sprżegło kompresora powinno dostać zasilanie. Takim dzielnikiem otrzymasz Vout 1, 2, 3 i 4V. W googlu wyszukasz jakim ciśnieniom to odpowiada.
Janusz

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#22 Post autor: Mattai »

Słowem dzielnik napięcia, ale system sprawdza stopniowe zmiany poziomu ciśnienia, czy działa zero-jedynkowo?
Bo rozumiem że sprężarka pompuje tylko do momentu osiągnięcia właściwego poziomu, i tyle. Pewnie jakaś histereza i to cała automatyka. Bo tu sprężarka pracuje z przerwami, nie tak jak w tych nowych że w zasadzie nie da się wyłączyć układu, tam zapewne jest jakoś zrealizowane sprawdzanie sprężania w funkcji jakiś zmian np temp.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2016, 22:37 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#23 Post autor: Janus »

Mattai pisze:Słowem dzielnik napięcia, ale system sprawdza stopniowe zmiany poziomu ciśnienia, czy działa zero-jedynkowo?
Sprawdza płynnie z zakresu pewnie gdzieś 0,3-4,7V. W zależności od ciśnienia w układzie zmienia konfigurację wentylatorów
Janusz

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#24 Post autor: oki »

Wstaw potencjiometr zamiast oporników :-)
Po za tym bez czynnika to możesz uruchomić tylko na chwilę w celu sprawdzenia bo inaczej zatrzesz sprężarkę.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#25 Post autor: Mattai »

j.w. Nie podłączam sprężarki - na razie tylko symulacja. Jak ruszy sterowanie zabuduję resztę.
Janus pisze:
Mattai pisze:Słowem dzielnik napięcia, ale system sprawdza stopniowe zmiany poziomu ciśnienia, czy działa zero-jedynkowo?
Sprawdza płynnie z zakresu pewnie gdzieś 0,3-4,7V. W zależności od ciśnienia w układzie zmienia konfigurację wentylatorów
Cenna informacja. :piwo:
Ostatnio zmieniony 09 cze 2016, 22:52 przez Mattai, łącznie zmieniany 1 raz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#26 Post autor: Janus »

Mattai pisze:j.w. Nie podłączam sprężarki - na razie tylko symulacja. Jak ruszy sterowanie zabuduję resztę.
Wystarczy podłączyć żarówkę w miejsce sprzęgła.
Janusz

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#27 Post autor: Mattai »

Napięcie się bierze z przekaźnika, czy leci od razu ze sterownika? Schematy nie ujmują przekaźnika. Za to w kilku wątkach trafiłem na wzmiankę o przekaźniku na podszybiu. W sobotę walczę z tematem

Dziękuję za wskazówki
Raport w przyszłym tyg.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#28 Post autor: Janus »

Mattai pisze:Napięcie się bierze z przekaźnika, czy leci od razu ze sterownika? Schematy nie ujmują przekaźnika. Za to w kilku wątkach trafiłem na wzmiankę o przekaźniku na podszybiu. W sobotę walczę z tematem

Dziękuję za wskazówki
Raport w przyszłym tyg.
Przekaźnik w podszybiu w skrzyneczce ma coś współnego z czujnikiem temp zewnętrznej, z MID-em oraz klimatronikiem. Pytaj usera Dziadek, coś mi kiedyś klarował na ten temat.
Janusz

Awatar użytkownika
tomzam
Mieszkaniec
Posty: 304
Rejestracja: 24 mar 2016, 18:43
Imię: Tomek
Lokalizacja: Zamość
Auto: Opel
Model: ZafiraA
Oznaczenie silnika: DTH
Gender:

#29 Post autor: tomzam »

Montowałem właśnie u siebie klimatronica i wszystko co jest potrzebne znajduje się w obudowie nagrzewnicy, wszystkie czujniki itp., nie trzeba dodawać żadnych przekaźników ani wyprowadzać żadnych kabli, idzie tylko 1 przewód do sterownika wentylatorami.
Wentylatory i sprężarka nie mają żadnych dodatkowych przekaźników, wszystko jest zawarte w sterowniku pod zderzakiem

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#30 Post autor: Mattai »

To też cenna informacja, żadnych dodatkowych przekaźników, lampka mi się zapala, napięcia się pojawiają, nawiew pracuje na "0".
Jak faktycznie nie ma przekaźnika to jutro tylko test sygnału do sprężarki i gotowe do odpalenia.

W DTL nie ma intercoolera, zmieścił się przesunięty wentylator pomiędzy chłodnicami a pasem przednim?
Ostatnio zmieniony 10 cze 2016, 20:50 przez Mattai, łącznie zmieniany 2 razy.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”