Problemy związane z użytkowaniem klimatyzacji
Moderator: Sebu$
Dla potomności:
Klima podczas jazdy nagle przestała działać.
Smaczek - w drodze do Stambułu, zepsuła się nie gdzie indziej a w Bułgarii, co spowodowało przegrzanie właściciela poruszającego się czarnym samochodem
Po dojeździe na miejsca czasem się włączała (działając zupełnie poprawnie), ale co jakiś czas przestawała działać. Powodem okazało się kompletnie skorodowane sprzęgiełko elektromagnetyczne. Po jego mechanicznym wyczyszczeniu mogę ponownie cieszyć się chłodnym powietrzem z nawiewu. Szczególnie, że temperatura spada tu do 30 stopni jak jest ochłodzenie
Klima podczas jazdy nagle przestała działać.
Smaczek - w drodze do Stambułu, zepsuła się nie gdzie indziej a w Bułgarii, co spowodowało przegrzanie właściciela poruszającego się czarnym samochodem
Po dojeździe na miejsca czasem się włączała (działając zupełnie poprawnie), ale co jakiś czas przestawała działać. Powodem okazało się kompletnie skorodowane sprzęgiełko elektromagnetyczne. Po jego mechanicznym wyczyszczeniu mogę ponownie cieszyć się chłodnym powietrzem z nawiewu. Szczególnie, że temperatura spada tu do 30 stopni jak jest ochłodzenie
- JARO
- Mieszkaniec
- Posty: 208
- Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
- Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
To są rurki od strony Filtra kabinowego i jak włączyłem klime to tam zbiera się a raczej skrapla woda. Nie wiem czy to tak ma być czy coś jest nie tak czy może układ nieszczelny.
[ Dodano: Pon Sie 22, 2011 20:39 ]
Dole, a możesz powiedzieć gdzie znajduje sie to sprzęgiełko elektromagnetyczne? Bo u mnie chyba to samo będzie.
[ Dodano: Pon Sie 22, 2011 20:39 ]
Dole, a możesz powiedzieć gdzie znajduje sie to sprzęgiełko elektromagnetyczne? Bo u mnie chyba to samo będzie.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A może napinacz paska,lub popatrz na to coś podobnego tuBieniek pisze:Klima chlodzi,ale cos terkocze.Lozysko sprezarki?Duzy problem z wymiana?
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
2 pytania:
1. tryb AUTO - jak rozumiem w tym trybie układ sterujący klimą sam dobiera siłę nadmuchu oraz to, z której kratki ma lecieć powietrze. Ale skąd on wie gdzie i jaka jest temperatura - są w kabinie jakieś czujniki temperatury?
2. bez trybu AUTO - jak ustawię tak dmucha, to jasne. Ale co się dzieje jak nacisnę jeden z 3 guziczków poniżej wyświetlacza tj. czy ma dmuchać na nogi, piersi czy wyżej. Nie rozumiem tego po prostu. Normalnie leci powietrze ze wszystkich otworów, wiec jak nacisnę jeden z tych przycisków to powietrze będzie lecieć z jakiegoś "tajemniczego" otworu czy jak?
1. tryb AUTO - jak rozumiem w tym trybie układ sterujący klimą sam dobiera siłę nadmuchu oraz to, z której kratki ma lecieć powietrze. Ale skąd on wie gdzie i jaka jest temperatura - są w kabinie jakieś czujniki temperatury?
2. bez trybu AUTO - jak ustawię tak dmucha, to jasne. Ale co się dzieje jak nacisnę jeden z 3 guziczków poniżej wyświetlacza tj. czy ma dmuchać na nogi, piersi czy wyżej. Nie rozumiem tego po prostu. Normalnie leci powietrze ze wszystkich otworów, wiec jak nacisnę jeden z tych przycisków to powietrze będzie lecieć z jakiegoś "tajemniczego" otworu czy jak?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Może tu poczytaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... sc&start=0
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model: