Nie trza kanału podnosisz przód na koziołki i na leżąco sobie odkręcasz.
Sprężarka klimatyzacji - problemy związanem z działaniem
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ostatnio zmieniony 24 maja 2018, 21:23 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
Zderzak zdjęty.
ustalone że:
1 kompresor Delphi
2 brak napięcia na wtyczce kompresora.
3 jak ściągnę wtyczkę z boku chłodnicy klimy to startuje wentylator. To jest czujnik ciśnienia czy temperatury?
4 .... co dalej?
Aktualizacja:
Na module (lewe nadkole) do którego idą kable z czujnika ktoś napisał markerem AII 2.0 DTH. Czy to jakaś przekładka z Astry?
Aktualizacja:
zbadano sygnały na czujniku ciśnienia. Na czarnym jest 5V (zapewne zasilanie), na zielonym 0,95V. Coś mało. Ile powinno być?
Aktualizacja:
doczytałem, że 0,95V odpowiada ciśnieniu 6 Bar. A więc kompresor powinien startować. Gdzie i czego szukać dalej?????????
ustalone że:
1 kompresor Delphi
2 brak napięcia na wtyczce kompresora.
3 jak ściągnę wtyczkę z boku chłodnicy klimy to startuje wentylator. To jest czujnik ciśnienia czy temperatury?
4 .... co dalej?
Aktualizacja:
Na module (lewe nadkole) do którego idą kable z czujnika ktoś napisał markerem AII 2.0 DTH. Czy to jakaś przekładka z Astry?
Aktualizacja:
zbadano sygnały na czujniku ciśnienia. Na czarnym jest 5V (zapewne zasilanie), na zielonym 0,95V. Coś mało. Ile powinno być?
Aktualizacja:
doczytałem, że 0,95V odpowiada ciśnieniu 6 Bar. A więc kompresor powinien startować. Gdzie i czego szukać dalej?????????
Ostatnio zmieniony 25 maja 2018, 20:43 przez Bywalec, łącznie zmieniany 3 razy.
Skoro masz odpowiednie ciśnienie to warto sprawdzić czujnik ciśnienia , którego sygnał załącza kompresor. Może tam jest usterka? Ten czujnik bywa przeważnie na przewodzie klimatyzacji. Poszukaj i sprawdź go.
Czujnik ciśnienia, o czym pisałem wyżej, jest sprawny a ciśnienie prawidłowe.
Miast spać grzebałem nocą po necie. Dziś rano zwarłem do masy kabel brązowo-fioletowy idący z ECU do modułu wentylatorów. Sprzęgło załączyło się i powiał chłodek.
Co może nie pasować komputerowi, że nie podaje sygnału moduł wentylatorów?
Dwa pytania:
1 Czy mogę w ten sposób załączyć klimę "na stałe" i polecieć jutro w trasę?
2 Gdzie szukać dalej?
Aktualizacja
3 Jak zdemontować panel klimatyzacji? Szarpię, szarpię i nic
4 Gdzie znajdę ECU?
Aktualizacja:
walczę dalej, panel sterownia klimy zdjęty (ach to śruba od dołu ),
Panel firmy Behr, kolory kabli się nie zgadzają ze schematem ale nic to, sygnał załączenia klimy wychodzi dalej. Po drodze jest jeszcze czujnik S51 i to może być kluczowy element!
Gdzie znajdę ten S51??? No i gdzie jest ten cały komputer to tam sprawdzę sygnał wejściowy.
Aktualizacja:
S51 to czujnik oblodzenia parownika. Nadal go szukam...
Aktualizacja:
Czujnika brak... przynajmniej w okolicy parownika. Kabel idzie dalej do wiązki koło silnika i jest na nim sygnał. Żeby dalej grzebać trzeba by zdjąć pas przedni, chłodnice i co tam jeszcze...
Ma ktoś jakiś pomysł
Miast spać grzebałem nocą po necie. Dziś rano zwarłem do masy kabel brązowo-fioletowy idący z ECU do modułu wentylatorów. Sprzęgło załączyło się i powiał chłodek.
Co może nie pasować komputerowi, że nie podaje sygnału moduł wentylatorów?
Dwa pytania:
1 Czy mogę w ten sposób załączyć klimę "na stałe" i polecieć jutro w trasę?
2 Gdzie szukać dalej?
Aktualizacja
3 Jak zdemontować panel klimatyzacji? Szarpię, szarpię i nic
4 Gdzie znajdę ECU?
Aktualizacja:
walczę dalej, panel sterownia klimy zdjęty (ach to śruba od dołu ),
Panel firmy Behr, kolory kabli się nie zgadzają ze schematem ale nic to, sygnał załączenia klimy wychodzi dalej. Po drodze jest jeszcze czujnik S51 i to może być kluczowy element!
Gdzie znajdę ten S51??? No i gdzie jest ten cały komputer to tam sprawdzę sygnał wejściowy.
Aktualizacja:
S51 to czujnik oblodzenia parownika. Nadal go szukam...
Aktualizacja:
Czujnika brak... przynajmniej w okolicy parownika. Kabel idzie dalej do wiązki koło silnika i jest na nim sygnał. Żeby dalej grzebać trzeba by zdjąć pas przedni, chłodnice i co tam jeszcze...
Ma ktoś jakiś pomysł
Ostatnio zmieniony 26 maja 2018, 14:03 przez Bywalec, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 gru 2017, 14:21
- Imię: Radek
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
Czujnik oblodzenia parownika jest koło kieszeni na filtr kabinowy, taki mechaniczny jak termostat lodowkowy
Daj email do siebie to ci wysle chemat
Daj email do siebie to ci wysle chemat
Ostatnio zmieniony 26 maja 2018, 18:17 przez radekklimat, łącznie zmieniany 1 raz.
Niby jest ale go nie ma. Rozebrałem wszystkie plastyki od dołu, także kanał, obudowę parownika... U mnie kabel sterowania klimą od panelu idzie bezpośrednio do komory silnika i w okolicy akumulatora ślad się urywa. W tym miejscu wciąż pojawia się sygnał o załączeniu klimy z panelu.
Rozwiązaniem na dziś jest pociągnięcie kabla od sterownika wentylatorów do kabiny i ręczne załączanie klimy. Działa całkiem dobrze. Kilkaset kilometrów do zrobienia z małymi dzieciakami a więc na pewno się przyda. Jak wrócę będę drążył temat dalej.
Dziękuję za dotychczasową pomoc.
Rozwiązaniem na dziś jest pociągnięcie kabla od sterownika wentylatorów do kabiny i ręczne załączanie klimy. Działa całkiem dobrze. Kilkaset kilometrów do zrobienia z małymi dzieciakami a więc na pewno się przyda. Jak wrócę będę drążył temat dalej.
Dziękuję za dotychczasową pomoc.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Tu masz czujnik oszronienia od niego idzie cieniutka rureczka miedziana do regulatora na foto wyżej którego jak piszesz nie masz,wyłącznika,włącznika oszronienia.Wygląda to tak samo jak w lodówce.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2018, 16:32 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
Pogrzebię gdzie sugerujesz strzałką. Ale do wewnątrz nie idzie żadna rurka. Rozebrałem wszystko. Zresztą gdyby był czujnik, to prowadziłby do niego przewód. A idzie od razu do komory silnika. Co ciekawe przewód jest od samego panelu czarnozielony a taki powinien być dopiero za czujnikiem. Ponoć czujnik jest tylko w klimatronicu...
Ale było zimno! cztery godziny w aucie. Na zewnątrz 27 stopni, w środku wentylator na dwójce i zimno jak cholera. Dopuszczałem ciepłego
Ale było zimno! cztery godziny w aucie. Na zewnątrz 27 stopni, w środku wentylator na dwójce i zimno jak cholera. Dopuszczałem ciepłego
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Trochę liznąłem tego tematu przy okazji swapa z diesla na benzynę.
Przewód czarno-zielony dostarcza +12V do sterownika silnika i przekazuje informację o żądaniu załączenia klimy. Ale żeby do załączenia doszło, sterownik silnika musi uznać, że ciśnienie w układzie klimy jest w normie. W normie, tzn minimum 2 bary a mniej niż 30 barów. To minimalne ciśnienie w układzie klimy to około 0,4-0,5V na czujniku - więc u Ciebie jest ok. Informacja o ciśnieniu w układzie klimatyzacji wraca do sterownika silnika z modułu wentylatorów. Jest przekazywana kabelkiem brązowo-zielonym i jest tam sygnał PWM o amplitudzie 12V. Im szersze impulsy, tym większe ciśnienie (chyba, albo na odwrót). Jeżeli ciśnienie jest wg sterownika silnika ok, to na kablu brązowo-fioletowym wystawia on masę do modułu wentylatorów i to powoduje załączenie sprzęgła sprężarki.
I teraz uwaga!!! Podanie masy na brązowo-fioletowy załącza sprężarkę na stałe - niezależnie czy czynnik jest w układzie czy ciśnienie przekracza 30 barów i czynnik wyfrunie nam zaraz z układu. Czujnik ciśnienia w układzie steruje tylko obrotami wiatraków, ale nie odłącza kompresora - na pewno nie przy braku czynnika (sprawdzone). Myślę że przy 30 barach będzie podobnie - jeszcze nie miałem tego czasu zasymulować. Póki co zbudowałem prosty układ który realizuje na przekaźnikach zabezpieczenie na minimum 4 bary oraz maks około 26-28 barów. Ale temat nie o tym...
U Ciebie Kolego najprawdopodobniej jest przerwa w obwodzie na którymś z 3 przewodów wyżej - lub winny jest moduł wentylatorów, jego wiązka, wtyk. Wskazania czujnika ciśnienia są ok. Jeżeli po załączeniu kompresora klimy wiatraki działają, to czujnik ciśnienia i jego obwód zostaw w spokoju.
Przewód czarno-zielony dostarcza +12V do sterownika silnika i przekazuje informację o żądaniu załączenia klimy. Ale żeby do załączenia doszło, sterownik silnika musi uznać, że ciśnienie w układzie klimy jest w normie. W normie, tzn minimum 2 bary a mniej niż 30 barów. To minimalne ciśnienie w układzie klimy to około 0,4-0,5V na czujniku - więc u Ciebie jest ok. Informacja o ciśnieniu w układzie klimatyzacji wraca do sterownika silnika z modułu wentylatorów. Jest przekazywana kabelkiem brązowo-zielonym i jest tam sygnał PWM o amplitudzie 12V. Im szersze impulsy, tym większe ciśnienie (chyba, albo na odwrót). Jeżeli ciśnienie jest wg sterownika silnika ok, to na kablu brązowo-fioletowym wystawia on masę do modułu wentylatorów i to powoduje załączenie sprzęgła sprężarki.
I teraz uwaga!!! Podanie masy na brązowo-fioletowy załącza sprężarkę na stałe - niezależnie czy czynnik jest w układzie czy ciśnienie przekracza 30 barów i czynnik wyfrunie nam zaraz z układu. Czujnik ciśnienia w układzie steruje tylko obrotami wiatraków, ale nie odłącza kompresora - na pewno nie przy braku czynnika (sprawdzone). Myślę że przy 30 barach będzie podobnie - jeszcze nie miałem tego czasu zasymulować. Póki co zbudowałem prosty układ który realizuje na przekaźnikach zabezpieczenie na minimum 4 bary oraz maks około 26-28 barów. Ale temat nie o tym...
U Ciebie Kolego najprawdopodobniej jest przerwa w obwodzie na którymś z 3 przewodów wyżej - lub winny jest moduł wentylatorów, jego wiązka, wtyk. Wskazania czujnika ciśnienia są ok. Jeżeli po załączeniu kompresora klimy wiatraki działają, to czujnik ciśnienia i jego obwód zostaw w spokoju.
Janusz
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 gru 2017, 14:21
- Imię: Radek
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
Ten element z rureczka to termostatyczny zawor rozprezny i nie ma nic wspólnego z czujnikiem oblodzenia
Jak wroce za kilka dni to podraze temat. Choc troche szkoda mi na to czasu. Juz caly dzien spedzilem przy tym. Najchetniej wsadzilbym jakis programowalny sterownik przemyslowy i rozwiazal sprawe w godzine. Ale temat mnie troche wciagnal.
Czy mozna jakis interfejsem podejzec czy do kompa dochodzi sygnal zalaczenia klimy?
Czy mozna jakis interfejsem podejzec czy do kompa dochodzi sygnal zalaczenia klimy?
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1162
- Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Pruszków
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Co masz na myśli?
Żądanie załączenia klimy to czarno-zielony kabel, +12V do masy jak sam doszedłeś. Na kablu brązowo-zielonym musi wchodzić do sterownika sygnał PWM. Niektóre multimetry mają pomiar częstotliwości i współczynnika wypełnienia
Żądanie załączenia klimy to czarno-zielony kabel, +12V do masy jak sam doszedłeś. Na kablu brązowo-zielonym musi wchodzić do sterownika sygnał PWM. Niektóre multimetry mają pomiar częstotliwości i współczynnika wypełnienia
Janusz
Chodziło mi o podłączenie się przez złącze diagnostyczne OBDII. Nie mam pojęcie czy w moim aucie można sprawdzić parametry klimy.
Co do PWM to mogę pożyczyć oscyloskop.
Co do PWM to mogę pożyczyć oscyloskop.
- Łysy_
- Debiutant
- Posty: 38
- Rejestracja: 19 lut 2018, 09:48
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Radom
- Auto: Opel Zafira A 1.8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
I mnie dopadł podobny problem. W sumie zaczęło się od tego, że ok. miesiąca temu przy wysokiej tempereturze powietrza i staniu w korku na klimie zapaliła się kontrolka chłodnicy. Zajrzałem pod maskę nie pracował wentylator od chłodnicy za to ten przy chłodnicy klimy chodził na max. obrotach. Gaszę auto wszystko wraca do normy. Taka sytuacja powtórzyła się jeszcze 2 razy. W sobotę natomiast klima po prostu sie nie załączyła. Wczoraj natomiast zaczęły się już totalne cyrki - klima raz się załącza raz nie na dodatek znów wyskoczył bląd od wiatraka chłodnicy. Byłem w serwisie klimy czynnik jest zmierzył napięcie na sprężarkę i raz jest raz go nie ma. Ma ktoś pomysł o co tu chodzi ? Tak czy siak w poniedziałek idzie do elektryka bo to ewidentnie usterka elektryczna na moje oko.