Ubytek płynu chłodniczego

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
ekmir
Mieszkaniec
Posty: 393
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:24
Lokalizacja: lubuskie
Model:

#271 Post autor: ekmir »

Powodzenia

radkow86

#272 Post autor: radkow86 »

witam mam podobny problem z płynem pod dywanikami. Dziś rano pojeździłem trochę po mieści i w pewnym momencie zaświecił mi się check że mam mało płynu w dodatku temp poszła w okolice 100 do tego zaczęło coś syczeć i klima trochę osłabła więc zjechałem pod blok odkręcam zbiornik wyrównawczy płynu a tam pusto więc lele płyn leje i leje i 5 litrów weszło no to czaszki w oczach gonę do domu siadam na kompa i czytam wcześniej sprawdziłem czy pod autem niema wycieków. Po małej lekturze ide sprawdzam okolice winu a tam powódź. Dodam jeszcze jeszcze że zauważyłem pewien obiaw mogący mieć wpływ na wywalenie tych oringów a mianowicie gdy silnik jest ciepły i chcę odkręcić korek od zbiornika wyrównawczego to wywala płyn ponadto w wężu prowadzącym do chłodnicy słychać "bulgotanie" , proszę o jakąś poradę bo sam już nie wiem za co się brać, dodam jeszcze, że temperatura jest lekko powyżej 90,

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#273 Post autor: chabretti »

radkow86 pisze:więc lele płyn leje i leje i 5 litrów weszło
Kolego to musiało gwałtownie nastąpić bo check zapalić się powinien jak z 0.5l płynu ubędzie.
Ale jak wszystko poszło w podłogę to coś z oringami lub nagrzewnicą musiało się coś stać.

radkow86

#274 Post autor: radkow86 »

tak było słychac nagle taki syk i trochę pary z nadmuchu, czy termostat może mieć coś do rzeszy??

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#275 Post autor: chabretti »

Jakby termostat był zacięty to miałbyś zimną chłodnice. Ale jak poszła para z nadmuchu to i tak musisz rozkręcać do nagrzewnicy bo coś tam nie wytrzymało.

radkow86

#276 Post autor: radkow86 »

no ale dlaczego teraz jak odkręcam ten zbiornik to poziom płynu podnoisi się na tyle że go wyrzuca dopiero po około 2 h można odkręcić normajnie i to " bulgotanie w wężach

Awatar użytkownika
chabretti
Zafiromaniak
Posty: 2248
Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
Auto: Volvo
Model: V70
Oznaczenie silnika: D5244T5
Kontakt:

#277 Post autor: chabretti »

Bo każda ciecz pod wpływem wzrostu temperatury zwiększa swą objętość i to jest naturalne (swoją drogą to uważaj żeby się nie poparzyć). Zostaw auto niech wystygnie dobrze (najlepiej do jutra). Odpal i obserwuj czy temperatura szybko rośnie i czy węże od chłodnicy i sama chłodnica się grzeje. Jak się nie grzeje to trzeba jeszcze do termostatu zajrzeć.

Skasowany użytkownik 6483

#278 Post autor: Skasowany użytkownik 6483 »

Być może masz walniety termostat w możliwie najgorszej wersji, czyli że sie nie otwiera. Zagotowała Ci sie wtedy woda w małym obiegu i wywaliło ciśnienie w najsłabszym miejscu czyli na oringach. Sprawdź sobie ten termostat ,żebyś póxniej drugi raz nie robił tego samego.. :/

radkow86

#279 Post autor: radkow86 »

Panowie przez ostatnie dni byłem u wielu mechaników każdy nawet nie zaglądną na nagrzewnice tylko podawał cena za robotę która wahała sie od 400 do 1500 (1500 chcieli w serwisie opel rzeszów) , więc dziś pojechałem do ostatniego i tam szef zawołał takiego młodego chłopaczka który położył się na podłodze w samochodzie poświecił na nagrzewnice i zauważył, że na jednym z węży ten zatrzask nie jest zapięty do końca założył go tak jak trzeba no i zapłaciłem 20 zł. Nie wiem czy to pomoże widać było że ktoś już wcześniej coś przy nagrzewnicy grzebał i może źle to założył miejmy nadzieję że będzie ok na chwilę obecną troche pojeździłem i płynu nie ubywa. Ponadto zmieniłem korek od zbiornik wyrównawczego i tu nasuwa się pytanie jaki macie kolor korka?? bo ja mam czarny i jest na nim logo GM a gość w sklepie dałby sobie rękę obciąć że są tylko żółte no i kupiłem żółty.

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#280 Post autor: Bodek »

Korek:

Numer katalogowy: 1304666
Nazwa części: POKRYWA
Cena netto*: 55,75
Cena brutto*: 68,57

Oryginalne są żółte:

Obrazek
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

radkow86

#281 Post autor: radkow86 »

ja kupiłem zamiennik za 10 zł bo innego nie miał gość w sklepie ciekawe czy będzie działal

venom

#282 Post autor: venom »

GOTI pisze:No u mnie po powodzi z nagrzewnicy (oringi poszły sie je...) doszła później maleńka powódź z niedrożnego odpływu z klimy - skończyło sie na wyciąganiu wykładziny bo nie dało rady tego suszyć.

Wszelkie info leci na bieżąco do Mirka także spokojnie opanujesz to powódź :ok:
Napisz mi na PW co trzeba wyciągnąć z wozu aby bezproblemowo wydostać dywan do suszenia.

Awatar użytkownika
GOTI
Zafiromaniak
Posty: 3401
Rejestracja: 30 paź 2012, 18:50
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Mysłowice / Stamford
Auto: Insignia
Model: ZA
Oznaczenie silnika: A18XER
Gender:
Kontakt:

#283 Post autor: GOTI »

venom pisze:Napisz mi na PW co trzeba wyciągnąć z wozu aby bezproblemowo wydostać dywan do suszenia.
Taka mini instrukcja poleciała także życze powodzenia :piwo:

Jakby ktoś miał problem z wyjęciem wykładziny to pisać na PW - chętnie pomoge ;)
Obrazek

PanRadzio

#284 Post autor: PanRadzio »

Witam

Mam taki problem że minimalnie ucieka mi płyn chłodniczy, znalazłem winowajcę i okazało się że wycieka spod gumowego króćca z cienką gumową rurką (jak patrzymy z góry to ona jest pionowa).
Te małe badziewie jest w całości gumowe, da się to jakoś uszczelnić, dokręcić czy pozostaje mi wymiana całego termostatu ?

Pozdrawiam
Radek

Keko

#285 Post autor: Keko »

jarecki69 pisze:Opisywana przez Ciebie sytuacja to raczej mi wygląda na walniętą uszczelkę pod głowicą. Ciśnienie z cylindrów wpycha Ci się do układu chłodzenia i stąd masz te bąble i wywalanie płynu zbiorniczkiem wyrównawczym. Można również sprawdzić jakimś przyrządem czy nie masz w zbiorniczku spalin bo wtedy na bank masz do wymiany uszczelkę. A czy błędy czujnika turbo i barometrycznego maja jakiś związek przyczynowo skutkowy to nie sądzę. Podskocz do fachmana który zna się na motorach od Opli to Ci na pewno zdiagnozuje dokładniej. Ja jednak stawiałbym na uszczelkę pod głowicą. Wszystko na to wskazuje..
Niestety muszę koledze przyznać rację , u mnie było dokładnie to samo , najpierw wymieniłem korek z nadzieją ,że to jego wina , póżniej zbiorniczek wyrównawczy , niestety to nie przyniosło efektów , zrobiliśmy próbę i okazało się ,że niestety uszczelka pod głowicą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”