Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji
Moderator: Sebu$
Ja byłem w sobotę z moją klimą i objawy podobne tylko się nie wyłączała jak u ciebie. Po podłączeniu do przyrządów diagnoza za wysokie ciśnienie na tzw wysokim stanie. Powinno być około 15 atm a ładowało do 25 atm. Objaw taki że wentylator startował od razu na drugim biegu i chłodnica od klimy strasznie się grzała. Dowiedziałem się że wentylator załącza się na podstawie ciśnienia w układzie więc u ciebie by się zgadzało a im cieplej tym ciśnienie większe w układzie. Prosty test jaki wykonał mechanik to jak załączy się drugi bieg to weź polej chłodnicę od klimy zimna wodą i zobacz czy po chwili zmniejszy bieg. jeżeli tak to u mnie diagnoza była taka wymiana czynnika i ponowne napełnienie spadek o 5 atm i czyszczenie chłodnicy z zewnątrz. Zakupiłem preparat do mycia silnika spryskałem chłodnice i po 10 min. mycie pod ciśnieniem. Zdziwiłem się sam bo wygląda jak nowa. Jeżeli to nie pomoże to muszę wymienić chłodnicę na nową. Na razie za krótko aby coś powiedzieć jakie to skutki odniosło ale klima działa.
witam wszystkich klubowiczów
mam problem z nawiewem wnętrza, działa tylko na 4-tym biegu
proszę o podpowiedż gdzie szukać przyczyny.podejrzewam opornik wiatraka ale nie wiem gdzie on się znajduje
mam problem z nawiewem wnętrza, działa tylko na 4-tym biegu
proszę o podpowiedż gdzie szukać przyczyny.podejrzewam opornik wiatraka ale nie wiem gdzie on się znajduje
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A pobierz to i będzie wiedział. OPORNIK WIATRAKAmilandros pisze:podejrzewam opornik wiatraka ale nie wiem gdzie on się znajduje
A co do oporu dmuchawy to jest ciężko do niego dojść ale nie niemożliwe szukaj
tu pod nazwą rezystor nawiewu http://www.tuxtux2.republika.pl/download.htm
Witam nie chcę zakładać nowego tematu więc dorzucę coś od siebie.Miałem to samo wentylatory na okrągło chodziły i brak klimy.Mechanicy doszukiwali się cudów a to czujnik klimy a to moduł sterowania wentylatorami wreszcie padnięta klima.Skorzystałem z porad kolegów i problem okazał się błahy.Zacząłem od wyciągnięcia modułu sterowania wentylatorami i wyczyszczenia go.W trakcie zabiegu odwinąłem izolacje przewodów bo było tam błotko i zobaczyłem dziwnie zgięty przewód.Okazało się że trzymał się na izolacji,rozciąłem złączyłem i klimka chodzi wentylatory też działają.Trzeba trochę cierpliwości i obyło się bez kasy.Przy okazji zrobiłem fotki modułu po rozebraniu,może się komu przyda to mogę wysłać.A tu jest link do fotki. http://imageshack.us/photo/my-images/600/dscn4350.jpg/kris77 pisze:Witaj Łukasz!
Mam ten sam problem! Po przekręceniu zapłonu po kilku sekundach załączają mi się wentylatory na 4-5 sekund, po czym wyłączają się na jakieś 2 sekundy. I proces powtarza się w kółko! Do tego co jakiś czas zapala się kontrolka chłodnicy z gwiazdką! Też tak miałeś??? Wczoraj odłączyłem czujnik ciśnienia klimatyzacji ale w dalszym ciągu wentylatory się załączały.
Napisz czy miałeś dokładnie tak samo!
Z góry dzieki!
Witam
Panowie czy któryś z Was przerabiał problem:
W Zośce mam 1 wentylator na chłodnicy, mam on 3 biegi którymi sterują właśnie oporniki sprężynowe. W naturze występują podobno tylko w kpl. z wentylatorem.
Może ktoś z Was już cos takiego przerabiał i wie jak zastąpić te oporniczki, bo u mnie totalnie się rozsypały.
Pozdrawiam
Panowie czy któryś z Was przerabiał problem:
W Zośce mam 1 wentylator na chłodnicy, mam on 3 biegi którymi sterują właśnie oporniki sprężynowe. W naturze występują podobno tylko w kpl. z wentylatorem.
Może ktoś z Was już cos takiego przerabiał i wie jak zastąpić te oporniczki, bo u mnie totalnie się rozsypały.
Pozdrawiam
Miałem to samo - jest to komplet z wentylatorem - wtyczka na 4PIN - bodajże fioletowa. Jest to Zafira po lifcie - trudno dostać wentylator z opornikiem i taką wtyczką. Mi się udało na allegro ale długo szukałem - możesz próbować przelutować z innej wtyczki. Do lutowania najlepsza jest zwykła cyna i posmarować pastą miedzianą do spawania rur instalacji wodnej miedzianej CO w mieszkaniach ze sklepów budowlanych.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Może ci to pomoże coś.LINKpietrek1979 pisze:Witam
Panowie czy któryś z Was przerabiał problem:
W Zośce mam 1 wentylator na chłodnicy, mam on 3 biegi którymi sterują właśnie oporniki sprężynowe. W naturze występują podobno tylko w kpl. z wentylatorem.
Może ktoś z Was już cos takiego przerabiał i wie jak zastąpić te oporniczki, bo u mnie totalnie się rozsypały.
Pozdrawiam
Po dłuższej przerwie uzupełniam informacje. Awarii uległa opornica wentylatora na chłodnicy klimatyzacji. Niestety nie do kupienia osobno więc trzeba kupić i wymienić wentylator. A może wie ktoś jaką oporność ma ta opornica? Ja w zeszłym roku mało jeździłem tym autem w lato więc problem odłożyłem a teraz szukam jakiejś używki bo wentylator oryginalny w ASO prawie 800 a zamiennik niecałe 500.
Później dopisze jeszcze parę informacji z dokładnej diagnostyki w ASO.
Później dopisze jeszcze parę informacji z dokładnej diagnostyki w ASO.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Robert27j, Widzę, że masz takie same objawy jak i ja.
Też wstępna diagnoza była opornica, niestety, nie trafna. Do dzisiaj nie wiem co jest przyczyną. Podłożyłem wentylator klimy (nowy) i problem pozostał. Zanim kupisz wentylator dokładnie sprawdź by nie wdawać się w koszta.
Przy okazji proszę o sprawdzoną informacje odnośnie wagi czynnika w układzie. Na wklejce pod maską z poprzedniego serwisu mam 650g, w programie u klimiarza też taka wartość widnieje, w internecie znalazłem jednak informacje odnośnie wagi 600g (klima Behr, chłodnica Delphi - oryginał wymieniany w zeszłym roku na wiosnę).
Też wstępna diagnoza była opornica, niestety, nie trafna. Do dzisiaj nie wiem co jest przyczyną. Podłożyłem wentylator klimy (nowy) i problem pozostał. Zanim kupisz wentylator dokładnie sprawdź by nie wdawać się w koszta.
Przy okazji proszę o sprawdzoną informacje odnośnie wagi czynnika w układzie. Na wklejce pod maską z poprzedniego serwisu mam 650g, w programie u klimiarza też taka wartość widnieje, w internecie znalazłem jednak informacje odnośnie wagi 600g (klima Behr, chłodnica Delphi - oryginał wymieniany w zeszłym roku na wiosnę).
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Ja mam tak.Jaymzarf pisze:Robert27j,Przy okazji proszę o sprawdzoną informacje odnośnie wagi czynnika w układzie. Na wklejce pod maską z poprzedniego serwisu mam 650g, w programie u klimiarza też taka wartość widnieje, w internecie znalazłem jednak informacje odnośnie wagi 600g (klima Behr, chłodnica Delphi - oryginał wymieniany w zeszłym roku na wiosnę).
Więc nie mam jak dokładniej sprawdzić. Najpierw byłem w warsztacie do którego zaprowadzam auto jak wiem co się dzieje i co trzeba zrobić, przy okazji kazałem sprawdzić od czego ta kontrolka klimy. Powiedzieli wentylator. Kiedy zrobiłem sobie interfejs diagnostyczny i sprawdziłem błędy w komputerze zdecydowałem że dam auto do ASO na porządną diagnostykę bo było ich ze cztery nie koniecznie związane z pojawiającą się kontrolką.
Tam mi zdiagnozowali nieszczelność interkulera, nieszczelność przewodu łączącego turbo i kolektor dolotowy, uszkodzony elektrozawór turbosprężarki i spaloną opornicę w wentylatorze.
Wentylator udało mi się kupić dziś za 230PLN w zaprzyjaźnionym warsztacie i zamierzam dziś wymienić. Jak tylko zrobi się cieplej dam znać o efektach.
Z innej beczki ma ktoś z was pełną wersję programu Tech 2 bo w moim nie działają elementy które mają pokazywać parametry online (interfejs podłączany do COM-a)
PS: Przed zamontowaniem sprawdzę jeszcze wartość rezystancji opornicy żeby na przyszłość można było jakiś zamiennik dorobić.
Pozdrawiam
Tam mi zdiagnozowali nieszczelność interkulera, nieszczelność przewodu łączącego turbo i kolektor dolotowy, uszkodzony elektrozawór turbosprężarki i spaloną opornicę w wentylatorze.
Wentylator udało mi się kupić dziś za 230PLN w zaprzyjaźnionym warsztacie i zamierzam dziś wymienić. Jak tylko zrobi się cieplej dam znać o efektach.
Z innej beczki ma ktoś z was pełną wersję programu Tech 2 bo w moim nie działają elementy które mają pokazywać parametry online (interfejs podłączany do COM-a)
PS: Przed zamontowaniem sprawdzę jeszcze wartość rezystancji opornicy żeby na przyszłość można było jakiś zamiennik dorobić.
Pozdrawiam
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Można i tak.
Porada z netu sprawdzona.Można połączyć równolegle 2 oporniki po 4,7 Ohm 50 W co daje opór 2,35 Ohm, ale za to w ten sposób ich łączna moc wzrosła do 100 W bo jednak sie grzeją,Usunąć dotychczasową, zawodną opornice i w jej miejsce,wspornik można zamontować wspomniane oporniki.Przy opornikach 2,35 Ohm wentylator łagodnie się kręci przy napięciu 4,5 V, mógłby trochê szybciej.No i zaoszczędziliśmy troche !!!!! kasy.
Albo inaczej kupić dwa po 3,3 Ohm, aby miały wypadkowy opór ok 1,6 Ohm.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Dziadek13, nie potrafię znaleźć tej drugiej białej naklejki - gdzie ona jest???.
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale mam tę krótszą chłodnicę klimy a z tego co widzę na naklejce, jest to układ z długą chłodnicą bez wentylatora (tak mi się wydaje).
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale mam tę krótszą chłodnicę klimy a z tego co widzę na naklejce, jest to układ z długą chłodnicą bez wentylatora (tak mi się wydaje).
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...