Ubytek płynu chłodniczego

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
boogoo

#31 Post autor: boogoo »

komura85 pisze:ja robię z 400km i muszę dolewać z litr płynu. Czy tak dużo może przez ten korek wylecieć??
Nie przez korek,tylko w wyniku niedziałającego korka wytwarza się nadmierne nadciśnienie,co skutkuje rozszczelnieniem układu w najsłabszym miejscu 8) .

kebul

#32 Post autor: kebul »

Przywiozłem moją Zafirkę z Niemiec i teraz nie wiem jaki ma płyn w chłodnicy. Samochód serwisowany był w autoryzowanej stacji Opla w Regen.
Jaki to może być płyn, ewentualnie jaki płyn mogę dolać?
Słyszałem, że Dynagel jest mieszalny z innymi płynami chłodniczymi.

ronal

#33 Post autor: ronal »

kebul pisze:Przywiozłem moją Zafirkę z Niemiec i teraz nie wiem jaki ma płyn w chłodnicy. Samochód serwisowany był w autoryzowanej stacji Opla w Regen.
Jaki to może być płyn, ewentualnie jaki płyn mogę dolać?
Słyszałem, że Dynagel jest mieszalny z innymi płynami chłodniczymi.
Trzeba dolać koncentratu firmy Febi i po kłopocie.Ale najpierw sprawdz czy masz czysty płyn w aucie.Koncentrat bardziej się opłaci.

darkp1

#34 Post autor: darkp1 »

I sprawdź u jakiegoś mechaniora do jakiej temperatury jest płyn (tzn przy jakiej ujemnej temperaturze następuje krystalizacja).

TUX

#35 Post autor: TUX »

darkp1 pisze:I sprawdź u jakiegoś mechaniora
szybciej sciągnąć trochę i do zamrażalnika :)

kris

#36 Post autor: kris »

litr płynu na 400km to powinieneś pływać w kabinie jakby wszystko szło przez o-ringi nagrzewnicy.

komura85

#37 Post autor: komura85 »

Gdzie sie znajduje ten VIN??

komura85

#38 Post autor: komura85 »

kris pisze:litr płynu na 400km to powinieneś pływać w kabinie jakby wszystko szło przez o-ringi nagrzewnicy.
A czy ten oring ma cos wspolnego z ogrzewaniem kabiny, bo jak jade i jest silnik rozgrzany to czasem jeci goracze powietrze a czasem zimne .

darkp1

#39 Post autor: darkp1 »

TUX pisze: szybciej sciągnąć trochę i do zamrażalnika :)
No też można, z tym że wtedy wynik wyjdzie orientacyjny, a tak jest dokładny ;)

kris

#40 Post autor: kris »

zasadniczo efektywność ogrzewania powinna spaść. Ja u siebie jakoś tego nie zauważyłem. Ale przy takich ubytkach to możliwe - z tym że nie powinno być tak, że raz zimne raz ciepłe

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#41 Post autor: MieHor »

Kolego komura85, nr VIN jest w podłodze pod nogami pasażera z przodu przy progu - musisz podnieść wykładzinę i zobaczysz taką plastikową pokrywkę, którą trzeba odsłonić.
Natomiast oring jest elementem instalacji ogrzewania kabiny.

komura85

#42 Post autor: komura85 »

Mam rozgrzany silnik i stoje to jak silnik pracuje na obrotach 1tys to leci zimnie przygazuje do 2,1tys to zaczyna leciec cieple co moze byc przyczyna.

darkp1

#43 Post autor: darkp1 »

Kolego komura85, załóż swój temat...

TUX

#44 Post autor: TUX »

jak płyn orientacyjnie zgęstnieje w zamrażalniku to dokładnie wiadomo, że płyn do wymiany :)

boogoo

#45 Post autor: boogoo »

Proste.Przy wyższych obrotach pompa wody wytwarza szybszy przepływ,by schładzac silnik.A przy okazji nagrzac kabinę.U ciebie układ jest nieszczelny,bo po podniesieniu ciśnienia płyn zaczyna krążyc przez nagrzewnicę. 8)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”