Błędy układu chłodzenia, kontrolka, problemy - porady

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
xmati

#31 Post autor: xmati »

2003 r ten model z pompą PSG16
niby nic jej nie dolega, samochód jeździ normalnie, ale jak jest zimny i ruszam to między 2,5 a 3 tyś obrotów jest takie przyduszenie, jakby brakowało paliwa, a po rozgrzaniu w granicach 50st jest już ok..

wodzo

#32 Post autor: wodzo »

znajomemu w zafirze A 1,6 16V ciągle załączają się wentylatory nawet na zimnym silniku, po podpięciu pod kompa wyświetliło się 2 błędy:
00166 - Obieg prądowy temperatury płynu chłodzącego silnika - za mocne wejście
00164 - Nieprawidłowy sygnał temperatury cieczy chłodzącej silnika
Domyślam się że ten drugi błąd to chyba czyjnik temperatury płynu chłodzącego tylko gdzie on jest? Wyczytałem na forum, że jest dwa jeden wkręcany gdzieś w głowicy, a drugi w termostacie?
Natomiast na temat tego pierwszego błędu nic nie znalazłem.
Czy ktoś z Was spotkał się z taką sytuacją?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#33 Post autor: Harry200 »

Ten pierwszy błąd jest scisle powiazany z drugim,uszkodzenie czujnika temperatury albo zwarcie przewodow ze sobą,mialem to kiedys w Omedze i po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy.

Awatar użytkownika
alpi666
Bywalec
Posty: 115
Rejestracja: 02 sty 2009, 14:32
Lokalizacja: Jasło
Model:

#34 Post autor: alpi666 »

moze cos z masa ? ja miałem podobny problem
Turbo żyje :--) Turbo pije :--(

Awatar użytkownika
zibek99
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 15 kwie 2010, 10:24
Imię: Zbyszek
Lokalizacja: Legnica
Auto: Opel Zafira A 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#35 Post autor: zibek99 »

witam
Załączała mi się kontrolka od układu chłodzenia jak miałem uszkodzony wentylatorek chłodnicy klimatyzacji - po wymianie wentylatora problem zniknął. Nadmieniam, że problem był tylko przy włączonej klimatyzacji.

1wiatr

#36 Post autor: 1wiatr »

W moim aucie jest tylko jeden wentylator przy chłodnicy- (silnik 1,6 benz) czy w innych Zafirach są dwa? osobny do klimy i osobny do układu chłodzenia.?

tomekuza

#37 Post autor: tomekuza »

No raczej muszą być dwa, u mnie tak jest ciężko zeby jeden służył i do klimy i do chłodnicy :/

Furmaga

#38 Post autor: Furmaga »

To i ja podepnę się pod temat również włączają mi się wentylatory w niekontrolowany sposób nawet na zimnym silniku, podpiąłem pod komputer i wyskoczyło coś takiego:
w silniku:
P1540 - Ciśnienie systemu klimatyzacji, niewłaściwy sygnał

w układzie chłodzenia:
00005 - Czujnik ciśnienia systemu klimatyzacji, za silne wejście (przewód sygnalizacyjny)
00039 - Czujnik ciśnienia systemu klimatyzacji, za słabe wejście źródła napięcia

zauważyłem też, że teraz nie chłodzi a jeszcze tydzień temu klima działała :cry:
Co to może być?

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#39 Post autor: MieHor »

Błędy wskazują na brak czynnika chłodzącego, nastąpił jego ubytek poza wymagane ciśnienie - podjedź do zakładu zajmującego się klimą w samochodach, niech sprawdzą ciśnienie i ewentualnie doładują do wymaganego stanu, ponadto niech sprawdzą szczelność układu, bo może okazać się, że którędyś ucieka czynnik

wodzo

#40 Post autor: wodzo »

MieHor pisze:Błędy wskazują na brak czynnika chłodzącego, nastąpił jego ubytek poza wymagane ciśnienie
Wydaje mi się, że nie chodzi o ilość czynnika, ostatnio jak miałem nieszczelność w układzie klimatyzacji i klima nie działała to wyświetlał błąd:
P0530 - Czujnik ciśnienia klimatyzacji - mała wartość na wejściu
Po wymianie skraplacza i napełnieniu wszystko jest ok.
A te powyższe błędy wskazują chyba na sprawy elektryki może sam czujnik ciśnienia walnięty.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#41 Post autor: MieHor »

Tak czy inaczej czeka kolegę wizyta w warsztacie klimatyzacyjnym

1wiatr

#42 Post autor: 1wiatr »

Być może ze ilość wentylatorów zależna jest od rodzaju klimy- u mnie jest uproszczona manualna.

rafknaf

#43 Post autor: rafknaf »

Witam
Dzisiaj pojawił się u mnie problem. Rano jechałem do pracy i zostawiłem samochód na słoneczku na 7 godzin. Kiedy wracałem do domu zapaliła mi się żółta kontrolka z wentylatorkiem w środku i temperatura zaczęła bardzo szybko się podnosić. W ciągu około 5 minut od ruszenia doszła do ponad 90 stopni. Nie przekroczyła 100 stopni, ale nie wiele jej brakowało.
Co się mogło stać ?

sQcha

#44 Post autor: sQcha »

Sprawdziłeś poziom płynu chłodniczego? Sprawdź też czy wiatrak się kręci na chłodnicy. Ja bym stawiał jednak na rozszczelnienie układu chłodzącego.

rafknaf

#45 Post autor: rafknaf »

Czyli sam i tak nic nie wymyślę...
Wizyta w warsztacie mnie czeka :/ ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”