[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
a jutro spróbuj po zapaleniu samochodu przekręcić temp nawiewu na zimne a dopiero po 3-4 km przełącz na ciepłe może to pomorze? u mnie działa a mam do pracy 10km i w połowie trasy już mam ciepło. wtedy silnik nie oddaje całego ciepła jakie wytwarza i tym samym szybciej się nagrzewa, a jak dajesz ciepło na maxa od początku to cała temp silnika leci prosto do kabiny i dłużej to trwaqba1970 pisze:witam. ja mam cały czas zimno, po przejechaniu 10km wskaźnik temperatury nawet nie dygnie a z nawiewu leci letnie powietrze. zapewne po nastepnych 10km zrobi się ciepło ale nie o to chodzi prawda. dzieciaki marzną w drodze do przedszkola.
Witam serdecznie mam pytanie w mojej zofi 2.0 DTI prawdopodobnie padł termostat
i potrzeba mi rady czy mam wymienić sam wkład czy cały termostat bo tak naprawde to sie nie znam na tym sam wkład kosztuje 30 zł a cały termostat w obudowie kosztuje 150 zł i nie wiem co mam teraz zrobic jak ktos już to robił bardzo bym prosił o jakąś podpowiedz.
Z góry bardzo dziękuje ipozdrawiam Grzegorz.
i potrzeba mi rady czy mam wymienić sam wkład czy cały termostat bo tak naprawde to sie nie znam na tym sam wkład kosztuje 30 zł a cały termostat w obudowie kosztuje 150 zł i nie wiem co mam teraz zrobic jak ktos już to robił bardzo bym prosił o jakąś podpowiedz.
Z góry bardzo dziękuje ipozdrawiam Grzegorz.
-
- Bywalec
- Posty: 112
- Rejestracja: 24 lip 2010, 21:54
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Tychy
- Auto: Zafira B 1.8
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
A ja mam taki proble po pierwsze długo się nagrzewa, po drugie jak już się nagrzeje włączam pokrętło na czerwone pole robi sie fajnie ciepło w autku ale na wskaźniku temperatura spada dużo poniżej 80 stopni, i też zauważyłem że jak jade spokojnie stałą prędkością tak np. 60 km/h to wskaźnik tez ma problem dobić do 90 a wręcz nawet jak jest rozgrzany to nie trzyma,a jak stoje na światłach to temp. rośnie, ruszam jade dłużej i juz temp. opada. Przypuszczam, że to termostat nie trzyma i czeka mnie wymiana czy tak???
Pompa wody wymieniona wraz z rozrządem w sierpinu tego roku.
Pompa wody wymieniona wraz z rozrządem w sierpinu tego roku.
Zgodzę się z kolegą vojti, Też miałem problem z dogrzaniem. Na trasie wskazówka leżała cały czas, na mieście różnie, ale nigdy powyżej 80 stopni.
Kupiłem oryginalny GM (behr). Jak zdemontowałem stary to zwariowałem. Wyglądał jak nowy, nawet pomyślałem, że źle zdiagnozowałem problem (i 200 pln w plecy).
Po wymianie na nowy wszystko cacy. Dogrzewa się do 90 stopni w jakieś 8 minut. Wskazówka stoi idealnie w pionie, nie ma żadnych większych wachnięć.
Wychodzi na to, że stary się za szybko otwierał.
Kupiłem oryginalny GM (behr). Jak zdemontowałem stary to zwariowałem. Wyglądał jak nowy, nawet pomyślałem, że źle zdiagnozowałem problem (i 200 pln w plecy).
Po wymianie na nowy wszystko cacy. Dogrzewa się do 90 stopni w jakieś 8 minut. Wskazówka stoi idealnie w pionie, nie ma żadnych większych wachnięć.
Wychodzi na to, że stary się za szybko otwierał.
Witam,
Mam problem, strasznie długo i powoli nagrzewa mi się zafirka, jest do 2.0 diesel. jak na diesla to po 2km powinno się ciepło robić w aucie. nie wiem co może być przyczyną? moze wszystkie tak mają?
Pozdrawiam
Mam problem, strasznie długo i powoli nagrzewa mi się zafirka, jest do 2.0 diesel. jak na diesla to po 2km powinno się ciepło robić w aucie. nie wiem co może być przyczyną? moze wszystkie tak mają?
Pozdrawiam