[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Anony Mous

#316 Post autor: Anony Mous »

qba1970 pisze:byłem w sklepie z częściami i tam mi powiedziano iż do mojej zafirki nie ma wkładu ino cały termostat, coś około 120zł. czy to możliwe? (oczywiście nie chodzi mi o cene ;))
Jest wkład. Popatrz na allegro, jest tego cała masa.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#317 Post autor: Harry200 »

Wkłady oczywiscie są do Zafiry ale trzeba zobaczyć jak wyglada obudowa w miejscu styku z termostatem,jak ma wżery to będzie mały pożytek z wymienionego wkładu,płyn przy zamkniętym termostacie i tak sie będzie przedostawał...

olaf-g

#318 Post autor: olaf-g »

Witam,

Mam probem z moją Zafirką 2.2 DTI otóż jadę nią ponad 15 km, podaje ciepłe powietrze ale kontrolka temp. ciągle pokazuje że silnik zimny. Co ciekawe większość czasu jadę w korku więc powinien się nagrzać a tu nie. Dopiero jak się rozpędzę i przegazuję na szybszych biegach to zaczyna iść do góry. W powrocie do domu sprawdziłem przewody, też zimne.

czy to termostat czy czujnik?

Olaf

Mihó

#319 Post autor: Mihó »

Odpal zimny silnik na postoju i patrz, czy przewody przy chłodnicy się nagrzewają od razu. Jeśli tak, to termostat.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#320 Post autor: Harry200 »

To jest urok Zafirek z silnikami diesla,u mnie jak jade w korku to temperatura spada na wskażniku prawie do zera a jak można pogonić to zaraz wzrasta,z tego co napisałeś przewody do chłodnicy masz zimne więc termostat jest ok.

RAFI-71

#321 Post autor: RAFI-71 »

Witam!!!
Koledzy ostatnio jadąc w dłuższą trasę zauważyłem że bardzo słabo leci ciepłe powietrze. Temperatura wskazywała 45 stopni także ledwie przełączyło na gaz. Czy w tym wypadku mogę jeździć do wiosny, czy lepiej wymieniać termostat od razu ?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#322 Post autor: Harry200 »

Nie jest dużo roboty z wymianą termostatu ewentualnie wkładu więc niema sensu czekać do wiosny.Oprócz komfortu ciepłego wnętrza będzie mniejsze zużycie silnika i paliwa..

vojti

#323 Post autor: vojti »

H,Łajszczak pisze:Nie jest dużo roboty z wymianą termostatu ewentualnie wkładu więc niema sensu czekać do wiosny.Oprócz komfortu ciepłego wnętrza będzie mniejsze zużycie silnika i paliwa..
Potwierdzam bo sam przewałkowałem.

RAFI-71

#324 Post autor: RAFI-71 »

To biorę się od rana za szukaniem i wymianą termostatu. Dzięki w wszystkiego dobrego w nowym roku 2011

Seba1531

#325 Post autor: Seba1531 »

Witam,

Droszy klubowicze, mam do was takie pytanie a mianowicie w mojej zafirze 2.0 DTI 04r jest problem z grzaniem jak temp spadnie ponizej 0'C to wskaznik temp nie podnosi sie w aucie leci tylko letnie powietrze, dosc dlugo sie nagrzewa, a jesli temp jest powyzej 0 to jest ok wskaznik pokazuje normalnie temp i leci gorace powietrze... Co moze byc przyczyna?

gwizdenson

#326 Post autor: gwizdenson »

Użyj wyszukiwarki ,ten temat jest wałkowany do oporu

Seba1531

#327 Post autor: Seba1531 »

byc moze nie potrafie poszukac tego tematu... nic nie moge znalezc


Seba1531

#329 Post autor: Seba1531 »

kloedzy a wszytskie DTI mialy czujniki w obudowie?

[ Dodano: Sro Gru 29, 2010 12:51 ]
mam na oku ten http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 43119.html

Sajmon28

#330 Post autor: Sajmon28 »

Witam
Przerabiam właśnie problem z kiepskim ogrzewaniem w aucie. Pierwsze co sprawdziłem i wymieniłem to termostat wraz z obudową. Efekt przy mrozach -10 jest taki, że jak już "złapie" temperaturę 90 st. to ją dzielnie trzyma cały czas. zakłądam więc, że termostat spełnia swoją rolę jak należy. I co z tego jak w środku jest zimno. Z nadmuchów leci lekko ciepławe powietrze do tego stopnia, że po przejechaniu 90 km poprostu zmarzłem. Obstawiałem więc na nie otwierającą się klapkę z ciepłym nadmuchem. Po wyjęciu plastyku koło nóg pasażera okazałó się, że cięgno pracuje jak należy i słychać pracę klapki podczas zmiany ustawień zimne-ciepłe. Wyczytałem gdzieś, że istnieje coś takiego jak zawór w nagrzenicy, który "puszcza" ciepłe powietrze przez nagrzewnicę. Być może p tp chodzi, ponieważ zauważyłem, że po przekręceniu zapłonu słychać z okolicy nagrzewnicy jakieś tyrkotanie (jakby coś przeskakiwało nieustannie). Proszę o Wasze spostrzeżenia i sugestie zanim "zejdę" np. na zapalenie płuc :)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”