Kolego ja też kupiłem cały termostat i nic nie dało,sprawdziłem termostat trzyma,jednak silnik przy wolnej jezdzie(70)słabo śię nagrzewa.salas pisze:Witamolo018 pisze:Witam ,proszę o opinie na temat tego termostatu który jest wraz z obudową firmy VERNET.
http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 70303.html
Kupiłem sam wkład i nic nie dał,nawiasem mówiąc to konstruktor obudowy termostatu chyba był po imprezie albo na prochach ,planując gniazdo w którym ma znajdować się termostat z płaską powierzchnią przylegającą zostawia rant w obudowie o około 1mm i spodziewa się szczelności??? ,chyba że to jest celowa konstrukcja wymuszająca dodatkowe koszty.Gniazdo termostatu ma kształt kolisty a termostat ma praktycznie prostą główkę ,naprawdę brawo dla pana inżyniera z opla
Ten rant o którym piszesz to oznaka zniszczonej obudowy. Zniszczona obudowa nie zadziała już z żadnym termostatem, nawet "grzybkowym". Jedynie zakup nowego zestawu ( wkład + obudowa) daje szanse na komfortowe grzanie . Miałem problem z grzaniem w aucie i między innymi po wymianie termostatu znikł problem niedogrzanego silnika oraz braku ciepla w aucie.
Teraz wskazówka rusza po 2 km a po 5 km lepiej nie przesadzać z pokrętłem temperatury nawet przy -15.
Pozdrawiam
[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
Dziś zrobiłem mały test. Pojechałem zatankować (ok 2 km) i pojechałem jakieś 5 km dłuższą drogą do domu. Wskazówka może ruszyła się na jakieś 2 mm ale nawet nie doszła do pierwszej kreski. Sprawdziłem wąż i był dość ciepły i wątpię aby nagrzał się od silnika, raczej przez płyn. Jutro jadę w małą trasę (ok 25 km w jedną stronę) i sprawdzę jak będzie reagował wskaźnik.
Jakieś 3 tyg. temu robiłem trasę 250 km i wskazówka dochodziła do max. 80 stopni i często wracała niżej. Jak było ok 80 stopni to jakoś w środku grzało jak spadała było już gorzej. Jeszcze w żadnym samochodzie nie namachałem się tak pokrętłem ogrzewania jak w zosi
Chyba mnie też czeka wymiana termostatu. Jak narazie spróbuję z wkładem. Jutro przy okazji będę obok ASO i zapytam po ile oni mają wkłady.
Jakieś 3 tyg. temu robiłem trasę 250 km i wskazówka dochodziła do max. 80 stopni i często wracała niżej. Jak było ok 80 stopni to jakoś w środku grzało jak spadała było już gorzej. Jeszcze w żadnym samochodzie nie namachałem się tak pokrętłem ogrzewania jak w zosi
Chyba mnie też czeka wymiana termostatu. Jak narazie spróbuję z wkładem. Jutro przy okazji będę obok ASO i zapytam po ile oni mają wkłady.
Kolgo to nie jest sprawa termostatu ale budowy całego obiegu w oplu zefirce,taka wada konstrukcji w dti,nagrzewnica+obieg w silniku szybko wychładza płyn po włączeniu nadmuchu,przy wolnych obrotach silnika 2000,jeżli obroty na czwartym biegu wynoszą 2500 włączyła się turbinka i temperatura rośnie .celius pisze:Dziś zrobiłem mały test. Pojechałem zatankować (ok 2 km) i pojechałem jakieś 5 km dłuższą drogą do domu. Wskazówka może ruszyła się na jakieś 2 mm ale nawet nie doszła do pierwszej kreski. Sprawdziłem wąż i był dość ciepły i wątpię aby nagrzał się od silnika, raczej przez płyn. Jutro jadę w małą trasę (ok 25 km w jedną stronę) i sprawdzę jak będzie reagował wskaźnik.
Jakieś 3 tyg. temu robiłem trasę 250 km i wskazówka dochodziła do max. 80 stopni i często wracała niżej. Jak było ok 80 stopni to jakoś w środku grzało jak spadała było już gorzej. Jeszcze w żadnym samochodzie nie namachałem się tak pokrętłem ogrzewania jak w zosi
Chyba mnie też czeka wymiana termostatu. Jak narazie spróbuję z wkładem. Jutro przy okazji będę obok ASO i zapytam po ile oni mają wkłady.
Turbo to chyba przy ok 1700 się włącza, w każdym razie tak pamiętam z parametrów. Zresztą czuć jak od tych obrotów dostaje kopa (o ile można tak napisać przy DTLu )Andrzej13 pisze: 2500 włączyła się turbinka i temperatura rośnie .
Ja miałem nadmuch na 1 lub czasami 2 a ogrzewanie albo tak w połowie (koniec niebieskiego, początek czerwonego) lub lekko na czerwonym. Na maxa jeszcze nigdy nie miałem.
ASO nie przewiduje wymiany samego wkładu. Termostat sprzedawany jest w całości. Oryginalny Behr kosztował mnie 250 pln.
Jak zdemontowałem stary to byłem w lekkim szoku bo wyglądał jak nowy. Nawet pomyślałem, że niepotrzebnie kupowałem. Po wymianie wszystko jest git. Nagrzewa się w 5 - 7 minut i wskazówka stoi w pionie cały czas.
Ale ja mam benzynkę .
Jak zdemontowałem stary to byłem w lekkim szoku bo wyglądał jak nowy. Nawet pomyślałem, że niepotrzebnie kupowałem. Po wymianie wszystko jest git. Nagrzewa się w 5 - 7 minut i wskazówka stoi w pionie cały czas.
Ale ja mam benzynkę .
Racja. Drogo mają. Za filtr paliwa krzyknęli 61 zł z za filtr oleju 41 zł U znajomego w sklepie mam oba za 44 złmarwisn pisze:ASO nie przewiduje wymiany samego wkładu. Termostat sprzedawany jest w całości. Oryginalny Behr kosztował mnie 250 pln.
Jak zdemontowałem stary to byłem w lekkim szoku bo wyglądał jak nowy. Nawet pomyślałem, że niepotrzebnie kupowałem. Po wymianie wszystko jest git. Nagrzewa się w 5 - 7 minut i wskazówka stoi w pionie cały czas.
Ale ja mam benzynkę .
Benzynka to co innego. Diesel ma swoje fochy i dziś wyszło mi na trasie 25 km że jak ogrzewanie na full to wskazówka wylądowała w połowie międz kreską a 80 stopniami (chyba kreska to 70 stopni). Jak zmniejszyłem ogrzewanie tak że pokrętło było poziomo to dochodziło lekko do 80 stopni. Temp. na dworze -15 stopni.
Sam już nie wiem co o tym myśleć.
Zauważyłem jeszcze ciekawą rzecz. Z kratek leci powietrze ale gdzieś leci powietrze zimne bo czuć to lekko jak mam lewą ręką na godz. 9
Ostatnio zmieniony 21 lut 2011, 13:11 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam ja zamontowałem ten http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 70303.html i jest o niebo lepiej po około 8kilm jest 87 około i się utrzymuje,na postoju też .
O ciekawa opcja cena w miarę. Muszę teraz kasę załatwićolo018 pisze:Witam ja zamontowałem ten http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 70303.html i jest o niebo lepiej po około 8kilm jest 87 około i się utrzymuje,na postoju też .
A te 87 stopni to masz przy jakim ustawieniu pokrętła temp i nawiewu ??
Witam,mam pytanko po jakim czasie lub km wskaznik temperatury powinna sie podniesc minimum dla Zoski 2002r silnik 2200 diesel w zimie Z gory dziekuje i pozdrawiam
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
U mnie (przy -10) po około 7 km (postój przed przedszkolem) wskazówka zaczyna się odrywać od "zera" po następnych 6 km dochodzi dokładnie do 80 stopni. W moim przypadku to delikatna jazda w granicach 2000 obrotów i temperatura na klimatroniku ustawiona na 18.
Jadąc "bardziej" sportowo - znaczy się, nie używając 5 biegu i jazda około 90 km/h to przy pracy mam już ponad 80 stopni.
Ale wystarczy od początku jazdy ustawić klimatronik na 19 stopni lub więcej i niestety, dopiero pod firmą wskazówka dojdzie góra do 70 stopni.
pozdrawiam
Jadąc "bardziej" sportowo - znaczy się, nie używając 5 biegu i jazda około 90 km/h to przy pracy mam już ponad 80 stopni.
Ale wystarczy od początku jazdy ustawić klimatronik na 19 stopni lub więcej i niestety, dopiero pod firmą wskazówka dojdzie góra do 70 stopni.
pozdrawiam