[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#361 Post autor: Jaymzarf »

Wtrącę małe OT do tematu, ale w temacie.

Kontaktowałem się z pierwszym właścicielem obecnie mojej Zosi i przy okazji dopytywałem się o temperaturę. Pierwszy raz miał kłopoty z termostatem w drugim roku po zakupie i na gwarancji mu wymienili termostat (wpis w KS, przebieg 64kkm). Nastąpiła poprawa ale jeszcze nie było to zadowalające i po 2 tygodniach sam wkład ponownie wymienili bo zamontowany wcześniej podobno był na cieplejsze kraje przystosowany (szybciej się otwierał). Objawy właśnie takie jak opisywane. Kolejna wymiana termostatu w aucie miała miejsce już w Polsce przy przebiegu 135.700 km (również obudowa i wkład, wymiana w ASO Opel)
W pierwszym roku (auto kupione w listopadzie) silnik dochodził do temperatury wg właściciela już po około 3-4km spokojnej miejskiej jazdy (starszy Pan w kapeluszu) i nigdy nie spadła temperatura poniżej 85 stopni, nawet przy dużym grzaniu wnętrza i temperaturze poniżej -15 na zewnątrz. Po wymianie na gwarancji wszystko powróciło do normy.
W przyszłym tygodniu jadę do ASO Opla i tam jest taki obeznany i chętny do rozmów mechanik z długim stażem. Może będzie wiedział jak się sprawnie do tego tematu zabrać i jak dokładnie powinno się zachowywać grzanie w tym silniku.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

zieluch82

#362 Post autor: zieluch82 »

Witam,
mam podobny problem jak co niektórzy koledzy, a mianowicie co jest dziwne to z wydostaje się ciepłe powietrze dość szybko , po kilku minutach, natomiast wskazówka temp. silnika ani drgnie.... średnio zaczyna się podnosić po 12-15 km, a zaznaczam ze wymienilem caly termostat.... pierwszego dnia po wymianie grzala super, chwila moment i bylo 85 stopni, drugiego dnia juz wrocilo do noirmy.... o co w tym wszystkim chodzi? zaznaczam ze w tym roku wymienilem termostat juz 2 razy
za pierwszym razem bylo tak samo, silnik grzał pierwszego dnia, pozniej juz nic....
pozdrawiam

olo018

#363 Post autor: olo018 »

celius pisze:
olo018 pisze:Witam ja zamontowałem ten http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 70303.html i jest o niebo lepiej po około 8kilm jest 87 około i się utrzymuje,na postoju też .
O ciekawa opcja :) cena w miarę. Muszę teraz kasę załatwić :)

A te 87 stopni to masz przy jakim ustawieniu pokrętła temp i nawiewu ??
Witam ,mam klimę elektroniczną i w mrozy oraz chłodne dni ustawiam obieg wew i temperaturę na 19" a nawiew na 2 3 kreski, i ciepłe powietrze leci po około 1,5 kilom ,po osiągnięciu około 85" wył obieg wewnętrzny .

krzysiek82

#364 Post autor: krzysiek82 »

witajcie
mam następujący problem i nie wiem czy to domena opli czy po prostu zwalony termostat. Podczas normalnej jazdy wskazówka praktycznie nigdy nie dochodzi do połowy skali zatrzymuje się jakieś 6mm przed połową, natomiast w korkach potrafi wskoczyć jakieś 5mm poza połowę. Włączający wentylator zbija trochę temperaturę ale nie do połowy skali obecnie pomagam sobie włączeniem ogrzewania. Czy to czas na termostat? Bo do tych 70-80c dochodzi bardzo szybko (ok 3km) więc chyba mało prawdopodobne żeby był cały czas na dużym obiegu.

gwizdenson

#365 Post autor: gwizdenson »

Krzysiek,takie objawy to chyba pewny termostat,zrobi się cieplej to nie dasz rady jeździć bez gotowania.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#366 Post autor: Harry200 »

Termostat może być uszkodzony w pozycji lekko otwartej,dlatego jak złapie temperaturę to nie może się otworzyć na pełny obieg,tak jak napisał gwizdenson jak będzie cieplej możesz sobie zagotować samochód,najlepszym sposobem jest wyjąć wkład i pojeździć bez,zobaczysz wtedy,jak będzie tak samo się grzał to może być coś z pompą ..

krzysiek82

#367 Post autor: krzysiek82 »

H,Łajszczak pisze:najlepszym sposobem jest wyjąć wkład i pojeździć bez,zobaczysz wtedy,jak będzie tak samo się grzał to może być coś z pompą ..
Pompa wody wraz z całym rozrządem jest nowa więc to nie będzie raczej ten trop. Pozostaje mi kupić wkład termostatu lub cały termostat.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#368 Post autor: Dek »

krzysiek82 pisze:... Pozostaje mi kupić wkład termostatu lub cały termostat.
Kupuj cały termostat bo jest duże prawdopodobieństwo, że wkład nie będzie "szczelnie" trzymał.

Ja niestety należę do grona tych co chcieli zaoszczędzić a w końcowym efekcie przepłacili.

Wkład owszem trzymał ale nie do końca to i dizelek przydługawo się nagrzewał, a jak wymieniłem kompletny to o niebo lepiej.

Nie wiem czy masz PB czy ON. W przypadku benzynowych silników nieszczelność wymienionego samego wkłady nie jest tak widoczna jak w (niedogrzewającym się ) Dizlu.

Wg mnie jak już zdecydujesz się na wymianę to tylko kompletny termostat..

pozdrawiam

krzysiek82

#369 Post autor: krzysiek82 »

Dek pisze:Nie wiem czy masz PB czy ON. W przypadku benzynowych silników nieszczelność wymienionego samego wkłady nie jest tak widoczna jak w (niedogrzewającym się ) Dizlu.
mam zagazowaną benzynę, ale zdecyduje się jednak na cały termostat ori kosztuje ok 250zł więc nie ma się co wygłupiać z jakimiś zamiennikami czy samym wkładem.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#370 Post autor: Harry200 »

Ale ja proponowałbym jednak zrobić najpierw próbę z wyjętym wkładem termostatu,może być jeszcze parę problemów wywołujących efekt przegrzewania..

zawisza

#371 Post autor: zawisza »

od tygodnia borykam się z tym samym problemem,auto posiadam już trzeci rok,przez ostatnie dwa lata,a mianowicie przed zimą co rok wymieniałem termostat,sam wkład i wszystko było ok w tym roku postanowiłem nie wymieniać i stworzył się probem tak jak u ciebie więc wymień wkład i nalerzy obserwować wskażnik temperatury

vojti

#372 Post autor: vojti »

zawisza pisze:od tygodnia borykam się z tym samym problemem,auto posiadam już trzeci rok,przez ostatnie dwa lata,a mianowicie przed zimą co rok wymieniałem termostat,sam wkład i wszystko było ok w tym roku postanowiłem nie wymieniać i stworzył się probem tak jak u ciebie więc wymień wkład i nalerzy obserwować wskażnik temperatury
Nie wiem, ile kosztuje sam wkład ale ,myślę, że trzy razy go kupując już poniosłeś większe koszty, niż kupując cały termostat (dodaj potrójny stracony czas w warsztacie) . Wymieniałem to urządzenie w trzech moich autach ale tylko raz i działało bez zarzutu.

Anony Mous

#373 Post autor: Anony Mous »

Dziś podłączyłem Zochę do OC i przy okazji sprawdziłem jaką temp. ma płyn. I szok !! Płyn miał 90 stopni a wskaźnik pokazywał ok 83. A ja chciałem termostat wymieniać bo wskazówka dochodziła do max 85 stopni :shock:

Przy okazji: wie może ktoś jak skalibrować OC wskaźnik temp. w zegarach ??

twardypt91
Mieszkaniec
Posty: 479
Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
Lokalizacja: Kraków
Model:

#374 Post autor: twardypt91 »

Czy poniższy opis może sugerować chorobę termostatu:
- wskazówka temperatury ożywa po przejechaniu około 5 km
- jeszcze nigdy nie wskazywała temperatury 90*, nawet podczas jazdy w upalne dni
- maksymalne wskazanie temperatury to 86 *

Jeśli tak to czy istnieje jakieś zagrożenie w związku z planowaną wyprawą nad morze?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto :driver:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#375 Post autor: Dziadek13 »

Widze że nad morze masz więcej niż 5 km czyli będzie dobrze.Ja też tak mam i miałem od zakupu i po wymianie termostatu też tak mam zośki jakoś nie umią sie szybko zagrzać tak ze śmiało nad morze śmigaj.Te 86' a 90' to błąd wskaźnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”