[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Wtrącę małe OT do tematu, ale w temacie.
Kontaktowałem się z pierwszym właścicielem obecnie mojej Zosi i przy okazji dopytywałem się o temperaturę. Pierwszy raz miał kłopoty z termostatem w drugim roku po zakupie i na gwarancji mu wymienili termostat (wpis w KS, przebieg 64kkm). Nastąpiła poprawa ale jeszcze nie było to zadowalające i po 2 tygodniach sam wkład ponownie wymienili bo zamontowany wcześniej podobno był na cieplejsze kraje przystosowany (szybciej się otwierał). Objawy właśnie takie jak opisywane. Kolejna wymiana termostatu w aucie miała miejsce już w Polsce przy przebiegu 135.700 km (również obudowa i wkład, wymiana w ASO Opel)
W pierwszym roku (auto kupione w listopadzie) silnik dochodził do temperatury wg właściciela już po około 3-4km spokojnej miejskiej jazdy (starszy Pan w kapeluszu) i nigdy nie spadła temperatura poniżej 85 stopni, nawet przy dużym grzaniu wnętrza i temperaturze poniżej -15 na zewnątrz. Po wymianie na gwarancji wszystko powróciło do normy.
W przyszłym tygodniu jadę do ASO Opla i tam jest taki obeznany i chętny do rozmów mechanik z długim stażem. Może będzie wiedział jak się sprawnie do tego tematu zabrać i jak dokładnie powinno się zachowywać grzanie w tym silniku.
Kontaktowałem się z pierwszym właścicielem obecnie mojej Zosi i przy okazji dopytywałem się o temperaturę. Pierwszy raz miał kłopoty z termostatem w drugim roku po zakupie i na gwarancji mu wymienili termostat (wpis w KS, przebieg 64kkm). Nastąpiła poprawa ale jeszcze nie było to zadowalające i po 2 tygodniach sam wkład ponownie wymienili bo zamontowany wcześniej podobno był na cieplejsze kraje przystosowany (szybciej się otwierał). Objawy właśnie takie jak opisywane. Kolejna wymiana termostatu w aucie miała miejsce już w Polsce przy przebiegu 135.700 km (również obudowa i wkład, wymiana w ASO Opel)
W pierwszym roku (auto kupione w listopadzie) silnik dochodził do temperatury wg właściciela już po około 3-4km spokojnej miejskiej jazdy (starszy Pan w kapeluszu) i nigdy nie spadła temperatura poniżej 85 stopni, nawet przy dużym grzaniu wnętrza i temperaturze poniżej -15 na zewnątrz. Po wymianie na gwarancji wszystko powróciło do normy.
W przyszłym tygodniu jadę do ASO Opla i tam jest taki obeznany i chętny do rozmów mechanik z długim stażem. Może będzie wiedział jak się sprawnie do tego tematu zabrać i jak dokładnie powinno się zachowywać grzanie w tym silniku.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Witam,
mam podobny problem jak co niektórzy koledzy, a mianowicie co jest dziwne to z wydostaje się ciepłe powietrze dość szybko , po kilku minutach, natomiast wskazówka temp. silnika ani drgnie.... średnio zaczyna się podnosić po 12-15 km, a zaznaczam ze wymienilem caly termostat.... pierwszego dnia po wymianie grzala super, chwila moment i bylo 85 stopni, drugiego dnia juz wrocilo do noirmy.... o co w tym wszystkim chodzi? zaznaczam ze w tym roku wymienilem termostat juz 2 razy
za pierwszym razem bylo tak samo, silnik grzał pierwszego dnia, pozniej juz nic....
pozdrawiam
mam podobny problem jak co niektórzy koledzy, a mianowicie co jest dziwne to z wydostaje się ciepłe powietrze dość szybko , po kilku minutach, natomiast wskazówka temp. silnika ani drgnie.... średnio zaczyna się podnosić po 12-15 km, a zaznaczam ze wymienilem caly termostat.... pierwszego dnia po wymianie grzala super, chwila moment i bylo 85 stopni, drugiego dnia juz wrocilo do noirmy.... o co w tym wszystkim chodzi? zaznaczam ze w tym roku wymienilem termostat juz 2 razy
za pierwszym razem bylo tak samo, silnik grzał pierwszego dnia, pozniej juz nic....
pozdrawiam
Witam ,mam klimę elektroniczną i w mrozy oraz chłodne dni ustawiam obieg wew i temperaturę na 19" a nawiew na 2 3 kreski, i ciepłe powietrze leci po około 1,5 kilom ,po osiągnięciu około 85" wył obieg wewnętrzny .celius pisze:O ciekawa opcja cena w miarę. Muszę teraz kasę załatwićolo018 pisze:Witam ja zamontowałem ten http://allegro.pl/termostat-opel-astra- ... 70303.html i jest o niebo lepiej po około 8kilm jest 87 około i się utrzymuje,na postoju też .
A te 87 stopni to masz przy jakim ustawieniu pokrętła temp i nawiewu ??
witajcie
mam następujący problem i nie wiem czy to domena opli czy po prostu zwalony termostat. Podczas normalnej jazdy wskazówka praktycznie nigdy nie dochodzi do połowy skali zatrzymuje się jakieś 6mm przed połową, natomiast w korkach potrafi wskoczyć jakieś 5mm poza połowę. Włączający wentylator zbija trochę temperaturę ale nie do połowy skali obecnie pomagam sobie włączeniem ogrzewania. Czy to czas na termostat? Bo do tych 70-80c dochodzi bardzo szybko (ok 3km) więc chyba mało prawdopodobne żeby był cały czas na dużym obiegu.
mam następujący problem i nie wiem czy to domena opli czy po prostu zwalony termostat. Podczas normalnej jazdy wskazówka praktycznie nigdy nie dochodzi do połowy skali zatrzymuje się jakieś 6mm przed połową, natomiast w korkach potrafi wskoczyć jakieś 5mm poza połowę. Włączający wentylator zbija trochę temperaturę ale nie do połowy skali obecnie pomagam sobie włączeniem ogrzewania. Czy to czas na termostat? Bo do tych 70-80c dochodzi bardzo szybko (ok 3km) więc chyba mało prawdopodobne żeby był cały czas na dużym obiegu.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Termostat może być uszkodzony w pozycji lekko otwartej,dlatego jak złapie temperaturę to nie może się otworzyć na pełny obieg,tak jak napisał gwizdenson jak będzie cieplej możesz sobie zagotować samochód,najlepszym sposobem jest wyjąć wkład i pojeździć bez,zobaczysz wtedy,jak będzie tak samo się grzał to może być coś z pompą ..
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Kupuj cały termostat bo jest duże prawdopodobieństwo, że wkład nie będzie "szczelnie" trzymał.krzysiek82 pisze:... Pozostaje mi kupić wkład termostatu lub cały termostat.
Ja niestety należę do grona tych co chcieli zaoszczędzić a w końcowym efekcie przepłacili.
Wkład owszem trzymał ale nie do końca to i dizelek przydługawo się nagrzewał, a jak wymieniłem kompletny to o niebo lepiej.
Nie wiem czy masz PB czy ON. W przypadku benzynowych silników nieszczelność wymienionego samego wkłady nie jest tak widoczna jak w (niedogrzewającym się ) Dizlu.
Wg mnie jak już zdecydujesz się na wymianę to tylko kompletny termostat..
pozdrawiam
mam zagazowaną benzynę, ale zdecyduje się jednak na cały termostat ori kosztuje ok 250zł więc nie ma się co wygłupiać z jakimiś zamiennikami czy samym wkładem.Dek pisze:Nie wiem czy masz PB czy ON. W przypadku benzynowych silników nieszczelność wymienionego samego wkłady nie jest tak widoczna jak w (niedogrzewającym się ) Dizlu.
od tygodnia borykam się z tym samym problemem,auto posiadam już trzeci rok,przez ostatnie dwa lata,a mianowicie przed zimą co rok wymieniałem termostat,sam wkład i wszystko było ok w tym roku postanowiłem nie wymieniać i stworzył się probem tak jak u ciebie więc wymień wkład i nalerzy obserwować wskażnik temperatury
Nie wiem, ile kosztuje sam wkład ale ,myślę, że trzy razy go kupując już poniosłeś większe koszty, niż kupując cały termostat (dodaj potrójny stracony czas w warsztacie) . Wymieniałem to urządzenie w trzech moich autach ale tylko raz i działało bez zarzutu.zawisza pisze:od tygodnia borykam się z tym samym problemem,auto posiadam już trzeci rok,przez ostatnie dwa lata,a mianowicie przed zimą co rok wymieniałem termostat,sam wkład i wszystko było ok w tym roku postanowiłem nie wymieniać i stworzył się probem tak jak u ciebie więc wymień wkład i nalerzy obserwować wskażnik temperatury
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Czy poniższy opis może sugerować chorobę termostatu:
- wskazówka temperatury ożywa po przejechaniu około 5 km
- jeszcze nigdy nie wskazywała temperatury 90*, nawet podczas jazdy w upalne dni
- maksymalne wskazanie temperatury to 86 *
Jeśli tak to czy istnieje jakieś zagrożenie w związku z planowaną wyprawą nad morze?
- wskazówka temperatury ożywa po przejechaniu około 5 km
- jeszcze nigdy nie wskazywała temperatury 90*, nawet podczas jazdy w upalne dni
- maksymalne wskazanie temperatury to 86 *
Jeśli tak to czy istnieje jakieś zagrożenie w związku z planowaną wyprawą nad morze?
Opel Zafira A (po lifcie) - jedyne słuszne auto