[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
Koledzy podpowiedzcie bo nie mam dostępu akurat do EPC. Mam przecieki z obudowy do termostatu bo mi płyn ucieka jak szalony...bynajmniej tak mi się wydaje bo widzę zacieki pod obudową. Czy dla silnika Z18XE można dostać samą uszczelkę? Jak wcześniej wymieniałem wkład termostatu to tego nie zrobiłem i się teraz zemściło chyba.
Ja miałem podobne objawy jak koledzy - wolny czas nagrzewania i wskazówka dochodząca tylko do ok. 80 stopni. Czasem po 15 minutach jazdy wskazówka była dalej w dolnym położeniu. Wtedy oczywiście zapala się lampka serwisowa (jest gdzieś ten temat poruszony na forum). Musiałem więc coś z tym zrobić.
Pompę wodną wykluczyłem po wymianie rozrządu (wymienili mi też pompę) więc pozostał czujnik lub termostat. Po wymianie na razie jest ok. Zapraszam do fotorelacji:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=118359#118359
Pompę wodną wykluczyłem po wymianie rozrządu (wymienili mi też pompę) więc pozostał czujnik lub termostat. Po wymianie na razie jest ok. Zapraszam do fotorelacji:
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?p=118359#118359
Chyba odkrylem dzis problem, ktory mnie dosc mocno nurtowal. Patrzylem dzis na silniczek i odkrylem mokra plame pod termostatem. Zaczolem macac, dotykac i przygladac sie i okazalo sie ze to woda z ukladu chlodzenia (napomne ze mam chlodnice od Astry[chwilowo] w ktorej jest woda). Jak naprawic problem dopmowym sposobem? Czyzby uszczelka poszla?
Bede bardzo wdzieczny za wszelkie informacje i porady.
Dzieki
Grzesiek
Bede bardzo wdzieczny za wszelkie informacje i porady.
Dzieki
Grzesiek
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Są dwie możliwości:
- albo cieknie któryś z przewodów gumowych przyłączonych do termostatu
- albo uszczelka miedzy głowicą a termostatem.
W pierwszym przypadku jak już będziesz zakładał prawidłową chłodnicę to sprawdź przewody gumowe czy gdzieś nie pęknięty przy opasce (lub opaska za słabo dokręcona)
W drugim przypadku wymienić uszczelkę lub szybciej rozkręcić termostat, wysuszyć krawędzie przylegania termostat->uszczelka-> głowica silnika i potraktować cieniutko silikonem (z dwóch stron uszczelki) i będzie dobrze na długo. Przy okazji sprawdź szczelność termostatu - dmuchając z jednej strony ma nic nie przechodzić na drugą stronę.
no i tyle, życzę powodzenia i pozdrawiam.
- albo cieknie któryś z przewodów gumowych przyłączonych do termostatu
- albo uszczelka miedzy głowicą a termostatem.
W pierwszym przypadku jak już będziesz zakładał prawidłową chłodnicę to sprawdź przewody gumowe czy gdzieś nie pęknięty przy opasce (lub opaska za słabo dokręcona)
W drugim przypadku wymienić uszczelkę lub szybciej rozkręcić termostat, wysuszyć krawędzie przylegania termostat->uszczelka-> głowica silnika i potraktować cieniutko silikonem (z dwóch stron uszczelki) i będzie dobrze na długo. Przy okazji sprawdź szczelność termostatu - dmuchając z jednej strony ma nic nie przechodzić na drugą stronę.
no i tyle, życzę powodzenia i pozdrawiam.
- JARO
- Mieszkaniec
- Posty: 208
- Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
- Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Koledzy miałem problem z ogrzewaniem wnętrza na postoju a mianowicie przy wolnych obrotach leciało zimne powietrze zamiast ciepłego, wymieniłem termostat jak radziliście niestety sam wkład bo cały troszke drogi i nie ma poprawy nadal na wolnych obrotach leci zimne powietrze. Czy wiecie co może jeszcze być przyczyną tego?