[A] Wymiana oringów nagrzewnicy - Zafira A z klimatyzacją

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
kris

#46 Post autor: kris »

Ok. 1845994 to numer katalogowy i ten już znalazłem. Pokazuje cene 3,29 ale to pewnie za jedną sztukę.

kris

#47 Post autor: kris »

ZAKROPIOLO, jeszcze jedno zasadnicze pytanie. Czy nagrzewnicę masz Behrr ? Bo to istotne przy wybieraniu oringów?

boogoo

#48 Post autor: boogoo »

kris pisze:Bo nawet na zimnym jak odkręcam słyszę syczenie... jak sprawdzić czy korek jest OK ??
Najprościej jest po przyjeździe rozgrzanym autem,otworzyc maskę,a potem wyłączyc silnik.Następnie szybko podejśc do zbiorniczka i słuchac czy syczy-tzn wypuszcza nadmiar kompresji.Jeśli nie syczy,a po odkręceniu syknie, to jasne że korek niedomaga 8)

seba

#49 Post autor: seba »

boogoo, dzięki za objaśnienie!!!

boogoo

#50 Post autor: boogoo »

No nie ma sprawy.pozdro 8)

Ivo

#51 Post autor: Ivo »

ja juz zakupilem zestaw naprawczy, koszt 34,82 PLN.
na dniach wymiana, zobaczymy jak to pojdzie :)
Obrazek

pluum33

#52 Post autor: pluum33 »

powodzenia mnie to też czeka :/

pluum33

#53 Post autor: pluum33 »

cholera mnie bierze wymieniłem wkład termostatu oringi na nagrzewnicy a ciepło w zosi jest powyżej 2000 obrotów na wolnych obrotach wieje zimno z nawiewu nie wiem co jest grane u kolegi wieje ciepło :evil:

pluum33

#54 Post autor: pluum33 »

po co w lornetce są przewody elektryczne ja nie mam nic tam podłączone czy ktoś wie co to?

Boniek

#55 Post autor: Boniek »

u mnie jest tam silniczek, który teraz zaczął terkotać i przestało grzać. Zimno jest kur...sko. Próbuję rozbierać całość ale oczywiście dwie śruby od strony komory silnika dają się we znaki, mimo że myślałem iż sięgam dalej niż widzę... :lol:

jacekw7

#56 Post autor: jacekw7 »

mnie też to czeka, ale jestem leniwy i myślę że zlecę :mysli: to mechanikowi
ciekawe ile taka usługa??? :mysli:

kris

#57 Post autor: kris »

jacekw7, ja w ASO Marki zapłaciłem 300zł z częściami. Trochę dużo ale byłem zmuszony bo zima. Wolałem żeby to zrobili w ASO niż zwykły mechanik, który nigdy nie robił takiej wymiany. Jedyne co to zalali mi troche dywaniki pewnie przy rozłączaniu nagrzewnicy.. trza pilnować każdy krok!!

Teocc

#58 Post autor: Teocc »

pluum33 pisze:po co w lornetce są przewody elektryczne ja nie mam nic tam podłączone czy ktoś wie co to?
te przewody to pozostałośc po zaworze ktory w pierwszych autach( odcinał przepływ cieczy przez nagrzewnice) był montowany i z ktorego na szczescie zrezygnowano.

Przeczytalem jeszcze post boogoo na temat niedomagania korka i syczenia -- teoria zupełnie błedna. poniewaz uklad chlodzenia jest ukladem zamknietym , wiec zgodnie z prawami fizyki , jak ciecz jest podgrzewana to zwieksza sie cisinienie . i po odkreceniu korka ma syczec

darkp1

#59 Post autor: darkp1 »

Teocc, korek ma zaworki które puszczają ciśnienie. Zaworki jak nieprawidłowo działają, to nie puszczają ciśnienia i po odkręceniu korka syczy. A nie powinno.

Teocc

#60 Post autor: Teocc »

darkp1 pisze:Teocc, korek ma zaworki które puszczają ciśnienie. Zaworki jak nieprawidłowo działają, to nie puszczają ciśnienia i po odkręceniu korka syczy. A nie powinno.
Dark sorry ale zupełnie nieorientujesz sie jak dziala uklad zamkniety. Uklad jest tak dobrany , ze jesli dziala prawidłowo nic niebedzie syczec. tak jak piszesz korek ma zaworki bezpieczństwa dla calego ukladu przed zbyt duzym cisnieniem. Uklad ma jaks pojemnośc w litrach , przy okreslonej temperaturze , wiadomo jakie panuje cisnienier i tak jest dobrany zaworek w korku. jesli z jakikchs powodów ( przedmuch pod uszcelka a nawet wtedy gdyby niezałaczyl sie wentylator i temp wzrosła )przekroczone zostanie cisnienie to zadziala zaworek i nietylko uslyszysz syczenie ale poleci ci plyn chlodniczy z pod korka. zauwazyles w korku ze na gwicie sa wyciete 4 przerwy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”