brak nawiewu ciepłego powietrza
Moderator: Sebu$
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Posłuchaj uchem będzie dokładniej.
Można poczytać viewtopic.php?t=252
w tym temacie jest też o chrobotaniu silniczka w rolnetce on otwiera ciepłe powietrze lub zamyka.
Można poczytać viewtopic.php?t=252
w tym temacie jest też o chrobotaniu silniczka w rolnetce on otwiera ciepłe powietrze lub zamyka.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2020, 13:50 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Dziadek13, dzięki za foto, przeczytałam podlinkowany temat. Czy dobrze rozumiem:
1. silniczek przy lornetce odpowiada za temperaturę, woda płynie przez nagrzewnicę albo ją omija (znalazłam sprzeczne informacje, na filmie z wymiany nagrzewnicy jest mowa o tym, że silniczek steruje przepływem wody - przez lub z pominięciem nagrzewnicy, a w temacie stronę wcześniej silniczek ma sterować klapkami nawiewu. Jak jest?
2. jeśli silniczek przy lornetce odpowiada za temperaturę, to co odpowiada za siłę nawiewu podczas zmiany temperatury? U mnie po przekręceniu gałki z 21 stopni na 22 nawiew stopniowo zanika. Robi się ciepły i jakby gaśnie, a dmuchawa słychać, że dmucha, powietrze z braku ujścia (tak się domyślam) wychodzi kanałem na nogi, jest nieokreślonej ciepłoty, takie ciepławe powiedzmy i dość słabo dmucha, ale bardziej niż tam, gdzie powinno wiać
Link do tematu o nagrzewnicy na którym znalazłam w/w film: viewtopic.php?f=37&t=21054
I link do samego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=DEP2VoGNP4w&t=2354s
mowa o silniczku w minucie 38:36
I czy ktoś ma może stronę 323 i 324 ze "Zrób to sam - Zafira i Astra G" ? To akurat fragment o cięgnach, a tych stron brakuje w wielu kopiach manuala w necie
Jest tam rysunek poglądowy cyrkulacji powietrza, występuje np. przesłona powietrza zmieszanego, ale co nią steruje?
1. silniczek przy lornetce odpowiada za temperaturę, woda płynie przez nagrzewnicę albo ją omija (znalazłam sprzeczne informacje, na filmie z wymiany nagrzewnicy jest mowa o tym, że silniczek steruje przepływem wody - przez lub z pominięciem nagrzewnicy, a w temacie stronę wcześniej silniczek ma sterować klapkami nawiewu. Jak jest?
2. jeśli silniczek przy lornetce odpowiada za temperaturę, to co odpowiada za siłę nawiewu podczas zmiany temperatury? U mnie po przekręceniu gałki z 21 stopni na 22 nawiew stopniowo zanika. Robi się ciepły i jakby gaśnie, a dmuchawa słychać, że dmucha, powietrze z braku ujścia (tak się domyślam) wychodzi kanałem na nogi, jest nieokreślonej ciepłoty, takie ciepławe powiedzmy i dość słabo dmucha, ale bardziej niż tam, gdzie powinno wiać
Link do tematu o nagrzewnicy na którym znalazłam w/w film: viewtopic.php?f=37&t=21054
I link do samego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=DEP2VoGNP4w&t=2354s
mowa o silniczku w minucie 38:36
I czy ktoś ma może stronę 323 i 324 ze "Zrób to sam - Zafira i Astra G" ? To akurat fragment o cięgnach, a tych stron brakuje w wielu kopiach manuala w necie
Jest tam rysunek poglądowy cyrkulacji powietrza, występuje np. przesłona powietrza zmieszanego, ale co nią steruje?
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2020, 21:43 przez Mag, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
W climatroniku steruje komputer silniczkami które regulują klapy, nie ma tam linek.Mag pisze: ↑08 kwie 2020, 14:22 I czy ktoś ma może stronę 323 i 324 ze "Zrób to sam - Zafira i Astra G" ? To akurat fragment o cięgnach, a tych stron brakuje w wielu kopiach manuala w necie
Jest tam rysunek poglądowy cyrkulacji powietrza, występuje np. przesłona powietrza zmieszanego, ale co nią steruje?
Panel climatronika.
Panel manuala.
Więc w manualu masz linki i nimi regulujesz klapy.
Ostatnio zmieniony 10 kwie 2020, 12:44 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Dziadek13 pisze: ↑09 kwie 2020, 13:48 Posłuchaj uchem będzie dokładniej.
Można poczytać viewtopic.php?t=252
w tym temacie jest też o chrobotaniu silniczka w rolnetce on otwiera ciepłe powietrze lub zamyka.
Dzięki za wskazówki!
Przyjrzałam się, jak działa silniczek od strony pasażera. Słychać go, kiedy włączam nawiew, przesuwa się podczas zmiany temp. pokrętłem do 22 stopni, potem już nie przemieszcza się. Ktoś na forum pisał, że go zdemontował, rozruszał i odtąd działa, więc spróbuję.
Zaobserwowałam też, że silniczek otwiera/zamyka klapę taką prostokątną, którą widać wewnątrz plastikowego przewodu nawiewu po zdjęciu części nad nogami pasażera. Klapa jest albo otwarta, albo zamknięta. Nie ma żadnych pośrednich pozycji. Na początku myślałam, że to jest tylko od nawiewu na nogi, bo się przemieszczała podczas przełączania z nawiewu ogólnego na nawiew na nogi. Ale teraz nie jestem pewna. Z Twojego zdjęcia wygląda, jakby to była klapa od ciepło/zimno.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2020, 22:11 przez Mag, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nad nogami pasażera jest dmuchawa i tam jest klapa ale służy ona do otwierania obiegu powietrza wewnątrz samochodu lub z zewnątrz.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Źle się wyraziłam. Nie chodzi mi o dmuchawę z kopułą od regulacji obiegu wewn/zewn. Na Twoim zdjeciu jest po prawej zaznaczony małym czerwonym kółkiem silniczek. On pracuje nieregularnie. Pałąk, którym steruje, zaczyna się przemieszczać przy 18 stopniach, zmienia ustawienie przy 19 i 20, i na tym koniec. Przy 20 wygląda, jakby już dojechał do końca zakresu. Wyjęłam i rozmontowałam ten silniczek. Jest tam zwój a w zwoju walec, który obraca się nie płynnie, tylko skokowo. Czy tak ma być? Zębatki delikatnie nasmarowałam, chodzą ładnie. Jednak po zamontowaniu całości z powrotem nic się nie zmieniło.
Czy to znaczy, że cały silniczek jest do bani, czy mogę coś jeszcze sprawdzić?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2020, 15:14 przez Mag, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Zapodaj jakieś foto tego rozebranego silniczka.
W tych silniczkach jak i w rolnetce lubią się wyrabiać zębatki w miejscach oporu i jak i jak potrzeba troszkę mocy to one podnoszą się np do góry i nie zasprzęglają i następuje przeskakiwanie po ząbkach, zawsze stosowało się plastykowe podkładki niwelując luzy lub zakładano nowy silniczek.
Ja używam tej strony do foto a link wklejam na foto.
W tych silniczkach jak i w rolnetce lubią się wyrabiać zębatki w miejscach oporu i jak i jak potrzeba troszkę mocy to one podnoszą się np do góry i nie zasprzęglają i następuje przeskakiwanie po ząbkach, zawsze stosowało się plastykowe podkładki niwelując luzy lub zakładano nowy silniczek.
Ja używam tej strony do foto a link wklejam na foto.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2020, 14:32 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Kurcze, przeczytałam, jak juz zamontowałam na nowo.
Tak teraz myślę, że może warto podłączyć sam silniczek odmontowany i zobaczyć jak się porusza. Pałąk chodzi płynnie. Akurat zaczęło padać, to nie pójdę od razu.
Poniżej fotka uzwojenia, w którym walec obraca się skokowo.
https://imgur.com/a/Mp1gAoR
Tak teraz myślę, że może warto podłączyć sam silniczek odmontowany i zobaczyć jak się porusza. Pałąk chodzi płynnie. Akurat zaczęło padać, to nie pójdę od razu.
Poniżej fotka uzwojenia, w którym walec obraca się skokowo.
https://imgur.com/a/Mp1gAoR
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2020, 15:47 przez Mag, łącznie zmieniany 4 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A jak ten silniczek chodzi bez obciążenia?, tak samo jak zabudowany i czy to ten wydawał dźwięki?
Przestaw ręcznie ten pałąk i sprawdź czy jest ciepły nadmuch.Być może ten zabierak tego pałąka przeskakuje lub stawia opory nie widzę drugiej części.
Przestaw ręcznie ten pałąk i sprawdź czy jest ciepły nadmuch.Być może ten zabierak tego pałąka przeskakuje lub stawia opory nie widzę drugiej części.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2020, 16:03 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Silniczek bez obciążenia porusza się w zakresie od 19 do 24 stopni. Największy skok ma przy 21. Wydaje ciche brzęczenie. W głębi samochodu coś jeszcze chwilami brzęczy.
Pałąk chodzi bez oporów. Klapka trochę waży i nie zostaje w otwartym położeniu przy słabej sile nawiewu. Jak nastawię silne dmuchanie, to utrzymuje pozycję otwartą i wieje ciepłym.
Pałąk chodzi bez oporów. Klapka trochę waży i nie zostaje w otwartym położeniu przy słabej sile nawiewu. Jak nastawię silne dmuchanie, to utrzymuje pozycję otwartą i wieje ciepłym.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
A napięcie masz tam odpowiednie może gdzieś jest śniedź słaby kontakt i napięcie jest za niskie brak mocy.Piszesz że klapka troche waży czyli sama opada tak to wynika, ona powinna być w takiej pozycji jak ją ustawi ten silniczek czy wieje mocno czy słabo. Co do drugiego brzęczenia należało by to wyczaić gdzie skąd, pierwsze miejsce to lornetka tylko czy tam masz ten zawór elektryczny bo ten silniczek jak się nadwyręży czasem to wydaje takie chrobotanie bo przeskakuje po zębatce.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Dziadek, klapka opada w sytuacji kiedy silniczek jest wymontowany.
Nie wiem, jak zmierzyc napiecie. Mam miernik, ale nie wiem ktore piny sprawdzać.
Dzisiejsze obserwacje:
Klapka otwarta manualnie, silniczek prawy od klapki zdjety. Przy 21 stopniach dmucha, 22 przestaje. Potem przy 22 dmucha, przy 24 przestaje i slychac chrobotanie.
Potem przy 25 chrobot i zanika podmuch. Raz tak, raz siak.
Lewy silniczek wibruje slyszalnie pow. 25 stopni a także kiedy zmieniam sile nawiewu z 2 kresek na 3, ale tylko powyżej.... Wróć. Juz nie wibruje przy zmianie siły nawiewu.
Aktualnie nadmuch idzie gdzies indziej - nogi kierowcy - przy 23 stopniach, ale to się zmienia.
Mam wrazenie, że nastepuje pomieszanie z poplataniem i zastanawiam sie czy nie jest tak, ze silniczki są ok, a szwankuje cale sterowanie. Czyli moze panel do wymiany?
Silniczek prawy zdemontowalam, rozbiorę w domu i obfotografuję. Lewy silniczek na razie mnie przerasta, bo zdaje sie znow trzeba bedzie wytarmosić konsolę środkową
P. S. Temperatura przy otwartej klapce jest wysoka, czyli powietrze sie nagrzewa jak trzeba.
P. S. Przez zanikajacy podmuch rozumiem, że dmuchawa pracuje bez zmian, tylko powietrze zaczyna błądzić.
Nie wiem, jak zmierzyc napiecie. Mam miernik, ale nie wiem ktore piny sprawdzać.
Dzisiejsze obserwacje:
Klapka otwarta manualnie, silniczek prawy od klapki zdjety. Przy 21 stopniach dmucha, 22 przestaje. Potem przy 22 dmucha, przy 24 przestaje i slychac chrobotanie.
Potem przy 25 chrobot i zanika podmuch. Raz tak, raz siak.
Lewy silniczek wibruje slyszalnie pow. 25 stopni a także kiedy zmieniam sile nawiewu z 2 kresek na 3, ale tylko powyżej.... Wróć. Juz nie wibruje przy zmianie siły nawiewu.
Aktualnie nadmuch idzie gdzies indziej - nogi kierowcy - przy 23 stopniach, ale to się zmienia.
Mam wrazenie, że nastepuje pomieszanie z poplataniem i zastanawiam sie czy nie jest tak, ze silniczki są ok, a szwankuje cale sterowanie. Czyli moze panel do wymiany?
Silniczek prawy zdemontowalam, rozbiorę w domu i obfotografuję. Lewy silniczek na razie mnie przerasta, bo zdaje sie znow trzeba bedzie wytarmosić konsolę środkową
P. S. Temperatura przy otwartej klapce jest wysoka, czyli powietrze sie nagrzewa jak trzeba.
P. S. Przez zanikajacy podmuch rozumiem, że dmuchawa pracuje bez zmian, tylko powietrze zaczyna błądzić.
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2020, 13:33 przez Mag, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Jak powietrze błądzi to szukać problemu z sterowaniem klap.Teraz mi się przypomniało gdzieś masz czujnik lub czujniki temperatury np w lewej i prawej kratce może któryś z nich jest zanieczyszczony lub padł.Sprawdź jeszcze czujnik temp. zewnętrznej - climatronik go używa więc przy niesprawnym głupieje.Climatroniki miały reset żeby ustawić dobrze klapy.
Tu masz test i widać ja cięgła pracują.
https://www.youtube.com/watch?v=b7PDC_gensY
Tu masz test i widać ja cięgła pracują.
https://www.youtube.com/watch?v=b7PDC_gensY
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2020, 18:44 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Dziadek, dzięki! Niestety oglądałam ten filmik już wcześniej ze sto razy i nic moim zdaniem z tego nie wynika. Koleś przestawia z Lo na Hi i pałąk się przesuwa. Nie widać przy jakich konkretnie zakresach temperatury. U mnie też się pałąk przesuwa jak przełączę z low na hi. A ten silniczek po lewej w ogóle nie jest zaprezentowany
Sprawdzę ten czujnik. Podpowiesz, gdzie go szukać? Jeśli to ten, z którego komputer czyta temperaturę pokazywaną na wyświetlaczu, to raczej pokazuje trafnie.
Jak wykonać ten reset? Szukać małej magicznej dziurki? Wcisnąć jakieś dwa przyciski na raz?
Dodano po 1 godzinie 2 minutach 32 sekundach:
Tutaj fotki rozebranego silniczka od klapy ciepło/zimno (tego od strony pasażera)
https://imgur.com/a/2Uh7FyF
https://imgur.com/IFS7DGd
Sprawdzę ten czujnik. Podpowiesz, gdzie go szukać? Jeśli to ten, z którego komputer czyta temperaturę pokazywaną na wyświetlaczu, to raczej pokazuje trafnie.
Jak wykonać ten reset? Szukać małej magicznej dziurki? Wcisnąć jakieś dwa przyciski na raz?
Dodano po 1 godzinie 2 minutach 32 sekundach:
Tutaj fotki rozebranego silniczka od klapy ciepło/zimno (tego od strony pasażera)
https://imgur.com/a/2Uh7FyF
https://imgur.com/IFS7DGd
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2020, 22:48 przez Mag, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3066
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Reset climatronika to trzymanie naraz auto i off przez kilka sekund
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX