Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji
Moderator: Sebu$
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
darkp1, czyli jednak dobrze mam nabite a naklejki poszukam jutro.
Dziwi mnie tylko to ciśnienie przy tej ilości czynnika, w czasie pracy sprężarki przekracza wartość 20000kPa. W poniedziałek jadę nabić klimę ilością 600g dla sprawdzenia jak to będzie pracowało. Czekam też na dane z ASO czy były różnice w klimach BEHR z chłodnicą Delphi odnośnie ilości czynnika.
Dziwi mnie tylko to ciśnienie przy tej ilości czynnika, w czasie pracy sprężarki przekracza wartość 20000kPa. W poniedziałek jadę nabić klimę ilością 600g dla sprawdzenia jak to będzie pracowało. Czekam też na dane z ASO czy były różnice w klimach BEHR z chłodnicą Delphi odnośnie ilości czynnika.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
MieHor, dzięki
zlokalizowałem... Czasami człowiek daleko szuka a coś jest dosłownie pod nosem .
Na mojej naklejce jak byk pisze 600g.
Teraz pytanie - czy 650g może aż tak bardzo negatywnie wpływać na pracę klimatyzacji toż to tylko 8,4% więcej? Czym się sugerować w trakcie nabijania - naklejką czy danymi w katalogach serwisów klimatyzacji?
Być może rozwiąże się problem z wariowaniem klimy u mnie. Jutro odstawiam auto do warsztatu ze wskazówką, iż mają nabić 600g czynnika i zobaczymy czy znów w upały będzie świrować.
zlokalizowałem... Czasami człowiek daleko szuka a coś jest dosłownie pod nosem .
Na mojej naklejce jak byk pisze 600g.
Teraz pytanie - czy 650g może aż tak bardzo negatywnie wpływać na pracę klimatyzacji toż to tylko 8,4% więcej? Czym się sugerować w trakcie nabijania - naklejką czy danymi w katalogach serwisów klimatyzacji?
Być może rozwiąże się problem z wariowaniem klimy u mnie. Jutro odstawiam auto do warsztatu ze wskazówką, iż mają nabić 600g czynnika i zobaczymy czy znów w upały będzie świrować.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
No więc tak. Wentylator kupiłem, opór zmierzyłem tyle że wychodził mi 0,3 bez obciążenia na nowym nie używanym i to mnie zastanawia. Tak czy inaczej zamontowałem go, dziś pogoda w miarę dopisała i przy tem. zewnętrznej 27 stopni mam to samo co wcześniej. Idę zaraz jeszcze raz sczytać błędy z komputera i zobaczymy co pokaże i spróbuję przetestować kolejnego Tech2 może pokaże ciśnienia w klimie.
Ludzie w najbliższą środę wyjeżdżam na Chorwację, bez klimy tragedia, może ktoś już ten problem rozwiązał i pomoże.
Pozdrawiam forumowiczów.
[ Dodano: Sob Lip 09, 2011 21:13 ]
Witam
Po chwilowych problemach z interfejsem udało mi odczytać błędy. Więc wygląda to tak:
Jak włączam klimatyzację to wszystko działa. Wentylatory klimy załączają się na pierwszy bieg. Jak jest ciepło i chwilkę klima pochodzi (czym cieplej tym szybszy efekt) następuje start wentylator chłodzenia silnika (większy za chłodnicą) na drugi bieg a ten od klimy się wyłącza. Włącza się kontrolka awarii klimatyzacji i na komputerze pokazują mi się błędy układu chłodzenia 21 i 22. ......... hmmm
A jak jakiś "elektryk" naprawiający to auto za poprzedniego właściciela zamienił kable 2 biegu obu wentylatorów? To by miało sens. bo jak włączamy klimę i ciśnienie w klimatyzacji rośnie to wentylator klimy powinien się załączyć na 2 bieg a wentylator silnika wyłączyć lub pracować na pierwszym biegu aż do przekroczenia temp. silnika ok 100 czy 105C. Dziś już za późno ale jutro postaram się to sprawdzić.
Pozdrawiam i czekam na komentarze lub rady. I może wie ktoś dokładnie gdzie jest sterownik wentylatorów z Zoście 2,2DTI?
.
[ Dodano: Sob Lip 09, 2011 21:25 ]
Dodam, że z parametrów wszystko wygląda OK. Ciśnienie 18,5bar, temperatura cieczy chłodzącej 88C (opis parametru: Coolant temperature) tyle że zamiast kręcić się na 2 biegu wentylator klimy to się kręcui ten od silnika.
Chyba tak naprawdę można śmiało chłodzić autko klimą bez większego ryzyka. Jutro ma znów być ciepło to będę walczył dalej.
[ Dodano: Sob Lip 09, 2011 21:31 ]
Pomogło nabicie klimy mniejszą ilością czynnika?
pozdrawiam
Ludzie w najbliższą środę wyjeżdżam na Chorwację, bez klimy tragedia, może ktoś już ten problem rozwiązał i pomoże.
Pozdrawiam forumowiczów.
[ Dodano: Sob Lip 09, 2011 21:13 ]
Witam
Po chwilowych problemach z interfejsem udało mi odczytać błędy. Więc wygląda to tak:
Jak włączam klimatyzację to wszystko działa. Wentylatory klimy załączają się na pierwszy bieg. Jak jest ciepło i chwilkę klima pochodzi (czym cieplej tym szybszy efekt) następuje start wentylator chłodzenia silnika (większy za chłodnicą) na drugi bieg a ten od klimy się wyłącza. Włącza się kontrolka awarii klimatyzacji i na komputerze pokazują mi się błędy układu chłodzenia 21 i 22. ......... hmmm
A jak jakiś "elektryk" naprawiający to auto za poprzedniego właściciela zamienił kable 2 biegu obu wentylatorów? To by miało sens. bo jak włączamy klimę i ciśnienie w klimatyzacji rośnie to wentylator klimy powinien się załączyć na 2 bieg a wentylator silnika wyłączyć lub pracować na pierwszym biegu aż do przekroczenia temp. silnika ok 100 czy 105C. Dziś już za późno ale jutro postaram się to sprawdzić.
Pozdrawiam i czekam na komentarze lub rady. I może wie ktoś dokładnie gdzie jest sterownik wentylatorów z Zoście 2,2DTI?
.
[ Dodano: Sob Lip 09, 2011 21:25 ]
Dodam, że z parametrów wszystko wygląda OK. Ciśnienie 18,5bar, temperatura cieczy chłodzącej 88C (opis parametru: Coolant temperature) tyle że zamiast kręcić się na 2 biegu wentylator klimy to się kręcui ten od silnika.
Chyba tak naprawdę można śmiało chłodzić autko klimą bez większego ryzyka. Jutro ma znów być ciepło to będę walczył dalej.
[ Dodano: Sob Lip 09, 2011 21:31 ]
Pomogło nabicie klimy mniejszą ilością czynnika?
pozdrawiam
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
Wiec problem rozwiązany - przynajmniej na razie...
Dzisiaj temp otoczenia oscylowała w granicach 27-29 stopni, jazdy ponad 300km z czego prawie połowa to korki i miasto. Klima pracuje bez zarzutów - tzn kontrolka się nie zaświeciła.
Wentylatory: na zimnym silniku przy włączonej klimie, wentylator klimy na 1 bieg włącza się na około 20 sekund i wyłącza na jakiś 15, silnika stoi. Silnik rozgrzany do temp około 90st.: wentylator klimy 2 bieg, silnika pierwszy - obydwa pracują cały czas, aczkolwiek nie mogę tego potwierdzić w trakcie jazdy na trasie bo ciężko zajrzeć pod maskę...
Teraz co zrobiłem:
Podjechałem do klimiarza, wyssał cały czynnik 620g i wpuścił ponownie 600g jak przykazano. Jednakże tak niewielka różnica nie może mieć (jego zdaniem) wpływu na złe działanie klimy. Po dogłębnej analizie, dochodzimy do wniosku, że najprawdopodobniej przytkał się zawór rozprężny i spuszczenie czynnika go odblokowało (podobnież częsta przypadłość klimatyzacji w japońcach i podobne objawy).
Tak więc na razie klima działa i mam nadzieję, że tak już zostanie. Jeśli się cuda pojawią ponownie, wymieniam zawór rozprężny i osuszacz.
Dzisiaj temp otoczenia oscylowała w granicach 27-29 stopni, jazdy ponad 300km z czego prawie połowa to korki i miasto. Klima pracuje bez zarzutów - tzn kontrolka się nie zaświeciła.
Wentylatory: na zimnym silniku przy włączonej klimie, wentylator klimy na 1 bieg włącza się na około 20 sekund i wyłącza na jakiś 15, silnika stoi. Silnik rozgrzany do temp około 90st.: wentylator klimy 2 bieg, silnika pierwszy - obydwa pracują cały czas, aczkolwiek nie mogę tego potwierdzić w trakcie jazdy na trasie bo ciężko zajrzeć pod maskę...
Teraz co zrobiłem:
Podjechałem do klimiarza, wyssał cały czynnik 620g i wpuścił ponownie 600g jak przykazano. Jednakże tak niewielka różnica nie może mieć (jego zdaniem) wpływu na złe działanie klimy. Po dogłębnej analizie, dochodzimy do wniosku, że najprawdopodobniej przytkał się zawór rozprężny i spuszczenie czynnika go odblokowało (podobnież częsta przypadłość klimatyzacji w japońcach i podobne objawy).
Tak więc na razie klima działa i mam nadzieję, że tak już zostanie. Jeśli się cuda pojawią ponownie, wymieniam zawór rozprężny i osuszacz.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Witam wszystkich ,mam od 2 tyg. Zafirkę ,kupiłem DTI i nie mogę się zbyt nią cieszyć ,ponieważ nie działają wentylatory klimy i chłodnicy .Jeszcze nie podłaczałem do kompa jestem w trakcie zakupu kabelka.Kontrolka się nie świeci tzn. gaśnie po uruchomieniu silnika .Jedyna ciekawostka to taka ,że po wyłączeniu zapłonu kluczykiem wentylatory startują i chodzą do schłodzenia ,ale jeśli przekręcę kluczyk na zapłon zaraz się zatrzymują .Czy ktoś miał taki przypadek?
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
No to TUTAJ coś znajdziesz.
W tym linku masz foto modułu.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1182
Tu coś może coś wniesie do naprawy.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1183
W tym linku masz foto modułu.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1182
Tu coś może coś wniesie do naprawy.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=1183
Ostatnio zmieniony 14 lip 2011, 21:48 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.