[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
Witam,
Dzisiaj w związku ze słabym ogrzewaniem sprawdzałem interfacem temperaturę silnika, silnik bardzo długo się nagrzewa do temperatury 84st. Trwa to około 5 km. Podczas jazdy nie jestem w stanie przekroczyć 86st. Samochód na gazie. Auto się przełącza na normalna mieszankę przy 81st.
Jak myślicie czy zainteresować się termostatem???
Mam wrażenie że autko ciut za dużo pali, bo w krakowie przy spokojnej jeździe bez korków normalny ruch spali mi 14.5L gazu.
Trasa A4 tempomat 140Km/h równy odcinek spalanie na komputerze okolo 19.0L.
Błąd aktualnie mam jeden nieobecny P0420, ale to katalizator do sprawdzenia.
Dzisiaj w związku ze słabym ogrzewaniem sprawdzałem interfacem temperaturę silnika, silnik bardzo długo się nagrzewa do temperatury 84st. Trwa to około 5 km. Podczas jazdy nie jestem w stanie przekroczyć 86st. Samochód na gazie. Auto się przełącza na normalna mieszankę przy 81st.
Jak myślicie czy zainteresować się termostatem???
Mam wrażenie że autko ciut za dużo pali, bo w krakowie przy spokojnej jeździe bez korków normalny ruch spali mi 14.5L gazu.
Trasa A4 tempomat 140Km/h równy odcinek spalanie na komputerze okolo 19.0L.
Błąd aktualnie mam jeden nieobecny P0420, ale to katalizator do sprawdzenia.
Mały Update.
Podczas rutynowej kontroli i kosmetycznej wymiany uszczelki pod klawiaturą sprawdziłem pasek rozrządu. Jest już wysłużony i zasługuje na wymianę. Zapewne to samo jest z pompą wody. Doszedłem do wniosku że skoro będę wymieniał płyn to podmienię ten termostat. Lepiej zrobić raz wszystko niż 10 razy spuszczać płyn.
Jak myślicie pompa od SKF spisuje się ok? Czy polecanie coś innego??? SKF w sumie najdroższe nie licząc ASO bo u nich wyszło 330pln za pompę.
Podczas rutynowej kontroli i kosmetycznej wymiany uszczelki pod klawiaturą sprawdziłem pasek rozrządu. Jest już wysłużony i zasługuje na wymianę. Zapewne to samo jest z pompą wody. Doszedłem do wniosku że skoro będę wymieniał płyn to podmienię ten termostat. Lepiej zrobić raz wszystko niż 10 razy spuszczać płyn.
Jak myślicie pompa od SKF spisuje się ok? Czy polecanie coś innego??? SKF w sumie najdroższe nie licząc ASO bo u nich wyszło 330pln za pompę.
Ok,
Zafira jest po serwisie, wymieniłem rozrząd kompletny, pompę i przy okazji termostat.
Jednocześnie zdarzyłem dokładniej przyjrzeć się problemowi. Samochód łapie temperaturę, fakt nie jakoś zabójczo szybko ale jak złapie to już w miarę trzyma i mam tylko małe wahania pomiędzy temperaturą jak stoję w korku a taką jak już się szybciej poruszam. Nie ma oczywiście spadków poniżej 84-85st.
Niestety problem ze słabym ogrzewaniem utrzymał się nadal. I ostatecznie mam wrażenie że jest to spowodowane nagrzewnicą bądź sterowaniem nawiewu.
Objawy są ogólnie takie że raz wieje naprawdę ciepło a raz tylko letnim. Po przełączeniu na pełne chłodzenie już nie byłem w stanie wrócić do porządnego ogrzewania. Pomimo że auto miało 90st.
Tak więc w najbliższy weekend zabieram się za sprawdzenie klapek. Poszperam za jakąś instrukcją jak się dostać do klapeczek w wersji BEHR. Chyba że macie jakieś namiary.
Takie pytanie na przyszłość:
Naprawdę trzeba zdejmować siedzenia żeby się dostać do nagrzewnicy???
Robiłem to sam w VB i nie było aż tyle roboty:/
Zafira jest po serwisie, wymieniłem rozrząd kompletny, pompę i przy okazji termostat.
Jednocześnie zdarzyłem dokładniej przyjrzeć się problemowi. Samochód łapie temperaturę, fakt nie jakoś zabójczo szybko ale jak złapie to już w miarę trzyma i mam tylko małe wahania pomiędzy temperaturą jak stoję w korku a taką jak już się szybciej poruszam. Nie ma oczywiście spadków poniżej 84-85st.
Niestety problem ze słabym ogrzewaniem utrzymał się nadal. I ostatecznie mam wrażenie że jest to spowodowane nagrzewnicą bądź sterowaniem nawiewu.
Objawy są ogólnie takie że raz wieje naprawdę ciepło a raz tylko letnim. Po przełączeniu na pełne chłodzenie już nie byłem w stanie wrócić do porządnego ogrzewania. Pomimo że auto miało 90st.
Tak więc w najbliższy weekend zabieram się za sprawdzenie klapek. Poszperam za jakąś instrukcją jak się dostać do klapeczek w wersji BEHR. Chyba że macie jakieś namiary.
Takie pytanie na przyszłość:
Naprawdę trzeba zdejmować siedzenia żeby się dostać do nagrzewnicy???
Robiłem to sam w VB i nie było aż tyle roboty:/
Witam , a ja mam pytanie , samochód ( silnik) nie nagrzewał się w cale więc postanowiłem wymienić termostat rzecz w tym że wszędzie w sklepie dają mi termostat ale inny niż jest w moim samochodzie o co tu chodzi sprawdzałem wszystkie modele zafir nie ma takiego jak u mnie . opel zafira 1.8 16v 99r, czy będę musiał kupić cały
Bleke pisze:Ok,
Zafira jest po serwisie, wymieniłem rozrząd kompletny, pompę i przy okazji termostat.
Jednocześnie zdarzyłem dokładniej przyjrzeć się problemowi. Samochód łapie temperaturę, fakt nie jakoś zabójczo szybko ale jak złapie to już w miarę trzyma i mam tylko małe wahania pomiędzy temperaturą jak stoję w korku a taką jak już się szybciej poruszam. Nie ma oczywiście spadków poniżej 84-85st.
Niestety problem ze słabym ogrzewaniem utrzymał się nadal. I ostatecznie mam wrażenie że jest to spowodowane nagrzewnicą bądź sterowaniem nawiewu.
Objawy są ogólnie takie że raz wieje naprawdę ciepło a raz tylko letnim. Po przełączeniu na pełne chłodzenie już nie byłem w stanie wrócić do porządnego ogrzewania. Pomimo że auto miało 90st.
Tak więc w najbliższy weekend zabieram się za sprawdzenie klapek. Poszperam za jakąś instrukcją jak się dostać do klapeczek w wersji BEHR. Chyba że macie jakieś namiary.
Takie pytanie na przyszłość:
Naprawdę trzeba zdejmować siedzenia żeby się dostać do nagrzewnicy???
Robiłem to sam w VB i nie było aż tyle roboty:/
U mnie okazało się, że cięgło nie otwierało do końca klapki (cięgło widoczne po zdjęciu lewej osłony przy nogach pasazera - nie trzeba demontować schowka). PO zdjęciu cięgła z dźwigni i otwarciu klapki w samochodzie zawitało ciepło . Mozę to podobny problem u Ciebie.
Pozdrawiam
To u mnie będzie co innego... Raczej.
Musze poczekać do weekendu bo będę miał masakrę jak rozbiorę to w tygodniu.
Tylko teraz powstaje jedno pytanie. Czy jak to nawet zdemontuje to będę mógł to sprawdzić np. na stole, no albo sprawdzić bez demontowania? Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi silniczkami od klapek w automatycznej klimie behr???
Kurde nie wiem. Jeszcze nie szperałem za instrukcją jak się dostać do tych klapek..
Musze poczekać do weekendu bo będę miał masakrę jak rozbiorę to w tygodniu.
Tylko teraz powstaje jedno pytanie. Czy jak to nawet zdemontuje to będę mógł to sprawdzić np. na stole, no albo sprawdzić bez demontowania? Ma ktoś jakieś doświadczenia z tymi silniczkami od klapek w automatycznej klimie behr???
Kurde nie wiem. Jeszcze nie szperałem za instrukcją jak się dostać do tych klapek..
Witaj, ale ty masz trochę inny silnik u mnie mechanik wyjął termostat ale zupełnie inny niż mi proponują w sklepach i teraz nie wiem czy jak go założę to będzie jakiś efekt czy tylko taki że będę musiał jednak kupić z całą obudową i dwa razy wymieniać , miałem nadzieję że napisze ktoś co miał taki sam przypadek i czy ten inny termostat zdał egzamin ( dół termostatu test taki sam góra inna )
- ojciec polak
- Zafiromaniak
- Posty: 1216
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:54
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Ciepielów (WLI)Maz
- Auto: Ford
- Model: SMAX
- Oznaczenie silnika: Durat2.0L
marcinFKP
Ja walczę dokładnie z tym samym, też mam wersje OPC+LPG. Pierwsza rzecz jaką dzisiaj zauważyłem jadąc z podpiętym interfacem to to że auto nagrzewa się ok,dokładnie tak jak u Ciebie do temperatury 85st. wacha się wtedy w zależności od tego czy jadę w korku(92st.) czy stoję, raz zażyło się że spadła do 82st. Trochę to blisko do temperatury przełączania z mieszanki rozruchowej, bo na normalną mieszankę przełącza się przy 81st. Jednak poniżej tej granicy nie spada, wiec teoretycznie ok.
Jedno co zauważyłem to to że termometr przekłamuje i jak pokazuje 86 to już jest pod 90, ale to moje odczucie:P
Ja jestem po wymianie rozrządu(INA), od razu wtedy robiłem pompę wody(SKF), no i nowy cały termostat(Vernet). W zasadzie temperatury były praktycznie takie same. W środku ledwo letni.
Sprawdzałem pod maską ciepło wszystkie węże ciepłe nawet ten który idzie z reduktora do nagrzewnicy wiec mam cztery podejrzenia:
-nagrzewnica zawalona jakimś syfem słabo się grzeje i jest do wymiany.
-klapki w klimie chodzą nie tak jak powinny, bo czasem grzeje ok a czasem nie.
-termostat dalej nie dogrzewa, ten vernet to jakaś kicha czy są ok??? BO zapomniałem powiedzieć jaki maja mi stawić i dali ten.
Jak myślicie za co się zabrać???
marcinFKP jakbyś miał rozwiązany problem to daj znać.
Ja się już powoli zaczynam wkurzać...
Ja walczę dokładnie z tym samym, też mam wersje OPC+LPG. Pierwsza rzecz jaką dzisiaj zauważyłem jadąc z podpiętym interfacem to to że auto nagrzewa się ok,dokładnie tak jak u Ciebie do temperatury 85st. wacha się wtedy w zależności od tego czy jadę w korku(92st.) czy stoję, raz zażyło się że spadła do 82st. Trochę to blisko do temperatury przełączania z mieszanki rozruchowej, bo na normalną mieszankę przełącza się przy 81st. Jednak poniżej tej granicy nie spada, wiec teoretycznie ok.
Jedno co zauważyłem to to że termometr przekłamuje i jak pokazuje 86 to już jest pod 90, ale to moje odczucie:P
Ja jestem po wymianie rozrządu(INA), od razu wtedy robiłem pompę wody(SKF), no i nowy cały termostat(Vernet). W zasadzie temperatury były praktycznie takie same. W środku ledwo letni.
Sprawdzałem pod maską ciepło wszystkie węże ciepłe nawet ten który idzie z reduktora do nagrzewnicy wiec mam cztery podejrzenia:
-nagrzewnica zawalona jakimś syfem słabo się grzeje i jest do wymiany.
-klapki w klimie chodzą nie tak jak powinny, bo czasem grzeje ok a czasem nie.
-termostat dalej nie dogrzewa, ten vernet to jakaś kicha czy są ok??? BO zapomniałem powiedzieć jaki maja mi stawić i dali ten.
Jak myślicie za co się zabrać???
marcinFKP jakbyś miał rozwiązany problem to daj znać.
Ja się już powoli zaczynam wkurzać...