[A] Wymiana oringów nagrzewnicy - Zafira A z klimatyzacją

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#61 Post autor: Mattai »

Uf a juz myslalem ze znow mam pecha i jestem wyjatkiem, tez juz szukam czesci do naprawy.
Wczoraj rozmawialem z zaprzyjaznionym mechanikiem, wspominal mi ze np ktoras tam wersja vectry miala zrobiony zawor na tej lornetce, pozniej docelowo bylo wszystko wymieniane na wersje bez, bo zawor lubil sie zaciac i zaczynaly sie klopoty.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#62 Post autor: Mattai »

Dostalem zestaw z lornetka, oringi byly oryginalnie w bloku nagrzewnicy - takie kanciate, w zestawie byly okragle, napelnilem uklad doprowadzilem do 90C na wskazniku i nie cieknie, czyli jest ok.

Moze ktos porade jak skutecznie wymyc nasiaknieta tapicerke ze tego swinstwa , bo mam mala powodz.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#63 Post autor: scaniairizar »

mattai pisze:Moze ktos porade jak skutecznie wymyc nasiaknieta tapicerke ze tego swinstwa , bo mam mala powodz


jakby to była powódź wodna to małe piwo, ale to jest powódź płynu chłodniczego. a co za tym idzie lepkie dziadostwo ;)

odkurzacz który zasysa wode. musisz go wsadzic pod dywaniki, bo tam jest taka gąbka co o du** ją rozbić. i trza tą wode z niej wyciągnąć. potem byle jaka pianka do prania tapicerki lub wanisz do dywanów i robi robote. niech przeschnie i bedzie gitarkowo :)
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#64 Post autor: Mattai »

Wreszcie temat z powodzia zakonczony, wszystko dziala i jest suche. :-)

Mam takie pyanie bo w opisie jest wzmianka o demontazu ukladu z klimatyzacja .

Ja mam w tym pudle gdzie jest nagrzewnica, uklad z obiegiem chlodzenia z silnika, i taka nagrzewnice elektryczna.
A co tam jeszcze jest jak jest klima?
Bo przymierzam sie do skompletowania czesci, i nie bardzo moge wylapac jaki wymiennik tam wchodzi, moze jakies foto ktos bedzie mial...
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#65 Post autor: scaniairizar »

niestety, ale tak :(
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

ZAKROPIOLO

#66 Post autor: ZAKROPIOLO »

....i tak co rok? :shock: ...nie wierzę chyba zaspawam na ament.

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#67 Post autor: scaniairizar »

ja wymieniałem ostatnio nie cały rok temu. ale przedostatnie trzymały dwa lata
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

Teocc

#68 Post autor: Teocc »

teoretycznie takie połaczenie na oringi jest niezawodne , ale jak widac nie w oplach. mysle ze problem jest w dobrym osadzeniu lornetki na rurki i dobrym zabezpieczeniu zapinkami metalowymi. Po pierwszej ( oringi faktycznie byly sparciale i twarde) wymianie niby wszystko załozylem ok ale spinki dośc trudno bylo załozyc ..ale jakoś sie wsuneły i...w zimie okazało sie ze na skutek chyba naprezen , wstrzasów jedna sie troszke wysuneła i wiadomo płyn zaczał wyciekac. Poprawilem i na razie odpukac wszystko gra . Chociaz ciagle mysle kiedy to pusci.

mzabierek

#69 Post autor: mzabierek »

"mam i ja" :> , okazało się, że i mnie dotknął problem wycieku płynu z nagrzewnicy. Właściwie znalazłem już w tym temacie wszystkie informacje odnośnie wymiany. Jedyne moje wątpliwości dotyczą doboru zestawu naprawczego: chodzi mi o to, że u mnie jest nagrzewnica taka jak na początku tematu, czyli dolna część z górną połączona jest spinkami. Czy to jest Behr czy Delhi może mi ktoś powiedzieć ?, bo na zdjęciach są dwa numery zestawu i do końca nie wiem jaki kupić...

Awatar użytkownika
scaniairizar
Mieszkaniec
Posty: 397
Rejestracja: 30 gru 2008, 15:09
Lokalizacja: małopolska
Model:

#70 Post autor: scaniairizar »

wymieniales juz moze filtr p. pyłkowy ? po tym najłatwiej rozpoznać
2.0 dti '01 i 1.9cdti '10. opcline
it's forfit śwagier!

mzabierek

#71 Post autor: mzabierek »

jeszcze nie, ale odkręciłem osłonę i nagrzewnica wygląda z zewnątrz jak ta z opisu ze zdjęciami. Czy różnią się wizualnie, chodzi mi o pierwszy rzut oka, czy trzeba wyjąć np. filtr i po jego wymiarach dopiero można określić typ...

I druga, chyba równie ważna sprawa: gąbka zdaje się być nieźle opita płynem, jak się do niej dobrać żeby ją osuszyć. Z tego co wyczytałem to najlepiej ją będzie chyba wyprać i wysuszyć, ale co trzeba rozebrać z tapicerki żeby się do niej dostać nie wyrządzając większych szkód w plastikach i zatrzaskach

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#72 Post autor: Mattai »

30 min zabawy
-zdejmujesz oslony progow
-wykrecasz sruby z tylu foteli przednich (srebrne po oslonami pastikowymi - sztuk dwie lacznie na fotel)
-wyciagasz fotele
-wykrecasz tunel
-odkrecasz lewarek i elektryke (odlacz akumulator!!!)
-demontujesz oslony kokpitu od spodu i nadkoli od srodka
-wyciagasz dywan z przedniej czesci auta, reszta to juz zabawa z pianka ...koszmar...

Uwaga na kabelki sporo tego tam jest i trzeba uwazac - male odkurzanie przy okazji
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

mzabierek

#73 Post autor: mzabierek »

Dzięki mattai, pewnie tak będę musiał zrobić... , najważniejsze że jestem już po wymianie oringów i przynajmniej płyn na dywanik nie wycieka. Trochę się boję tej elektryki coby czegoś nie uszkodzić, ale raczej ten płyn sam nie odparuje-wyschnie...

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#74 Post autor: Mattai »

Nie ma problemu odkrecasz pare srob z podlogi i odpinasz kable z lewarka hamulca recznego
pozniej po odkreceniu lewarka bedziesz widzial chyba czujnik przyspieszenia ( chyba) jego tez odkrecasz. Gniazdo komputera jest tylko zatrzasniete wiec nie bedzie problemu.
Zanim cokolwiek odkrecisz - koniecznie odlacz akumlator, to sa obwody kontroli poduszek.
Nic nie urwiesz bo sa solidnie powiazkowane. nawet trudno sie pomylic, przy montazu pamietaj o przykreceniu kabli do masy zeby nie miec niespodzianek. najlepiej zrob sobie fotke dla pewnosci.

Ja mialem:
wtyk do reczego
gniazdo komputera
dwie sruby do masy od instalacji
kabel od czujnika

Okablowania od foteli nie trzeba ruszac bo fotele mozna cofnac mocno do dylu po odkreceniu, nie rozepniesz bo sa solidnie zabezpieczone...ja nie rozpinalem, i nie podejmowalem nawet tematu.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

pepe001

#75 Post autor: pepe001 »

No i mnie też dopadł problem oringów. Właśnie dzisiaj zakupiłem zestaw naprawczy za 37,03 zł. w ASO w Rybniku. Jutro moja zafirka będzie reanimowana.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”