Problem z wentylatorem układu chłodzenia/klimatyzacji
Moderator: Sebu$
Zrobiłem kabelek na 2 tranzystorach ,koszt 4,7 zł Działa!W programie Opel tech 2 jest opcja zmiany wskazań licznika km ,ale nie sprawdzałem czy to zadziała ,próbował ktoś?
W module chłodzenia odczytałem błędy 163 39 i 2 ,Co to może być?
[ Dodano: Nie Lip 24, 2011 00:02 ]
Witam ponownie!
Dalej walczę z wiatrakami:) I nadal nie chcą się kręcić! Wymontowałem wentylatory ,sprawdziłem rezystory ,wszystko ok,obwody są ,wentylatory sprawne.Nabiłem klimę ,czynnika było mało ,310 g .ale nadal nic nie pomaga.Jeżeli odłączę czujnik ciśnienia klimatyzacji to zapala się kontrolka układu chłodzenia,a jak by był uszkodzony czujnik ciśnienia to działał by choć wiatrak od chłodnicy cieczy a ten też nie chce się zakręcić!jeśli odłączę czujnik temperatury to zapala się kontrolka serwisowa i po wyłączeniu zapłonu wentylatory oba kręcą się .Ma ktoś jakiś pomysł? Jak zrobić symulację czujnika ciśnienia ?są 3 piny jeden to masa.Jutro podłączę potencjometr zamiast czujnika temperatury ,spróbuję zasymulować wysoką teperaturę cieczy chłodzącej.
[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 21:15 ]
Kupiłem kabel opelscaner ,błędów brak ,wszytko niby ok.Robiłem test wentylatorów i wszystkie biegi działają prawidłowo .Co jeszcze mogę sprawdzić?? Teraz sytuacja wygląda następująco : uruchamiam silnik ,podłaczam laptopa i czekam ,włączenie klimy bez reakcji wentylatorów ,choć nie wiem jak długo mogę męczyć klimę bez chłodzenia:) ,odczyt czujnika ciśnienia pokazuje w % i jak załączy kompresor szybko rośnie do 92 % i więcej nie chce .temperatura chłodziwa doszła do 115 stopni i nic się nie włączyło ,błędów zero .Jak zgaszę silnik wentylatory ruszają na 1 bieg i chodzą do schłodzenia silnika.Czy ktoś coś podpowie /?/czy to tylko serwis ratuje?
W module chłodzenia odczytałem błędy 163 39 i 2 ,Co to może być?
[ Dodano: Nie Lip 24, 2011 00:02 ]
Witam ponownie!
Dalej walczę z wiatrakami:) I nadal nie chcą się kręcić! Wymontowałem wentylatory ,sprawdziłem rezystory ,wszystko ok,obwody są ,wentylatory sprawne.Nabiłem klimę ,czynnika było mało ,310 g .ale nadal nic nie pomaga.Jeżeli odłączę czujnik ciśnienia klimatyzacji to zapala się kontrolka układu chłodzenia,a jak by był uszkodzony czujnik ciśnienia to działał by choć wiatrak od chłodnicy cieczy a ten też nie chce się zakręcić!jeśli odłączę czujnik temperatury to zapala się kontrolka serwisowa i po wyłączeniu zapłonu wentylatory oba kręcą się .Ma ktoś jakiś pomysł? Jak zrobić symulację czujnika ciśnienia ?są 3 piny jeden to masa.Jutro podłączę potencjometr zamiast czujnika temperatury ,spróbuję zasymulować wysoką teperaturę cieczy chłodzącej.
[ Dodano: Wto Lip 26, 2011 21:15 ]
Kupiłem kabel opelscaner ,błędów brak ,wszytko niby ok.Robiłem test wentylatorów i wszystkie biegi działają prawidłowo .Co jeszcze mogę sprawdzić?? Teraz sytuacja wygląda następująco : uruchamiam silnik ,podłaczam laptopa i czekam ,włączenie klimy bez reakcji wentylatorów ,choć nie wiem jak długo mogę męczyć klimę bez chłodzenia:) ,odczyt czujnika ciśnienia pokazuje w % i jak załączy kompresor szybko rośnie do 92 % i więcej nie chce .temperatura chłodziwa doszła do 115 stopni i nic się nie włączyło ,błędów zero .Jak zgaszę silnik wentylatory ruszają na 1 bieg i chodzą do schłodzenia silnika.Czy ktoś coś podpowie /?/czy to tylko serwis ratuje?
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
Dwa błędy które podałeś wcześniej tzn 2 i 163 dotyczą czujnika temperatury cieczy chłodzącej (163 brak sygnału z czujnika) oraz (2 wartość po za zakresem)
39 to czujnik ciśnienia klimatyzacji.
Sprawdź lub wymień ten czujnik temp. przez niego będą problemy jak opisujesz tzn start wentylatorów po wyłączeniu silnika.
Spróbuj ew zamiast czujnika wstawić opornik 2,2K-4,7K i zobacz jak się zachowają wiatraki.
Jeśli chodzi o zabezpieczenia modułu to przy zbiorniczku wyrównawczym masz dwa bezpieczniki F4 40A i F8 20A oraz w kabinie w skrzynce 35; 39; 40
39 to czujnik ciśnienia klimatyzacji.
Sprawdź lub wymień ten czujnik temp. przez niego będą problemy jak opisujesz tzn start wentylatorów po wyłączeniu silnika.
Spróbuj ew zamiast czujnika wstawić opornik 2,2K-4,7K i zobacz jak się zachowają wiatraki.
Jeśli chodzi o zabezpieczenia modułu to przy zbiorniczku wyrównawczym masz dwa bezpieczniki F4 40A i F8 20A oraz w kabinie w skrzynce 35; 39; 40
dzięki za odpowiedź !!! To wszystko już sprawdziłem problem leży chyba brakiem napięci a na styku 15a ,przeczytaj http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8429.
[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 21:47 ]
Problem rozwiązany !!Przecięty przewód przy module chłodzenia pin 15 zasilanie 15a .Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam!!!
[ Dodano: Sro Lip 27, 2011 21:47 ]
Problem rozwiązany !!Przecięty przewód przy module chłodzenia pin 15 zasilanie 15a .Dzięki wszystkim za pomoc i pozdrawiam!!!
- airbus
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
- Imię: WojTEK
- Lokalizacja: Brzostek
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
Witam u mnie od przedwczoraj zauwazylem dziwny objaw.
Otoz jak postoje w korku normalnie zalacza sie wentylator ((ale przy tym zapala mi sie rowniez zolta kontrolka tej chlodniczki na desce (mam odpiety wentylator od klimy czy to mzoe byc przez to??)
Problem polega na tym ze wentylator po wlaczeniu sie nie wylacza wogole. Dla przykladu wczoraj ujechalem juz ponad 20 km od korka normalna jazda a wentylator pracowal nadal.
Jezeli zatrzymam sie i wylacze samochod wentylator wylacza sie i po ponowym zapaleniu samochodu jest juz w porzadku czyli wentylator nie chodzi i kontorolka nie swieci....
Z racji ze dzis swieto nie podjade nigdzie z tym....
Mam pytanie czy to wina termostatu czy cus innego pozdrawiam...
Otoz jak postoje w korku normalnie zalacza sie wentylator ((ale przy tym zapala mi sie rowniez zolta kontrolka tej chlodniczki na desce (mam odpiety wentylator od klimy czy to mzoe byc przez to??)
Problem polega na tym ze wentylator po wlaczeniu sie nie wylacza wogole. Dla przykladu wczoraj ujechalem juz ponad 20 km od korka normalna jazda a wentylator pracowal nadal.
Jezeli zatrzymam sie i wylacze samochod wentylator wylacza sie i po ponowym zapaleniu samochodu jest juz w porzadku czyli wentylator nie chodzi i kontorolka nie swieci....
Z racji ze dzis swieto nie podjade nigdzie z tym....
Mam pytanie czy to wina termostatu czy cus innego pozdrawiam...
Witam, mam taki problem, dmuchawa wentylatora działa mi tylko na IV biegu, co może przyczyną?
Ostatnio zmieniony 24 paź 2011, 20:44 przez bamber8, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Już było - padł Ci rezystor >>>>> http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=657
- oki
- Mieszkaniec
- Posty: 399
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
- Imię: Darek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Zafira B 2.0 Panorama
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z20LER
- Gender:
W manuanej regulacji 1,2,3 bieg idzie przez zespół oporników a 4 bieg na stałe (najszybszy bieg)
Zespół oprnik znajduje się za schowkiem w dolocie powietrza.
Obejrzyj ten swój opornik bo wątpię ze padł całkowicie i w 90% daje się naprawić.
Opornik zmniejsza przepływ napięcia i tym samym prędkość wentylatora, w pewnych warunkach np zapchany filtr paowietrza kabinowego lub zbyt ciężko pracujący wentylator np zatarte łożyska na silniku opornik mocniej się nagrzewa, ale za nim się przepali ma obok kontrolę temperatury która powinna całość wyłączyć.
Kontrola temperatury jest jednorazowa i jak zadziała to masz efekt jak opisujesz brak regulacji 1,2,3
Spróbuj naprawić lub pominąć tą kontrolę.
Wewnątrz obudowy opornicy są tak jak by trzy sprężynki (zwinięty drut oporowy od danej prędkości)
Gdzieś wewnątrz obok tych spiralek powinien być termik temperaturowy może to wyglądać jak kawałek walca z dwoma drucikami.
Jak masz miernik omomierz lub nawet bateryjkę z żarówką to sprawdź czy ma przejście tzn powinien mieć między końcami zwarcie.
Jeśli nie ma przejścia to go trzeba wymienić lub poprostu go połączyć na krótko.
Zrób to porządnie bo to się nagrzewa i moze się stopić jak źle połączysz.
Zespół oprnik znajduje się za schowkiem w dolocie powietrza.
Obejrzyj ten swój opornik bo wątpię ze padł całkowicie i w 90% daje się naprawić.
Opornik zmniejsza przepływ napięcia i tym samym prędkość wentylatora, w pewnych warunkach np zapchany filtr paowietrza kabinowego lub zbyt ciężko pracujący wentylator np zatarte łożyska na silniku opornik mocniej się nagrzewa, ale za nim się przepali ma obok kontrolę temperatury która powinna całość wyłączyć.
Kontrola temperatury jest jednorazowa i jak zadziała to masz efekt jak opisujesz brak regulacji 1,2,3
Spróbuj naprawić lub pominąć tą kontrolę.
Wewnątrz obudowy opornicy są tak jak by trzy sprężynki (zwinięty drut oporowy od danej prędkości)
Gdzieś wewnątrz obok tych spiralek powinien być termik temperaturowy może to wyglądać jak kawałek walca z dwoma drucikami.
Jak masz miernik omomierz lub nawet bateryjkę z żarówką to sprawdź czy ma przejście tzn powinien mieć między końcami zwarcie.
Jeśli nie ma przejścia to go trzeba wymienić lub poprostu go połączyć na krótko.
Zrób to porządnie bo to się nagrzewa i moze się stopić jak źle połączysz.
Nie potrafię nic doradzic ale opisze problem który mnie spotkał.Wyłączyłem zapłon a dmuchawa chodziła dalej i co.... zdjołem kleme i do elektryka.Padł sterownik całego układu nawiewu kabiny.Jaka przyczyna?.. to bardzo ważne dla wszystkich,poprzedni właściciel nie zadbał o wymiane filtra pyłowego co doprowadziło do zanieszyszczenia dmuchawy /chodziła zbyt ciężko/co zkolei doprowadziło do dużego poboru mocy a to do uszkodzenia sterownika a finał to 600 w plecy.
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
szpila, sorry, ale jednego nie rozumie, przecież moduł jest zasilany po zapłonie :>
Pobór zbyt duży może doprowadzić do uszkodzenia rezystorów, w najgorszym przypadku siądzie bezpiecznik, ale dziwi mnie, że po wyłączeniu zapłonu dalej działała... Bardziej bym postawił na zwarcie...
Pobór zbyt duży może doprowadzić do uszkodzenia rezystorów, w najgorszym przypadku siądzie bezpiecznik, ale dziwi mnie, że po wyłączeniu zapłonu dalej działała... Bardziej bym postawił na zwarcie...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
Dlatego zaraz po zakupie trzeba zainwestować we wszystkie filtry i rozrząd bo nigdy nie wiadomo kiedy były zmieniane.szpila pisze:Nie potrafię nic doradzic ale opisze problem który mnie spotkał.Wyłączyłem zapłon a dmuchawa chodziła dalej i co.... zdjołem kleme i do elektryka.Padł sterownik całego układu nawiewu kabiny.Jaka przyczyna?.. to bardzo ważne dla wszystkich,poprzedni właściciel nie zadbał o wymiane filtra pyłowego co doprowadziło do zanieszyszczenia dmuchawy /chodziła zbyt ciężko/co zkolei doprowadziło do dużego poboru mocy a to do uszkodzenia sterownika a finał to 600 w plecy.
Witam panowie. I panie jesli tez obserwuja
Mam problem z wichura. Nie wlacza sie powyzej 90 stopni, nie dziala klima (wlacza sie kontrolka na przycisku, nie wlacza sie sprezarka- nie pojawia sie na niej zasilanie) moze ma to cos ze soba wspolnego. Nie wiem ile jest gazu w ukladzie,ale to drugorzedna sprawa. Najpierw chlodzenie cieczy chlodzacej. Samochod kupilem pare dni temu,z wielkim traktorowym przelacznikiem kolo stacyjki. Dzisiaj, po dluzszych ogledzinach okazalo sie,ze mial on niby zapodawac plusa bezp na wiatrak. Wiatrak jest jeden, 3 przekazniki, nie ma modulu za zderzakiem. Te trzy przekazniki odpalaja wiatrak,jesli zasterowac je masa na brazowo/bialy, braz/zolty i braz/czerwony-z roznymi predkosciami. Po nitce do klebka doszedlem do ECU,ze to z niego wychodza masy na przekazniki. Ktos tam juz cos nakluwal
Teraz pytanie co do wymiany? Czy ECU? Slyszalem ,ze w astrach sie sypia. A moze czujnik temp?
Tak w ogole to czy jest tylko jeden,kolo pokrywy rozrzadu? Bo innego nie widzialem. Wskaznik temp w zegarach dziala jak trzeba.
Jak to ugryzc?
Pozdrawiam!
Mam problem z wichura. Nie wlacza sie powyzej 90 stopni, nie dziala klima (wlacza sie kontrolka na przycisku, nie wlacza sie sprezarka- nie pojawia sie na niej zasilanie) moze ma to cos ze soba wspolnego. Nie wiem ile jest gazu w ukladzie,ale to drugorzedna sprawa. Najpierw chlodzenie cieczy chlodzacej. Samochod kupilem pare dni temu,z wielkim traktorowym przelacznikiem kolo stacyjki. Dzisiaj, po dluzszych ogledzinach okazalo sie,ze mial on niby zapodawac plusa bezp na wiatrak. Wiatrak jest jeden, 3 przekazniki, nie ma modulu za zderzakiem. Te trzy przekazniki odpalaja wiatrak,jesli zasterowac je masa na brazowo/bialy, braz/zolty i braz/czerwony-z roznymi predkosciami. Po nitce do klebka doszedlem do ECU,ze to z niego wychodza masy na przekazniki. Ktos tam juz cos nakluwal
Teraz pytanie co do wymiany? Czy ECU? Slyszalem ,ze w astrach sie sypia. A moze czujnik temp?
Tak w ogole to czy jest tylko jeden,kolo pokrywy rozrzadu? Bo innego nie widzialem. Wskaznik temp w zegarach dziala jak trzeba.
Jak to ugryzc?
Pozdrawiam!
Witam wszystkich fanów opla zafiry. Jestem nowym forumowiczem posiadam zafirke z 2003 roku 1.8 benzyna+gaz BRC i mam taki sam problem z wentylatorem jak "maxylewith". Wymieniłem czujnik temp. cieczy, klimatyzacja nabita, po pod pięciu do kompa zero błędów ,temp. 110 stopni wentylator stoi, klima nie działa test sprężarki sprzęgło się załącza, przekaźniki i bezpieczniki sprawdzone i są dobre rezystor przy chłodnicy sprawny, wiatrak na krótko działa . Co jeszcze mogę sprawdzić
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Maly update.
Zczytalem bledy,wyszly trzy :
1540 - czujnik cisnienia a/c - sam odlaczalem go na chodzacym silniku.
1620 - ECM supply voltage out of limits - to juz jest jakas wskazowka
1550- to przepustnica.
Wyczyscilem zaciski masowe, blad wyswietla sie teraz tylko 1540, na przekaznikach wciaz nie pojawia sie masa z ECM, wentylator stoi nawet na czerwonym polu
Zczytalem bledy,wyszly trzy :
1540 - czujnik cisnienia a/c - sam odlaczalem go na chodzacym silniku.
1620 - ECM supply voltage out of limits - to juz jest jakas wskazowka
1550- to przepustnica.
Wyczyscilem zaciski masowe, blad wyswietla sie teraz tylko 1540, na przekaznikach wciaz nie pojawia sie masa z ECM, wentylator stoi nawet na czerwonym polu