Problem z cyrkulacją powietrza
Moderator: Sebu$
- chabretti
- Zafiromaniak
- Posty: 2248
- Rejestracja: 30 sie 2011, 20:51
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Żyrzyn [LPU]
- Auto: Volvo
- Model: V70
- Oznaczenie silnika: D5244T5
- Kontakt:
Witam Odświeżę problem
Problem zaczął się od parowania szyb. Wymieniłem filtr kabinowy, przeczyściłem odpływ od klimy. Było fajnie jakiś czas. Problem znów powrócił. Jak jadę sam zjawisko bardzo rzadko występuje, wystarczy że jedzie więcej osób problem narasta. Otwieranie szyb pomaga, ale nie oto chodzi by wietrzyć auto cały rok (poza tym otwarte szyby podczas jazdy odpadają bo mnie drażni hałas z zewnątrz).
Czytałem i doczytałem że jest winny temu silnik od recyrkulacji powietrza. Rozebrałem ten silniczek jak kolega robertgl17 i oczywiście raz chodzi raz nie. Kilka cykli obieg zamknięty - otwarty kopułka się zamyka i otwiera. Jak się przytnie to z dołu śrubokrętem w silniczek i chodzi znowu kilka cykli otwarcia i zamknięcia. Poczytałem to od kolegów z forum astry g i na razie odłożyłem zabawę. Na obecna chwilę zostawiłem zamknięta kopułkę (zasysanie powietrza z zewnątrz) i odłączona wtyczkę od silniczka. Jak będę miał więcej czasu to się biorę za rozebranie silnika na części pierwsze i myślę o tych wyłącznikach krańcowych jak to zrobił kolega z Forum Klubu Astra G.
Problem zaczął się od parowania szyb. Wymieniłem filtr kabinowy, przeczyściłem odpływ od klimy. Było fajnie jakiś czas. Problem znów powrócił. Jak jadę sam zjawisko bardzo rzadko występuje, wystarczy że jedzie więcej osób problem narasta. Otwieranie szyb pomaga, ale nie oto chodzi by wietrzyć auto cały rok (poza tym otwarte szyby podczas jazdy odpadają bo mnie drażni hałas z zewnątrz).
Czytałem i doczytałem że jest winny temu silnik od recyrkulacji powietrza. Rozebrałem ten silniczek jak kolega robertgl17 i oczywiście raz chodzi raz nie. Kilka cykli obieg zamknięty - otwarty kopułka się zamyka i otwiera. Jak się przytnie to z dołu śrubokrętem w silniczek i chodzi znowu kilka cykli otwarcia i zamknięcia. Poczytałem to od kolegów z forum astry g i na razie odłożyłem zabawę. Na obecna chwilę zostawiłem zamknięta kopułkę (zasysanie powietrza z zewnątrz) i odłączona wtyczkę od silniczka. Jak będę miał więcej czasu to się biorę za rozebranie silnika na części pierwsze i myślę o tych wyłącznikach krańcowych jak to zrobił kolega z Forum Klubu Astra G.
Mozesz podeslac linkiem do tego opisu ? U mnie tez sie ten problerm pojawil.i myślę o tych wyłącznikach krańcowych jak to zrobił kolega z Forum Klubu Astra G.
Rozebranie i zlozenie pomaga na 1-2 zamkniecia i otworzenia a pozniej sie losowo zacina (otwarte lub zamkniete) i wiecej nie dziala.
Jak wroce do domu to rozbiore go jeszcze raz, wyczyszcze, na nowo posmaruje i poskladam.
Witam,
na klimatyzacji z lewego strony (kierowcy) wieje zimnym powietrzem, natomiast z prawej strony (od pasażera) wieje lekko ciepłym. Co może być przyczyną? Nawiew tylny środkowy też dmucha zimnym , natomiast środkowy przedni dmucha lekko ciepłym. Posiadam climatronic. Czy u Was jest podobnie?
Pozdrawiam
na klimatyzacji z lewego strony (kierowcy) wieje zimnym powietrzem, natomiast z prawej strony (od pasażera) wieje lekko ciepłym. Co może być przyczyną? Nawiew tylny środkowy też dmucha zimnym , natomiast środkowy przedni dmucha lekko ciepłym. Posiadam climatronic. Czy u Was jest podobnie?
Pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Ja mam takie pytanie, do znawców tematu obiegu wewnętrznego itp.
Czy może tak być, że CZĘŚCIOWO obieg wewnętrzny się nie wyłącza? Niby u mnie wszystko ok, ale przy wyłączeniu obiegu wewnętrznego zapach z nawiewów jest podobny jak przy zamkniętym obiegu.
Generalnie słychać, że coś tam się przestawia jak włączę/wyłączę obieg wewnętrzny... i przy zamkniętym obiegu mocniej dmucha.
Czy może tak być, że CZĘŚCIOWO obieg wewnętrzny się nie wyłącza? Niby u mnie wszystko ok, ale przy wyłączeniu obiegu wewnętrznego zapach z nawiewów jest podobny jak przy zamkniętym obiegu.
Generalnie słychać, że coś tam się przestawia jak włączę/wyłączę obieg wewnętrzny... i przy zamkniętym obiegu mocniej dmucha.
Na początek test zrób czyli dmuchawa na 3 bieg i zmień rodzaj obiegu. Musi się znacząco zmienić "dźwięk" pracy dmuchawy, jeżeli się nie zmienia lub ledwo co wiedz, że coś się dzieje. Jeżeli chcesz temat zgłębić to odkręć schowek przed pasażerem (to są ledwo 4 wkręty i minutka roboty), za schowkiem jest dmuchawa z kopułą (ja to nazywam pacman, bo tak to wygląda). Jak zdejmiesz schowek, włącz zapłon i przełącz obieg zamknięty/otwarty, zobaczysz czy kopuła się otwiera i zamyka. U mnie niestety nadłamane jest mocowanie cięgna od silniczka obiegu, z lewej strony cięgno mocowane jest do osi kopuły i niestety jak zamocuję to cięgno to po kilku otwarciach wypada i znowu obieg się blokuje, raz na otwartym (to pół biedy), a raz na zamkniętym i jest problem, bo od razu szyby parują itp.MARCEL! pisze:Ja mam takie pytanie, do znawców tematu obiegu wewnętrznego itp.
Czy może tak być, że CZĘŚCIOWO obieg wewnętrzny się nie wyłącza? Niby u mnie wszystko ok, ale przy wyłączeniu obiegu wewnętrznego zapach z nawiewów jest podobny jak przy zamkniętym obiegu.
Generalnie słychać, że coś tam się przestawia jak włączę/wyłączę obieg wewnętrzny... i przy zamkniętym obiegu mocniej dmucha.
Po krótce - zrób teścik słuchowy, później demontaż schowka i zobacz na własne oczy, to jest banalnie proste, a dużo wyjaśni
Powodzenia dobry człowiecze
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj z rana zrobiłem test, tzn. już nie rozkręcałem schowka ale jak włączam obieg zamknięty to zmienia się dźwięk dmuchawy i w momencie wciśnięcia guzika to coś się przestawia wewnątrz.
Czyli raczej działa. Na dniach będę odgrzybiać klimę i wymieniać filtr przeciwpyłkowy to sprawdzę jak działa ta kopuła :-)
Czyli raczej działa. Na dniach będę odgrzybiać klimę i wymieniać filtr przeciwpyłkowy to sprawdzę jak działa ta kopuła :-)
Jedno muszę dodać, nie mogę się powstrzymać - znaczny staż na forum zatem domniemam, że Zośkę posiadasz też długi czas, na pewno o wiele dłuższy niż ja, bo ja to taki "kot" jestem, ale ja już się dobierałem do tego ustrojstwa...MARCEL! pisze:Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj z rana zrobiłem test, tzn. już nie rozkręcałem schowka ale jak włączam obieg zamknięty to zmienia się dźwięk dmuchawy i w momencie wciśnięcia guzika to coś się przestawia wewnątrz.
Czyli raczej działa. Na dniach będę odgrzybiać klimę i wymieniać filtr przeciwpyłkowy to sprawdzę jak działa ta kopuła :-)
Wiem, że można to odebrać jako chamski przytyk, ale wcale tak nie jest, bo... bo to świadczy o tym, że dobrą sztukę wyhaczyłeś skoro przez tyle czasu nie trzeba było tam zaglądać szacuneczek.
Wracając do tematu - obieg raczej u Ciebie działa prawidłowo, wątpię, aby działał na "pół". Jeżeli chodzi o brak zmiany zapachu w aucie to za to przede wszystkim odpowiada filtr p/pyłkowy, bo obojętnie czy obieg zamknięty czy otwarty - powietrze i tak przez niego przepływa, więc wymień go szybciej niż później
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Filtr wymieniałem w wakacje 2015, za pewne go wymienię w tym miesiącu
Co do zaglądania to chyba kiedyś miałem tam zaglądane bo zlecił majstrowi przesmarowanie mechanizmu tego silniczka od wiatraka nawiewu bo mi piszczał na 1 i 2 biegu jak było zimno.
Co do trwałości tego mechanizmu z obiegiem wewnętrznym to być może ma znaczenie producent bo było dwóch: Behr i Delphi oraz tego czy Zafira jest po liftingu...
Być może się mylę, ale przy zakupie filtra pytają się o rodzaj klimatyzacji.
Co do auta to wybrałem tą... z największym przebiegiem ale wydawało mi się, że jest realny,bo te co miały mniejsze przebiegi to wyglądały na bardziej "zużyte". Może kwestia dbania o auto.
Znam gościa co ma przebieg ponad 800 000 km w aucie i na prawdę tego nie widać, wszystko wymieniane na czas, konserwowane... Fakt, Audi 80 B3, ma je prawie od nowości. Silnik słaby jak mucha ale bezawaryjny
Co do zaglądania to chyba kiedyś miałem tam zaglądane bo zlecił majstrowi przesmarowanie mechanizmu tego silniczka od wiatraka nawiewu bo mi piszczał na 1 i 2 biegu jak było zimno.
Co do trwałości tego mechanizmu z obiegiem wewnętrznym to być może ma znaczenie producent bo było dwóch: Behr i Delphi oraz tego czy Zafira jest po liftingu...
Być może się mylę, ale przy zakupie filtra pytają się o rodzaj klimatyzacji.
Co do auta to wybrałem tą... z największym przebiegiem ale wydawało mi się, że jest realny,bo te co miały mniejsze przebiegi to wyglądały na bardziej "zużyte". Może kwestia dbania o auto.
Znam gościa co ma przebieg ponad 800 000 km w aucie i na prawdę tego nie widać, wszystko wymieniane na czas, konserwowane... Fakt, Audi 80 B3, ma je prawie od nowości. Silnik słaby jak mucha ale bezawaryjny
Ostatnio zmieniony 05 mar 2016, 11:29 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.
- dzarko
- Mieszkaniec
- Posty: 450
- Rejestracja: 01 maja 2010, 12:07
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Opel
- Model: ZafiraA
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Cześć
Wczoraj przestało mi działać przełączanie między obiegiem zamkniętym a nawiewem z zewnątrz. Czy ktoś ma doświadczenie z czego takie coś najczęściej wynika? Kontrolka się zaświeca, ale nie słychać charakterystycznego dźwięku przesuwania się przegrody i wiatrak nie przyspiesza. Jak się tam dobiorę, to czego szukać? Cięgno spada?
Wczoraj przestało mi działać przełączanie między obiegiem zamkniętym a nawiewem z zewnątrz. Czy ktoś ma doświadczenie z czego takie coś najczęściej wynika? Kontrolka się zaświeca, ale nie słychać charakterystycznego dźwięku przesuwania się przegrody i wiatrak nie przyspiesza. Jak się tam dobiorę, to czego szukać? Cięgno spada?
Błękitna Zocha z Białołęki
-
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 30 mar 2017, 13:13
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X20DTL
- Gender:
Wyciągasz schowek przed pasażerem, tam masz wentylator/dmuchawę od nawiewów i przy niej na dole od strony środka konsoli/od strony kierowcy masz silnik elektryczny połączony plastikową "tyczką" z ruchoma częścią osłony wentylatora. Albo Ci ta "tyczka" spadła z mocowania - jest wciskana na gałki - jedna przy ramieniu silnika druga przy osłonie góry wentylatora, albo silnik zdechł. Silnik jest zamknięty z przekładnia w takim pudełku prostopadłościennym/prostokątnym na dole dmuchawy. Wymieniasz jak coś całe to pudełko. Jeżeli nie masz czasu i ochoty wymieniać to proponuję na zimę zamknąć pokrywę wentylatora i zablokować jakoś "tyczkę" albo inaczej żeby się nie otworzyła. Będziesz miał nawiew tylko z zewnątrz - nie parują szyby
Ale jeżeli to tylko "spadła tyczka" to wentylator powinien zmieniać obroty. Skoro ich nie zmienia to raczej padł silnik w przekładni albo inna część elektryki/elektronik tamże, bo nie daje sygnału po otwarciu wentylatora na silnik coby przyspieszył.
Ale jeżeli to tylko "spadła tyczka" to wentylator powinien zmieniać obroty. Skoro ich nie zmienia to raczej padł silnik w przekładni albo inna część elektryki/elektronik tamże, bo nie daje sygnału po otwarciu wentylatora na silnik coby przyspieszył.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2018, 14:46 przez thor_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Przeglądacz
- Posty: 73
- Rejestracja: 02 maja 2010, 22:26
- Imię: Rob
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Opel Zafira A 1.9 Comfort
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y20DTH
- Gender:
Ostatnio wyczytałem, że problemy ma sam silniczek. Odklejają się w nim magnesy czy coś takiego. Silniczek ma oznaczenie 111A i niby można kupić nowy w każdym sklepie modelarskim. Cena 12-20 zł.
- siwykomar
- Debiutant
- Posty: 30
- Rejestracja: 21 mar 2017, 12:23
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Warszawa Bemowo
- Auto: Opela Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Ja dorzucę pęknięcie plastikowego ramienia . U mnie tak jest, dlatego kontrolka Ci będzie świeciła i silniczek będzie pracował.
-
- Debiutant
- Posty: 36
- Rejestracja: 08 lut 2020, 15:56
- Imię: Mag
- Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
- Auto: Zafira A 1.6 16v r.2003
- Model: Z16XE
- Oznaczenie silnika: Z16XE
Witajcie, ktoś wcześniej pisał o czyszczeniu silniczka. Rozumiem, że zębatki trzeba nasmarować, a co zrobić z tą częścią napędzającą? Jak objawia się odklejanie magnesu? U mnie wszystko wydaje się trzymać solidnie, ale może to tylko pozory
To czarne kółko w środku obraca się skokowo, nie płynnie. Tak powinno być?
To silniczek od klapy ciepłe/zimne w klimatroniku, ale przypuszczam, że zasada działania ta sama co silniczka od obiegu wewn/zewn.
https://imgur.com/EGLtB4E
A, i czy ktoś mógłby napisać, jak sprawdzić poza samochodem, czy silniczek działa? Multimetrem można?
To czarne kółko w środku obraca się skokowo, nie płynnie. Tak powinno być?
To silniczek od klapy ciepłe/zimne w klimatroniku, ale przypuszczam, że zasada działania ta sama co silniczka od obiegu wewn/zewn.
https://imgur.com/EGLtB4E
A, i czy ktoś mógłby napisać, jak sprawdzić poza samochodem, czy silniczek działa? Multimetrem można?
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2020, 22:21 przez Mag, łącznie zmieniany 1 raz.