Błędy układu chłodzenia, kontrolka, problemy - porady
Moderator: Sebu$
Wczoraj w Poznaniu było ponad 33 stopnie w cieniu więc jakoś sobie nie wyobrażam takiej jazdy. Poza tym na trasie temperatura potrafi przez chłodzenie powietrzem spaść o kilka stopni, ale jak tylko gdzieś stanę na światłach to od razu max wzrost.
Tak jak masz w podpisie : "Bo trzeba "leczyc" przyczyny,a nie skutki." - tylko co jest tego przyczyną .... ?
Tak jak masz w podpisie : "Bo trzeba "leczyc" przyczyny,a nie skutki." - tylko co jest tego przyczyną .... ?
To tylko wyjście awaryjne,którego użycie możliwe jest tylko wtedy,gdy musisz dojechac np.do serwisu naprawczego,a nie chcesz przegrzac silnika, wybierając ''mniejsze zło'',bo po kieszeni nie uderzy.
Dot.sprawy:a nie sypałeś uszczelniacza do układu?Bo możesz miec przytkane coś w obwodzie.Jeśli problem znika po zaciśnięciu węża to może nie domagac pompa wody albo zapchany układ.
Dot.sprawy:a nie sypałeś uszczelniacza do układu?Bo możesz miec przytkane coś w obwodzie.Jeśli problem znika po zaciśnięciu węża to może nie domagac pompa wody albo zapchany układ.
rafknaf tak mi przyszło teraz do głowy, masz instalacje lpg??
Przypomniałem sobie, że za czasów nubiry jak wymieniali mi chłodnicę i nagrzewnicę to potem źle popodłączali węże do lpg i też mi się grzała.. Może to to ale to tylko strzał, może to być również wina pompy, która pada powoli.
P.S.
Przepraszam juz mi się pomieszał rafknaf z robikate a robikate ma dti
Stawiam również na pompe wody u rafknaf'a
Przypomniałem sobie, że za czasów nubiry jak wymieniali mi chłodnicę i nagrzewnicę to potem źle popodłączali węże do lpg i też mi się grzała.. Może to to ale to tylko strzał, może to być również wina pompy, która pada powoli.
P.S.
Przepraszam juz mi się pomieszał rafknaf z robikate a robikate ma dti
Stawiam również na pompe wody u rafknaf'a
Ostatnio zmieniony 12 cze 2010, 15:59 przez Woytas, łącznie zmieniany 2 razy.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Przeczytałem wszystkie posty kolegi rafknaf, i muszę powiedzieć, że unika jak ognia tematu - uszkodzona pompa wody, wspomniał tylko, że pojawił się jakiś błąd, ale go nie zapisał, oraz że czeka go wymiana termostatu.
Po opisanych objawach bez ujawnienia tego błędu stawiam tezę, że winę za ten stan rzeczy ponosi krótki obieg cieczy chłodzącej, przyczyną wg mnie może być zacięty termostat lub nie pracująca pompa wody.
Po opisanych objawach bez ujawnienia tego błędu stawiam tezę, że winę za ten stan rzeczy ponosi krótki obieg cieczy chłodzącej, przyczyną wg mnie może być zacięty termostat lub nie pracująca pompa wody.
Kolego MieHor, nie unikam tematu - uszkodzona pompa wody.
Ja kompletnie nie mam pojęcia co to może być i najbardziej obawiam się tematu uszkodzonej uszczelki pod głowicą którą sugerował mechanik. Co do termostatu to jest on w tej chwili montowany i jak pisałem wyżej wczoraj problem się pojawił po czym sam z siebie zniknął. Dojechałem teraz na działkę i bez żadnego problemu. Woda w pewnym momencie wzrosła w/g wskaźnika do około 95 stopni, ale większość trasy miała trochę ponad 80.
Nie wiem już co mam o tym myśleć...
Ja kompletnie nie mam pojęcia co to może być i najbardziej obawiam się tematu uszkodzonej uszczelki pod głowicą którą sugerował mechanik. Co do termostatu to jest on w tej chwili montowany i jak pisałem wyżej wczoraj problem się pojawił po czym sam z siebie zniknął. Dojechałem teraz na działkę i bez żadnego problemu. Woda w pewnym momencie wzrosła w/g wskaźnika do około 95 stopni, ale większość trasy miała trochę ponad 80.
Nie wiem już co mam o tym myśleć...
Mechanik sugerował, że uszkodzenie może być minimalne, ale do póki nie będzie miał pewności nie zacznie nic robić. Sądzę, że ewentualne ubytki płynu mogą pojawić się w wyniku zbyt wysokiej temperatury. W obecnej chwili dolałem za radą mechanika wody i zobaczę jutro wracając do domu.
Olej wymieniony był 2 dni temu i był bez płynu a i płyn jest bez oleju.
Jak pisałem wożę zapas wody żeby w ostatecznej sytuacji móc trochę dolać żeby właśnie nic nie uszkodzić.
Olej wymieniony był 2 dni temu i był bez płynu a i płyn jest bez oleju.
Jak pisałem wożę zapas wody żeby w ostatecznej sytuacji móc trochę dolać żeby właśnie nic nie uszkodzić.
zosia zrobiona
temperature powyrzej 95 st.C zbiliśmy na stałą 90/91 max wymianą termostatu
kontrolka pomarańczowa od chłodnicy zgasła po przeczyszczeniu i dociśnięciu wtyczki na takim czymś co chyba reguluje obrotami wentylatora jakby rezystor ????
znajduje sie to stojąc przodem do samochodu po lewej stronie chłodnicy od strony silnika to jest taki sześciokąt z otworami w środku jest sprężynka i mały jakby oporniczek dochodzą do niego 2 przewody
a przy okazji dobiłem klime miałem 55 mg gazu (( 120 złotych napełnienie
zocha żyje nadal
temperature powyrzej 95 st.C zbiliśmy na stałą 90/91 max wymianą termostatu
kontrolka pomarańczowa od chłodnicy zgasła po przeczyszczeniu i dociśnięciu wtyczki na takim czymś co chyba reguluje obrotami wentylatora jakby rezystor ????
znajduje sie to stojąc przodem do samochodu po lewej stronie chłodnicy od strony silnika to jest taki sześciokąt z otworami w środku jest sprężynka i mały jakby oporniczek dochodzą do niego 2 przewody
a przy okazji dobiłem klime miałem 55 mg gazu (( 120 złotych napełnienie
zocha żyje nadal