[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
To mam małe pytanie: jeśli autem przejechałem ok 5 km przy -7 stopniach i przy włączonym ogrzewaniu (ale wyłączona dmuchawa powietrza do kabiny) chłodnica jest ciepła i rurka koło termostatu ciepła (ale nie gorąca) to termostat do wymiany?
Temperatura spada jak mam włączone ogrzewanie (dmuchawa na 4 trybie) trochę poniżej 80 stopni (na wskaźniku). Jak dłużej pojeżdżę to już nie spada.
Na 2 trybie, to w ogóle wskazówka nie spada.
Ogrzewanie takie średnie. W Skodzie Felicii było lepsze (ale tam też mniejsza kubatura auta).
Jeśli będę musiał wymienić to czy termostat BEHR (niby oryginał GM) będzie dobry?
[URL=http://]http://opelczesci.com.pl/pl/p/TERMOSTAT-OPEL-MERIVA-VECTRA-ASTRA-ZAFIRA-1.8-16V-/1125[/URL]
bo coś cena niska (ok 110 zł)
Zamiennik droższy (216 zł)
VERNET - CALORSTAT:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3016151518140-TH651792J-O15331-termostat-cieczy-chlodzacej.html
Czy to kwestia sklepu?
Co polecacie?
Wole dołożyć trochę i mieć spokój, żeby to działało.
Temperatura spada jak mam włączone ogrzewanie (dmuchawa na 4 trybie) trochę poniżej 80 stopni (na wskaźniku). Jak dłużej pojeżdżę to już nie spada.
Na 2 trybie, to w ogóle wskazówka nie spada.
Ogrzewanie takie średnie. W Skodzie Felicii było lepsze (ale tam też mniejsza kubatura auta).
Jeśli będę musiał wymienić to czy termostat BEHR (niby oryginał GM) będzie dobry?
[URL=http://]http://opelczesci.com.pl/pl/p/TERMOSTAT-OPEL-MERIVA-VECTRA-ASTRA-ZAFIRA-1.8-16V-/1125[/URL]
bo coś cena niska (ok 110 zł)
Zamiennik droższy (216 zł)
VERNET - CALORSTAT:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3016151518140-TH651792J-O15331-termostat-cieczy-chlodzacej.html
Czy to kwestia sklepu?
Co polecacie?
Wole dołożyć trochę i mieć spokój, żeby to działało.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2016, 19:55 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Jak chcesz sprawdzić termostat, to skręć ogrzewanie na minimum, nawiewy ustaw na minimum i przejedź się autem, po 5 - 7 km auto powinno być nagrzane, a rura od termostatu ma być zima jak termostat nie puszcza
Jak masz nawiewy na 4 i podkręcone grzanie to ściągasz ciepło z silnika - dlatego spada temperatura
Jak masz nawiewy na 4 i podkręcone grzanie to ściągasz ciepło z silnika - dlatego spada temperatura
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
To ta rurka z przodu? Taka gumowa co idzie do chłodnicy?:)
Wydaje mi się, że jest ciepła.
A może trzeba oczyścić nagrzewnicę? Tzn. odkamienić...
Generalnie po przejechaniu 10 km z włączonym ogrzewanie pod dywanikami sucho, standardowe miejsce koło pasażera gdzie jest nr VIN w tym okienku sucho, włożyłem rękę z przodu gdzie środkowy tunel (chyba w tych okolicach nagrzewnica) - sucho.
Szyby parują jak jest kilka osób i wieczorem, np. jak słońce to nie parują. Filtr wymieniony, auto odgrzybiane i ozonowane w wakacje.
P.S. Jaki termostat polecacie?
Wydaje mi się, że jest ciepła.
A może trzeba oczyścić nagrzewnicę? Tzn. odkamienić...
Generalnie po przejechaniu 10 km z włączonym ogrzewanie pod dywanikami sucho, standardowe miejsce koło pasażera gdzie jest nr VIN w tym okienku sucho, włożyłem rękę z przodu gdzie środkowy tunel (chyba w tych okolicach nagrzewnica) - sucho.
Szyby parują jak jest kilka osób i wieczorem, np. jak słońce to nie parują. Filtr wymieniony, auto odgrzybiane i ozonowane w wakacje.
P.S. Jaki termostat polecacie?
Ostatnio zmieniony 23 sty 2016, 20:10 przez MARCEL!, łącznie zmieniany 1 raz.
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Ostatnio zmieniony 23 sty 2016, 20:23 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Ok, GM tańszy...
Znalazłem Wahler, taki będzie odpowiedni?
http://www.iparts.pl/czesc/termostat-ukladu-chlodzenia-wahler-41157892d,opel,zafira-a-f75_-1999-04-2005-06,1-8-16v-125km,84-4044-15331-100095-0-79-41157892d.html
Ok 200 zł.
Czy lepiej tańszego GM (Behr)?
Znalazłem Wahler, taki będzie odpowiedni?
http://www.iparts.pl/czesc/termostat-ukladu-chlodzenia-wahler-41157892d,opel,zafira-a-f75_-1999-04-2005-06,1-8-16v-125km,84-4044-15331-100095-0-79-41157892d.html
Ok 200 zł.
Czy lepiej tańszego GM (Behr)?
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Niby numery pasują - mój mechanik twierdzi, że tylko wahler, ale nie widzę powodu, żeby nie kupić GM-aMARCEL! pisze:Ok, GM tańszy...
Znalazłem Wahler, taki będzie odpowiedni?
http://www.iparts.pl/czesc/termostat-ukladu-chlodzenia-wahler-41157892d,opel,zafira-a-f75_-1999-04-2005-06,1-8-16v-125km,84-4044-15331-100095-0-79-41157892d.html
Ok 200 zł.
Czy lepiej tańszego GM (Behr)?
Podaj w Inetcarsie VIN - dobiorą
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Kolego , zanim cokolwiek kupisz, sprawdź czy musisz kupić bo z tego co piszesz, mam wrażenie ,że masz wszystko w porządku z termostatem. Ja jeżdżę Doblo 1,3 MultiJet i przy tych mrozach jak włączę na III bieg to mi spada temparatura a termostat i tak jest ok. Jeżdżę po mieście i dlatego silnik często chodzi na wolnych obrotach. Tak więc wpierw zdiagnozuj a później kupuj, będzie taniej
Ja też miałbym pytanie.
Silnik z20let OPC 200KM.
Niby powinien mieć temperaturę otwarcia termostatu 91*C.
Ale nawet jak przejade 200km w temperaturze 0, albo mniej, to temperatura jest ok. 88*C.
Nagrzewnica szału nie robi, przy c20ne było wręcz gorąco po przejechaniu 2km, w c20xe może po 3km, tu szału nie mam.
Mam porównanie, bo autem żony - opel escort Mk 7 1,4 8V jadąc do pracy (2,5km) silnik się prawie dogrzewa do normalnej temperatury, u mnie niestety nie, ledwo letnie leci z nawiewu.
Płynu w układzie mam ok 5l, więc nie tak dużo....
Też termostat szmelc?
Latem jakoś temperatura bardzo szybko rośnie, na dystansie do pracy mam te 88*C.
Dodam, że mój silnik zagrzewam na postoju przez jakieś 5 min(czas na fajkę), bo chcę zadbać o turbinę.
Silnik z20let OPC 200KM.
Niby powinien mieć temperaturę otwarcia termostatu 91*C.
Ale nawet jak przejade 200km w temperaturze 0, albo mniej, to temperatura jest ok. 88*C.
Nagrzewnica szału nie robi, przy c20ne było wręcz gorąco po przejechaniu 2km, w c20xe może po 3km, tu szału nie mam.
Mam porównanie, bo autem żony - opel escort Mk 7 1,4 8V jadąc do pracy (2,5km) silnik się prawie dogrzewa do normalnej temperatury, u mnie niestety nie, ledwo letnie leci z nawiewu.
Płynu w układzie mam ok 5l, więc nie tak dużo....
Też termostat szmelc?
Latem jakoś temperatura bardzo szybko rośnie, na dystansie do pracy mam te 88*C.
Dodam, że mój silnik zagrzewam na postoju przez jakieś 5 min(czas na fajkę), bo chcę zadbać o turbinę.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2451
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 16:00
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Międzyrzecze G.[SBI]
- Auto: seria 3
- Model: e46
- Oznaczenie silnika: M47,M54
Cóż to za Opelja37 pisze:opel escort Mk 7 1,4 8V
Ja ci powiem tak uważam, że masz nie odpowietrzony układ gdzieś masz bąbel powietrza i nie może on wyjść... ja ostatnio przehulałem Zośkę do 160km/h na (autobahnie ) i musiałem jakimś cudem dolać płynu chłodniczego, bo uciekło po ponad roku od zalania go teraz mi się dużo szybciej nagrzewa... a nie wierzę w to, że gdzieś mi ucieka płyn bo zaraz bym to wyłapał przez ponad rok czasu
No u mnie w rodzinie same ople, nawet jakiś szrot opel mercedes się znajdzie
Na 160km/h na razie sobie nie mogę pozwolić, bo docieram silnik.
W sumie budowa obudowy termostatu jest bardzo podobna do c20xe, tam wystarczyło odkręcić czujnik temperatury silnika i tak sie odpowietrzało układ.
Tu ta mała rurka z obudowy termoststu sądzę, że spełnia podobną rolę, czyli bez żadnego odkręcania powinien sie odpowietrzyć.
Ale tak sie nie dzieje, juz wessał mi ok 200ml płynu - musiałem dolać.
Na 160km/h na razie sobie nie mogę pozwolić, bo docieram silnik.
W sumie budowa obudowy termostatu jest bardzo podobna do c20xe, tam wystarczyło odkręcić czujnik temperatury silnika i tak sie odpowietrzało układ.
Tu ta mała rurka z obudowy termoststu sądzę, że spełnia podobną rolę, czyli bez żadnego odkręcania powinien sie odpowietrzyć.
Ale tak sie nie dzieje, juz wessał mi ok 200ml płynu - musiałem dolać.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 750
- Rejestracja: 14 gru 2011, 12:33
- Imię: Mar
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Po przejechaniu ok 8 kilometrów (z czego 4 km z włączoną klimatyzacją + ogrzewanie) i 10 minut postoju na biegu jałowym temperatura praktycznie 90 stopni na wskaźniku.
Włączone ogrzewanie na 1 biegu. Jak włączę na max 4 bieg to spada ale jest wyżej niż 80...
Na zewnątrz temperatura 6 stopni.
Rurka gorąca, chłodnica gorąca.
To prawidłowo?
Włączone ogrzewanie na 1 biegu. Jak włączę na max 4 bieg to spada ale jest wyżej niż 80...
Na zewnątrz temperatura 6 stopni.
Rurka gorąca, chłodnica gorąca.
To prawidłowo?