Sprężarka klimatyzacji - problemy związanem z działaniem

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#76 Post autor: MieHor »

oki, ten błąd może mieć jeszcze takie znaczenia:

P1530 Przekaźnik ukł. klimatyzacji, przerwany obwód Układ klimatyzacji B-10
P1530 Za wysokie napięcie przekaźnika A/C Układ klimatyzacji B-10
P1530 Za niskie napięcie przekaźnika A/C Układ klimatyzacji B-10
P1530 Przekaźnik A/C Stopień załączenia Temperatura za wysoka Układ klimatyzacji B-10

Anony Mous

#77 Post autor: Anony Mous »

MieHor pisze:oki, ten błąd może mieć jeszcze takie znaczenia:
ten sam błąd ma mój sąsiad w astrze, też próbowałem go wykasować OP-COM i nawet jak uda się wykasować to on dalej powraca. Sąsiad jeździ z tym już ponad pół roku i klima działa poprawnie. Jeżeli uda Ci się znaleźć przyczynę to opisz to na forum.

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#78 Post autor: oki »

MieHor to jeszcze może naprowadź mnie gdzie jest ten zasr... przekaźnik A/C i co oznacza B10 bo błąd to odczytałem a nie potrafię zlokazlizować tego przekaźnika.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#79 Post autor: MieHor »

oki, aż taki mądry to ja nie jestem, a B10 to tylko specjaliści wiedzą OCB (podobno określa dokładnie miejsce usterki)

Awatar użytkownika
oki
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 11 kwie 2010, 23:15
Imię: Darek
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira B 2.0 Panorama
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z20LER
Gender:

#80 Post autor: oki »

Teraz to tak tylko głośno myslę, ale ciekawi mnie jedna sprawa.
Czemu błąd dotyczący klimatyzacji jest odczytywany w diagnostyce silnika podczas gdy w module wentylatorów jest czysto.
Sygnał z przełącznika panelu AC idzie do sterownika ECU na tym poziomie jest wszystko rozpoznawalne ECU widzi fakt wcisnięcia przycisku A/C i pokazuje go na diagnostyce.
Tak samo pokazuje dane na temat cisnienia A/C mimo ze czujnik jest fizycznie podpięty pod moduł wentylatorów.
Następnie dwa przewody idą z ECU na moduł wentylatorów i tutaj powinna załączyć się sprężarka i po osiągnięciu ciśnienia uruchamia się wentylator klimatyzacji.
Błąd dotyczy przekaźnika A/C jedyne przekaźniki jakie znalazłem to w module.

Chyba najprostrzym wyjściem będzie podmiana modułu wentylatorów celem sprawdzenia.

kecaj78

#81 Post autor: kecaj78 »

Ja mam natomiast problem tego typu, że jak wyłączę przycisk ECO czyli załącza się klima to w kabinie pojazdu słychać głośną pracę w postaci szumienia (buczenia). Dodam że wizualnie jak sprawdzałem to sprężarka pracuje i się obraca.
Czy może to mieć związek z termostatem, gdyż to na pewno mam do wymiany. Wcześniej też ktoś pisał że może to być uszkodzony parownik. Jeśli to parownik to jaki może być koszt naprawy tego elementu.
Ponadto, ciężko teraz sprawdzić czy chłodzi z uwagi na niską temperaturę na zewnątrz. Wydaje mi się lekko chłodzi ale z pewnością mało efektywnie.

Woytas

#82 Post autor: Woytas »

kecaj78, najpewniej masz mało czynnika w układzie. podepnij pod machinę i wyjdzie ;)

kecaj78

#83 Post autor: kecaj78 »

W sobotę będę diagnozował. Tylko zastanawiam się dlaczego jest go mało. Przy zakupie sprawdzałem pod UV i były trochę wycieków, ale miało to być niegroźne. Ale coś mi się wydaje że będzie nieszczelny układ. Dam znać co i jak. Pozdrawiam

DaRek7

#84 Post autor: DaRek7 »

kecaj78 pisze: Przy zakupie sprawdzałem pod UV i były trochę wycieków
Noo, to masz odpowiedź ;)
Układ klimatyzacji jest szczelny, zamknięty, i w tym temacie stwierdzenie
kecaj78 pisze:ale miało to być niegroźne.
nie ma zastosowania!

kecaj78

#85 Post autor: kecaj78 »

To się zmartwiłem, poczekam do soboty. Mam nadzieję że koszty nie będą porażające.

DaRek7

#86 Post autor: DaRek7 »

Wszystko zależy gdzie jest nieszczelność i co ew. trzeba wymienić. Może na połączeniach to koszt niewielki, tylko oringi, kilka pln-ów ;) jeśli skraplacz to już gorzej a niestety opel nie montuje dobrych skraplaczy!

kecaj78

#87 Post autor: kecaj78 »

A ile mniej więcej może kosztować taki skraplacz lub ew. sprężarka. Ewentualnie coś czego nie wymieniłem bo się po prostu nie znam. Ktoś pisał wcześniej że może to być parownik ?

ZAKROPIOLO

#88 Post autor: ZAKROPIOLO »

Kolego kecaj78,jak załącza się sprężarka to masz jeszcze trochę czynnika chłodzącego, gdy będzie go naprawdę mało to sprężarka się po prostu nie załączy. Radzę udać się do machera od klimy, to odessie to co jeszcze jest w układzie, zdiagnozuje nieszczelność i później wepchnie to co odzyska+jeszcze trochę i bedzie zawsze taniej. Nie chcę Ciebie straszyć ale pewnie nieszczelność będzie na chłodnicy klimy za wentylatorem, to niechlubna domena opli. Ja do mojego diesla kupiłem chłodnicę na alledrogo za ok 300 zł (zamiennik) i na razie jestem zadowolony.

DaRek7

#89 Post autor: DaRek7 »

kecaj78 pisze:Ktoś pisał wcześniej że może to być parownik ?
Nie sądzę, parownik jest wewnątrz, w obudowie nagrzewnicy i rzadko ulega uszkodzeniu!

Awatar użytkownika
vertal
Debiutant
Posty: 36
Rejestracja: 29 gru 2011, 16:42
Lokalizacja: Łowicz
Model:

#90 Post autor: vertal »

Witam w 2010 roku w czerwcu regenerowałem sprężarke i działa do dzisiaj zapłacilem 200 zl (wymieniali uszczelniacze i łożysko) podaje namiar 62-081 Przeżmierowo ul.Dolina 65 tel.61 814-28-95 www.auto-klima.com.pl
Inni tobie pomogą jak zobaczą że sam chcesz sobie pomóc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”